کد خبر: ۷۵۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۵ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۴

آخرین مصوبات شورای شهر شیراز چه بود؟

شورای شهر شیراز تقاضای یاوران شورای محمودییه مبنی بر مساعدت در صدور مجوز احداث محل سکونت امام جماعت و خادم مسجد حضرت ولی عصر(عج) محمودییه در زمینی به مساحت تقریبی 200 متر که منفک از مسجد و در تملک شهرداری می‌باشد را به تصویب رساند.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، اعضای شورای اسلامی شهر شیراز دراولین دستور کار صد و چهاردهمین جلسه علنی خود به بررسی ایرادات فرمانداری شیراز به گزارش حسابرسی سالهای 87، 88 و 89 سازمان عمران شهرداری شیراز که در تاریخ 24 مرداد ماه 94 به فرمانداری ارائه گردیده و فرمانداری با توجه به ابهام در بند 16 گزارش حسابرسی مستند به بند 30 ماده71 قانون شوراها آن‌را مغایر با قوانین و مقررات مربوطه وحدود وظایف و اختیارات شوراها دانسته بود، پرداخت.

زین العابدین عرب، عضو شورای شهر شیراز با بیان اینکه حسابرسی از اکثر سازمان‌های شهرداری به تصویب شورا رسیده و فرمانداری آن‌را تأیید نموده است، گفت: ایراد فرمانداری درمورد بند 16حسابرسی سازمان عمران شهرداری متأسفانه این نقیصه در گزارش حسابرسی سالهای 87،88 و89 وجود دارد و در گزارش حسابرس نیز آمده است وچون آقای ضیایی بعد از آن در سالهای بعد هم حسابرس سازمان بوده است قرار شد اصلاحی بر گزارش خودشان بزنند و گزارش حسابرسی سال نود به بعد نیز اصلاح شده بنابراین این اصلاحیه را به مصوبه قبلی پیوست کنیم و به فرمانداری ارجاع دهیم.

ضیایی نیز گفت: این نقیصه در عملکرد سالهای 87 تا 90 وجود داشته و ما از سال نود و سه مجدداً حسابرس سازمان هستیم، این نقیصه تا حدود نود درصد در سال 93 و صد در صد در سال 94 بر طرف شده است.

فرجی، نماینده فرمانداری شیراز هم گفت: این نقیصه مربوط به کارخانه آسفالت سازی بوده و فرمت حسابرسی به روز نبوده که فرمت جدید حسابرسی جوابگو می باشد.

اعضای شورا تصویب کردند که گزارش اصلاحیه حسابرس را پیوست مصوبه نموده و به فرمانداری ارسال کند.

درادامه جلسه علنی شورا به بررسی تصمیم کمیسیون برنامه و بودجه درخصوص ایرادات فرمانداری به موضوع تمدید کار صندوق بیمه هزینه های درمان، بیمه عمر وحوادث کارکنان شهرداری پرداخته شد که عرب در این خصوص گفت: مصوبه ای درشورای شهر سوم مبنی بر اینکه در شهرداری صندوقی برای بیمه تکمیلی کارکنان شهرداری به صورت آزمایشی فعالیت کند، تصویب شد و به تأیید فرمانداری وقت نیز رسید، بعد مصوبه جدیدی درخصوص دائمی نمودن صندوق به تصویب شورا رسید که مورد ایراد فرمانداری قرار گرفت. ایراد فرمانداری به مصوبه جدید است و می‌گوید در مصوبه قبلی فرآیند دائمی شدن خودکار صندوق دیده شده بود و نیازی به مصوبه جدید نبوده درضمن این وظیفه ذاتی شهرداری و اداره رفاه شهرداری می‌باشد که این موضوع را پوشش دهد.

زارع، عضو دیگر شورای شهر نیز در این رابطه گفت: به اصل مصوبه شورای سوم هیچ ایرادی نیست و فرمانداری در این خصوص تنها تذکراتی وارد کرده که این در اساسنامه نیست و اگر این در قالب دستورالعمل بوده نیازی به مصوبه جدید نبوده است.

بنابراین شورا تصویب کرد که پیشنهادات فرمانداری به شهرداری ابلاغ شود و چنانچه شهرداری موافق باشد بدون الزام در رد یاقبول آن، لایحه ای به شورا ارائه دهد.

در ادامه جلسه شورا تقاضای یاوران شورای محمودییه مبنی بر مساعدت در صدور مجوز احداث محل سکونت امام جماعت و خادم مسجد حضرت ولی عصر(عج) محمودییه در زمینی به مساحت تقریبی 200 متر که منفک از مسجد و در تملک شهرداری می‌باشد را به تصویب رساند.

همچنین بنا به درخواست اداره ثبت اسناد و املاک شیراز مبنی برتعیین نماینده تام الاختیار از سوی شورا برای تعیین تکلیف نمودن زمین‌های واقع در شهرک سعدیه با حذف لفظ تام الاختیاربودن آن تصویب شد که نقیب‌زاده، عضو شورای اسلامی شهر شیراز به دلیل مشرف بودن بر مسائل زمین های شهرک سعدیه به عنوان نماینده شورا معرفی گردید.

بنابراین گزارش در این جلسه با حضور شهردار و اعضای شورای شهر از دو نفر از تعاونی های برتر استان که به مناسبت روز تعاون در جلسه علنی شورا حضور یافته بودند، تقدیرشد.
نظرات بینندگان