کد خبر: ۷۵۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۳ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 17 شهریور 94

30 باغشهر در شیراز تخریب شد/ همدستی بانکداران داخلی و صرافان خارجی برای خروج ارز از کشور/ ساماندهی دروازه کازرون پول می خواهد

تبدیل دیوارهای شیراز به بیلبوردهای تبلیغاتی، اجرای طرح توسعه خدمات رسانی به مسافران در فرودگاه شیراز،توافق بزرگ گازی تهران – مادرید از جمله عناوین امروز روزنامه ها است.
سالاد

به گزارش شیرازه؛

سالاد جدایی قسمت هایی از استان و الحاق آن به استان یزد که با تعبیر «دست اندازی یزدی ها به فارس» در رسانه های استان منعکس شده بود دستمایه گزارش امروز این روزنامه شده که تیتر یک را هم به خود اختصاص داده است: «بوانات با فارس می ماند». این خبر از خطبه های نماز جمعه بوانات شروع شد و امروز و بنا به این گزارش توسط مسئولین تکذیب شده است.

موضوع دروازه کازرون هم مدتی است زیر ذره بین برخی از رسانه ها قرار گرفته است؛ برخی بعد بهداشت و بیماری های آن را سوژه می کنند و برخی عدم نظارت بر عرضه محصولات را. این موضوع شهردار را برآن داشته تا برای بهبود شرایط این منطقه دست به دامان شورای شهر بشود و تقاضای اعتبار بکند. عکس امروز این روزنامه به همین موضوع اختصاص یافته و با «ساماندهی دروازه کازرون اعتبار می خواهد» به نقل از شهردار تیتر شده است.

سالاد نماینده آباده در اظهاراتی به انتقال میزان قابل توجهی ارز توسط دو بانک به خارج از کشور اشاره کرده و گفته این میزان در اختیار چند صرافی بزرگ خارجی قرار گرفته است. وی با اعلام این خبر از بررسی این پرونده و ارسال آن به قوه قضاییه خبر داده است. این مطلب تیتر یک امروز شده است: «همدستی بانکداران داخلی و صرافان خارجی برای خروج ارز از کشور».

«تبدیل دیوارهای شیراز به بیلبوردهای تبلیغاتی!» عنوان گزارشی است که به بررسی این پدیده شوم در سطح شیراز پرداخته است. این خبر در صدر اخبار داخلی این روزنامه کار شده و با طرح پرسش«پیگرد قانونی دیوارنویسی ها کی اجرایی می شود؟» آغاز شده است.

عکس امروز هم به بهانه مطرح شدن موضوع طرح ترافیک در جلسه این هفته شورای به همین موضوع اختصاص یافته و با «طرح ترافیک در هاله ای از ابهام یا فراموشی» تیتر شده است.

سالاد «اجرای طرح توسعه خدمات رسانی به مسافران در فرودگاه شیراز»، مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور در حاشیه بازدید از پروژه های عمرانی فرودگاه بین المللی شهید دستغیب گفته است:« در 3 دهه گذشته یک نگاه توسعه ای به فرودگاه های کل کشور داشتیم و تنها به ساخت تاسیسات و تجهیزات فیزیکی و کلنگ زنی ها اکتفا کردیم و از توجه به مسافران و ارائه خدمات مناسب به مردم غافل شدیم، از این رو در نظر داریم طرح توسعه خدمات رسانی به مردم را در تمامی فرودگاه های کشور اجرا کنیم.طرح توسعه فرودگاه شهید دستغیب شیراز شامل توسعه ترمینال پروازهای داخلی، ساخت پارکینگ طبقاتی، محوطه سازی و گسترش فضای سبز، پارکینگ هواپیما(اپرون)، باند ساختمان پلیس و ساختمان ایمنی و آتش نشانی می شود» مه آبادی در خصوص تاخیر پروازها نیز بیان داشته:«تاخیر در پرواز ها به عوامل متعددی چون بدی آب و هوا، وضعیت ترافیکی و کمبود قطعه بر می گردد که ارتباطی به شرکت فرودگاه ها ندارد، اما آنچه که این شرکت موظف به اجرای آن است، خدمت رسانی به مسافران در بحث کنترل ترافیک می باشد که خوشبختانه در این بخش میزان تاخیرها به صفر می رسد»

« 30 باغشهر زمین خواران شیراز امروز از دم تیغ می رود»، مدیر امور اراضی استان فارس با اعلام این مطلب گفته:« این اقدام شامل تخریب دیواره ها و ساختمان احداث شده در 30 باغشهر مذکور است و تخریب مستحد ثاتی را شامل می شود که بدون مجوز ساخته شده است. وسعت کل این باغشهر ها بیش از 5 هکتار است» کریمی بیان داشته:«تخریب باغشهر ها شامل درختان نمی شود»این مقام مسئول اشاره کرده که در جریان تخریب به صاحبان باغشهر فرصت داده خواهد شد وسایل خود را از ساختمان و بناهای موجود در باغشهر ها قبل از تخریب خارج کنند.

