کد خبر: ۷۵۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۷ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۴

کارواش مجانی با آب آشامیدنی در جهرم

چرا با وجود آگاهی جامعه از بحران آب، هنوز برای برخی افراد این زنگ خطر به صدا در نیامده و همچنان در حال اسراف و هدر دادن چند قطره آب باقی مانده هستند.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از پسین جهرم، داستان دنباله دار بحران آب این روزها به عنوان مهمترین چالش کشور در صدر اخبار رسانه ها قرار دارد. مسئله ای که هر چه از آن گفته شود باز هم لازم به یادآوری بوده و در صورت عدم چاره اندیشی و ناآگاهی جامعه از این زنگ خطر باید منتظر ماند و نظاره گر عواقب ناشی از آن شد.

به حتم کسی نیست که منکر کمبود آب باشد؛ به ویژه در شهرستان جهرم که این دغدغه و چالش به واسطه اشتغال مردم به کشاورزی و باغداری ملموس تر است.

اما این پرسش مطرح بوده که چرا با وجود آگاهی جامعه از بحران آب، هنوز برای برخی افراد این زنگ خطر به صدا در نیامده و همچنان در حال اسراف و هدر دادن چند قطره آب باقی مانده هستند.

اخیراً در برخی مغازه های تعویض روغنی جهرم مشاهده شده با هر سرویس خودرو یک کارواش مجانی آن هم با آب آشامیدنی هدیه می دهند. جالب اینجاست که در  ورودی مغازه ها نیز بر تابلو نوشته ای به تبلیغ این کار ناپسند اقدام شده است.

ماه گذشته بود که رئیس اداره آب جهرم خبر از خشک شدن چاه های آّب شرب، کف شکنی و اخذ مجوز حفر چاه جدید داده بود، اما با این وجود جیره بندی آب در تابستان داغ جهرم اتفاق نیفتاد. همچنین چنانچه خبرهای رسانه ها در ماه های اخیر را رصد کرده باشید حتماً اخبار جیره بندی آب در شهرهای مجاور را دیده اید؛ با این تفاسیر برخی شاید از روی نا آگاهی و یا سوءاستفاده از محدود منابع باقی مانده آب به اقدامات ناپسند دست زده و هنوز طعم جیره بندی آب را نچشیده اند.

آیا چنانچه روزگاری آب در جهرم جیره بندی شود همین افراد زمین و زمان را به هم نمی دوزند و به عالم و آدم ناسزا نمی گویند؟! به نظر می رسد اکنون وقت آن رسیده که مسئولان با افراد سودجو برخورد جدی داشته باشند.


برچسب ها: جهرم ، اسراف ، بحران آب
نظرات بینندگان