کد خبر: ۷۵۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۲ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۴

دبیر ستاد امر به معروف فارس: 46 منکر در ادارات فارس شناسایی شد

دبیر ستاد امر به معروف فارس اظهار داشت: یکی از مشکلات در ادارات عدم حضور مدیر اداره در نماز جماعت می ­باشد.

به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس، سلیمان مهدوی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در جمع فعالان نماز و امر به معروف و نهی از منکر در ادارات و مراکز درمانی بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس گفت: مدیران ادارات جهت تقویت نماز جماعت در صورت توان در نمازخانه­ی ادارات پاسخگوی ارباب رجوع و همکاران خود باشند.

دبیر ستاد امر به معروف فارس اظهار داشت: یکی از مشکلات در ادارات عدم حضور مدیر اداره در نماز جماعت می­باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: به حول و قوه الهی بعد از 36 سال قانون امر به معروف و نهی از منکر توسط مجلس تصویب و ابلاغ گردید که این امر نشان دهنده این است که امر به معروف و نهی از منکر مظلوم تر از نماز بوده است.

وی گفت یکی از دلایل مغفول ماندن امر به معروف و نهی از منکر این واقعیت است که امر به معروف بازدارنده است و زدودن بدی­ها کار نسبتاً سختی است.

مهدوی به خصوصیات یک آمر اشاره کرد و گفت: آمر یعنی مقابله با نهی، آمر یعنی دل را پاک کردن، آمر یعنی نفرت از گناه، و دوست داشتن گنهکار. امر به معروف و نهی از منکر نهایت محبت، دوست داشتن است ویقه­گیری و مچ­گیری نیست. اگر کسی را دوست دارید در صورت مرتکب شدن گناه باید به او بگویید و تذکر دهید، اگر نگویید و سکوت کردید شما مسئول هستید و در گناه او نیز شریک هستید.

مهدوی گفت: طبق اصل هشتم قانون اساسی اجرای امر به معروف و نهی از منکر مختص قشر خاصی نیست که همه اقشار جامعه در اجرای این قانون و واجب الهی مسئولند و مردم نسبت به مردم و مردم نسبت به دولت و دولت نسبت به مردم مسئول هستند و بایستی نظارت داشته باشند.

وی اضافه کرد: یکی از تفاوت­های امر به معروف و نهی از منکر با بقیه واجبات دینی در این است که قضای دیگر واجبات دینی را می­توان به جا آورد اما امر به معروف و نهی از منکر قضا ندارد و باید در وقت خود انجام شود.

مهدوی اظهار داشت: در تحریر الوسیله حضرت امام خمینی(ره) آمده است که آمر زمانی که یقین حاصل نماید که به او آسیب وارد می­شود امر به معروف ساقط می­شود و حضرت امام خامنه­ای در شرایط کنونی می­ فرمایند: جهت اجرای امر به معروف و نهی از منکر بگویید و بروید و حتی در بعضی از مواقع می­فرمایند بگویید و فرار کنید.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خطاب به اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس گفت: امر به معروف را فقط در مسئله حجاب خلاصه نکنید.

در پایان مهدوی به آثار لقمه حرام اشاره کرد و کارکنان را در انجام وظایف از گرفتار شدن آن برخوردار داشت.

وی گفت: ستاد امر به معروف فارس در ادارات فارس حدود 46 منکر را شناسایی نموده که در جهت رفع این منکرات و تبدیل آن به معروفات تلاش می­کند. وی استفاده شخصی از امکانات دولتی، دیر سرکار آمدن و زود رفتن، رسیدگی به امور شخصی در وقت اداری، اختلاس، جعل، رشوه­خواری، سوء استفاده از موقعیت شغلی، سهل انگاری در وظایف اداری و کم­کاری، اسراف و افراط در بکارگیری اموال دولتی، کاغذ بازی­های آزار دهنده و ... از منکرات در ادارت نام برد.

نظرات بینندگان