کد خبر: ۷۵۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۵ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۴
حکایت پرغصه ورزش فارس همچنان ادامه دارد

احتمال لغو میزبانی شیراز در مسابقات جهانی کشتی فرنگی

با توجه به آماده نبودن زیرساخت‌های لازم برای برگزاری مسابقات جهانی کشتی فرنگی احتمال لغو میزبانی شیراز وجود دارد.
به گزارش شیرازه به نقل از مهر در ادامه روند حرکت منفی ورزش استان فارس و پس از دست دادن سهمیه لیگ برتر در مسابقات فوتبال، بسکتبال و حال نامناسب والیبال و دیگر ورزش‌ها احتمال لغو میزبانی شیراز در مسابقات کشتی فرنگی نیز وجود دارد.

میزبانی مسابقات جهانی در هر رشته ورزشی ازجمله آرزوهای بزرگ هر کشور و مسئولین استان‌ها است که برای رسیدن به این مهم تلاش‌ها و لابی‌های مختلفی را اجرایی می‌کنند زیرا به‌طور حتم میزبانی مسابقات جهانی‌شدن نام کشور و آن شهر را بر سر زبان‌ها خواهد انداخت.

اما این روند در استان فارس و شهر شیراز متفاوت است زیرا تاکنون هیچ‌گونه زیرساختی برای برگزاری این رویداد مهم کشتی فرنگی جهان فراهم نشده درحالی‌که تمامی کشورهای صاحب‌نام کشتی فرنگی آماده حضور در شیراز هستند.

نداشتن سالن مناسب، عدم برنامه‌ریزی برای میزبانی از بزرگان دنیای کشتی فرنگی و اینکه تاکنون جلسه و نشست کاربردی برای این میزبانی تشکیل نشده از موارد نادر در ورزش فارس است.

هیچ‌گونه همکاری از جانب مسئولان استان نمی‌شود

اما رئیس هیئت کشتی استان فارس با بیان اینکه همچنان در انتظار برگزاری جلسه با استاندار فارس هستیم، گفت: متأسفانه زمان زیادی تا برگزاری مسابقات جهانی کشتی فرنگی در شیراز نداریم اما هیچ زیرساختی آماده نیست.

زین‌العابدین عرب تأکید کرد: آنچه تاکنون باید از طریق ما پیگیری می‌شد را انجام دادیم اما همچنان در انتظار دیدار با استاندار فارس و برنامه‌ریزی‌های لازم هستیم.

وی تصریح کرد: مسابقات سنگینی را میزبان هستیم اما تنها توانستیم دو جلسه با مدیرکل ورزش و جوانان داشته باشیم که البته کاربرد لازم را نداشته زیرا همچنان مشکلات وجود دارد.

رئیس هیئت کشتی فارس افزود: سالن شهید دستغیب آماده برگزاری این مسابقات نیست درحالی‌که ما نیازهای خود را در دو فاز به مسئولین ارائه کرده‌ایم.

عرب یادآور شد: نمایندگان فدراسیون جهانی و کشور به‌طور حتم بازدیدی از وضعیت زیرساختی شیراز خواهند داشت و اگر نتوانیم شرایط لازم را فراهم کنیم احتمال گرفتن میزبانی از شیراز وجود دارد.

وی تأکید کرد: جای تأسف است درحالی‌که می‌توانیم در کشتی فرنگی با داشتن چند ورزشکار درجه‌یک جهانی حرف‌های فراوانی برای گفتن داشته باشیم به دلیل آماده نبودن شرایط میزبانی را از دست بدهیم.

رئیس هیئت کشتی استان فارس ادامه داد: زمان برگزاری این مسابقات جهانی در اسفندماه است و اگر امروز نتوانیم برنامه‌ریزی لازم را داشته باشیم از چند ماه دیگر که بحث انتخابات مجلس و خبرگان مطرح می‌شود هم دیگر زمانی برای برگزاری جلسات ورزشی نیست.


نظرات بینندگان