«آب پایکی روی دست یزدی ها»، مدیر کل امور سیاسی استانداری فارس به خبر تعرض استان یزد به بخشی از روستاهای بوانات که مدتی پیش توسط امام جمعه بوانات مطرح شده بود واکنش نشان داد.درقسمتی از نمابری که مدیر کل امور سیاسی استانداری فارس به خبرجنوب ارسال کرده آمده است:« با توجه به مطالب درج شده در تعدادی از جراید و پایگاه های تحلیلی خبری استان فارس، در روز یک شنبه مورخ 15/6/94 در خصوص انعکاس سخنان امام جمعه محترم شهر بوانات و نماینده محترم مردم بوانات و خرمبید در مجلس شورای اسلامی مبنی بر تعرض استان یزد به خاک شهرستان بوانات به آگاهی مردم شریف و بزرگوار استان فارس به ویژه مردم عزیزشهرستان بوانات می رساند مرزهای تقسیمات کشوری بین استان ها و شهرستان ها دارای مصوبه هیات محترم وزیران بوده و به عبارت روشن تر هر تغییر و جا به جایی در خط مرزهای یک استان با استان های همجوار و همچنین شهرستان و بخش با شهرستان ها و بخش های همجوار، بدون نظر وزارت محترم کشور وتصویب در هیات محترم وزیران امکان پذیر نخواهد بود. بنابراین جدا شدن قسمت هایی از شهرستان بوانات به هیچ عنوان صحیح نبوده و تکذیب می گردد» گفتنی است آنچه که در پایگاه های خبری در این باره منتشر شده بود در خصوص تعرض به مرزهای استان یزد بود و نه الحاق.

« نه عادت به کلنگ زنی دارم، نه روبان چینی»، سردار غیب پروردر حاشیه مراسم کلنگ زنی مسجد بیمارستان خیرساز حضرت رسول اعظم(ص) در خصوص علت اینکه حاضر نشد کلنگ بزند گفته:« من عادت به کلنگ زنی و روبان پینی ندارم چرا که هر چه گشتم ریشه دینی آن را پیدا نکردم. البته مانع کلنگ زنی دیگران نمی شوم. این کلنگ زنی ها باید به دست افراد خیر، جانباز، فرهیخته، خانواده شهدا و یا سادات انجام شود»

سالاد سفر این هفته هیئت تجاری اسپانیا به ایران با تفاهم ها و توافقاتی همراه بوده است. از جمله این که طبق توافقی که بین وزیر انرژی اسپانیا و وزیر نفت کشور صورت گرفته، گاز ایران از طریق محموله های عظیم «ال ان جی»(حمل گاز از طریق کشتی های غول پیکر) به این کشور صادر خواهد شد. این موضوع با «توافق بزرگ گازی تهران – مادرید» تیتر یک امروز است.

عکس امروز اما با سوژه جالب و تامل برانگیز انتخاب شده است. تصویری از حفظ یک درخت به قیمت کج شدن مسیر یک پروژه در کنار تصویری از قطع درختانی که در مسیر اجرای یک پروژه قرار دارند. «زشت؛ زیبا» تیتری است که برای این عکس ها انتخاب شده و نویسنده در توضیح آن به قدردانی از مسئولی پرداخته که برای حفظ حتی یک درخت حاضر به کج کردن مسیر یک پروژه شده است.

سالاد

یادداشت امروز اما به حوادث بعد از 17 شهریور در شیراز پرداخته است. نویسنده با استناد به نوشته های برخی از نویسندگان بنام که درباره آن روزها نوشته اند به حوادثی اشاره کرده که بعد از این فاجعه در شیراز اتفاق افتاده است. این یادداشت با عنوان «پیامدهای فاجعه 17 شهریور» کار شده است.

سالاد تیتر یک خود را به جلسه علنی شورای شهر اختصاص داده و «طرح ترافیک همچنان در هاله ای از ابهام» تیتری است که برای آن انتخاب شده است.

صفحات داخلی امروز اما حرفی برای گفتن ندارند و همه اخبار از سایر رسانه ها کپی شده است.

نظرات بینندگان