کد خبر: ۷۵۶۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۷ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 16 شهریور 94

چهار شهر فارس در دام بزرگ ترین زمین خواران/ عطاری هایی که نسخه سونوگرافی می نویسند!

رنو در بازار شیراز، اجرای 5 هزار برنامه در هفته دفاع مقدس، اشتراکات تاریخی دو فرهنگ از جمله مطالب روزنامه های امروز است.
سالاد

به گزارش شیرازه؛

سالاد تیتر زده: «چهار شهر فارس در دام بزرگ ترین زمین خواران». این خبر مربوط به مدیر کل منابع طبیعی فارس است که از رفع تصرف 400 هکتار از اراضی ملی از دست زمین خواران خبر داده است. بوستانی در ادامه صحبت های خود گفته بیشترین زمین خواری در بیضا، سپیدان، داریون و شیراز بوده است.

تغییر کاربری عطاری ها به سوژه گزارش امروز و عکس صفحه نخست تبدیل شده است. عطاری هایی که این روزها به جای فروش گیاهان دارویی به فروش دارو های شیمیایی روی آورده اند و حتی گاهی به مراجعه کنندگانشان را به آزمایش یا حتی سونوگرافی می فرستند! این گزارش که بررسی این موضوع پرداخته است با «نسخه نویسی عطاری ها، معضل جدید سلامت».

سالاد دیدار روحانی با سفیر جدید عراق و نشست خبری ظریف با همتای خود در کشور چک دو خبری است که در دومین صفحه این روزنامه به چاپ رسیده است. این روزنامه با استناد به این دو خبر تیتر زده: «تهران؛ مرکز رایزنی ها».

عکس امروز به «پنجمین رزمایش «فداییان حریم ولایت» نیروی هوایی ارتش» اختصاص یافته است.

صدر اخبار داخلی به مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اختصاص یافته که به تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس پرداخته است. سردار ابراهیمی در این نشست گفته: «راهی جز الگو گرفتن از سبک زندگی شهدا نداریم» که تیتر این مطلب است.

سالاد چند روزی است که تیتر یک خود را از میان اخبار سایر خبرگزاری ها انتخاب می کند. تیتر امروز هم که به نقل از معاون روابط کار وزارت کار آورده شده مربوط به خبر یکی از خبرگزاری ها است: «افزایش دوباره دستمزد، کلید خورد».

نبود زیرساخت مناسب برای اجرای کامل طرح کارت شهروندی به سوژه امروز این روزنامه تبدیل شده است. نویسنده در این رابطه تیتر زده: «صف های شارژ کارت اتوبوس، نقص زیرساخت ها را فریاد می زنند». با توجه به اتمام قراداد شهرداری با بانک انصار از این به بعد کارت های الکترونیکی اتوبوس ها توسط بانک شهر پشتیبانی خواهد شد و این مورد باعث اختلال در این موضوع شده است.

سالاد «تنها 5 درصد از اعتبارات ابلاغ شده به فارس عمرانی است»، استاندار فارس با اعلام این خبر گفته:«95 درصد اعتبارات ابلاغی به فارس، تاکنون جاری بوده و تنها 5 درصد آن عمرانی است که با یک تنفس دیگر، امکان بلعیده شدن همین اعتبار اندک عمرانی توسط اعتبارات جاری وجود دارد. این در حالی است که سرمایه های مردمی می تواند خلاء کمبود اعتبار را پر کند» افشانی با بیان اینکه حمایت از تعاونی ها به دلیل مشارکت سرمایه های اندک مردم در طرح های اقتصادی و همچنین توزیع عادلانه ثروت در اولویت نخست قرار دارد بیان داشته:«در فارس باید سه گروه صاحبان قدرت، ثروت و فکر در کنار هم باشند تا از ظرفیت بالفعل استان نهایت استفاده را ببرند» استاندار فارس گذری به طرح های استان زده و گفته:« نمی توان طرح های قبلی و تاریخ گذشته را با تغییر یک اسم به عنوان طرح اقتصادی جدید ارائه داد»


«اشتراکات تاریخی دو فرهنگ»، نشست فرهنگی ایران و ترکیه با حضور جمعی از اساتید دانشگاه های این دو کشور در شیراز برگزار شد.عضو هیات علمی دانشگاه شیراز درباره این نشست گفته:«تفاهم نامه ای میان دانشگاه شیراز و دانشگاه استانبول به نام برنامه مولانا امضا شده و در وزارت آموزش عالی ترکیه برنامه ای چیده شده است که بر اساس آن امکان ارتباطات مشترک میان ایران و ترکیه وجود دارد و از آن طریف همه هزینه های سفر استادان ترکیه ای به ایران را وزارت آموزش عالی ترکیه و همه هزینه های سفر استادان ایرانی به ترکیه را وزارت آموزش عالی ایران تامین می کند»

سالاد «شیراز از قافله جهانی جا ماند» تیتر امروز این روزنامه است که به موضوع ثبت شهر های خلاق ادبی جهان توسط یونسکو اشاره دارد. در فرخوان یونسکو که فروردین امسال اعلام شد که باز هم شیراز از قافله عقب ماند و تا حداقل دو سال دیگر و تا فراخوان بعدی باید منتظر باشیم تا ببینیم چه می شود!

نگین خودرو که نماینده رسمی شرکت رنو در ایران است از افتتاح شعبه ای در استان فارس خبر داده است. این موضوع سوژه عکس امروز این روزنامه شده که با «رنو در بازار شیراز» تیتر شده است.

از جمله تیتر های داخلی این روزنامه اما می توان به «برگزاری اولین کنگره پیشگیری، درمان و حمایت های اجتماعی در شیراز» به نقل از دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و نشست خبری مدیر کا حفظ آثار و نشر ارش های دفاع مقدس اشاره کرد که با «اجرای 5 هزار برنامه در هفته دفاع مقدس» تیتر شده است.

نظرات بینندگان