کد خبر: ۷۵۸۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۱ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۴
در همایش اعتدال و توسعه فارس چه گذشت؟

دبیر حزب توسعه و عدالت فارس: اسم دولت را دولت اعتبار می گذارم/ دلواپسان نگران پست خود هستند!/ رابطه رهبر انقلاب با هاشمی مثل موسی و هارون است/ ۴ سال بعدی هم متعلق به دولت اعتبار و امید است!

دبیر حزب اعتدال و توسعه فارس گفت: در انتخابات، با حزب کارگزاران، خانه کارگر و حزب کار لیست مشترک می دهیم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، دبیر همایش حزب اعتدال و توسعه استان فارس گفت: رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال و حل مشکلات موجود در جامعه در سایه احزاب توانمند قابل حل خواهد بود چراکه هرجا حزب حضور پررنگ دارد و قائل به شخص نیست، شاهد موفقیت هستیم.

بهرام پارسایی در همایش حزب اعتدال و توسعه استان فارس که در تالار پردیس دانشگاه فرهنگیان دختران شیراز با دوساعت تأخیر برگزار شد، اظهار کرد: این جلسه تخصصی است و افراد حاضر صاحب نفوذ و اجتماعی هستند و برای شرکت در همایش هیچ فراخوان عمومی نزدیم.

وی با بیان اینکه حزب اعتدال و توسعه در فارس از بدو تاسیس فراز و نشیب‌هایی داشته است، گفت: متاسفانه درکشور ما فعالیت احزاب فقط در مواقع انتخابات پررنگ می‌شود اما امیدواریم با فرصتی که در دولت یازدهم ایجاد شده است، بتوانیم احزاب را توسعه دهیم که توسعه کشور را در پی دارد.

پارسایی با اعتقاد به اینکه در فارس می‌توان طرحی نو درانداخت، گفت: باید با توجه به قدرت نفوذ احزاب و در راستای جلب اعتماد مردم به برنامه‌های احزاب گام برداریم.

مشکلات استان علتی جز سوءمدیریت و کم‌توانی ندارد

در ادامه رئیس تشکیلات حزب اعتدال و توسعه فارس گفت: حزب اعتدال و توسعه ۱۴ سال است که در شیراز فعالیت می‌کند و سال ۸۴ که هاشمی رفسنجانی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شد، فعالیت خود را به عنوان ستاد وی شروع کرد.

بهمنی با اشاره به تدوین طرح‌های طولانی مدت حزب در سطح کشور و استان اظهار کرد: در ایام انتخابات ۹۲ این حزب فعالیت چشمگیری داشت و دیدیم که از بین ۸ کاندیدایی که دارای مقامات اجتماعی بالایی بودند، با تفاوت شاخصی به پیروزی رسیدند.

وی با بیان اینکه ما به عنوان کادر ستادی فعالیت می‌کنیم، گفت: در استان فارس فراز و نشیب در تغییر مدیریت ارشد استان اتفاق افتاد و اکنون استانداری همسو با دولت انتخاب شده است و در سطح مدیران عالی دولت شاهدیم که همه همراه دولت هستند ولی در بدنه دولت و مدیریت‌های اجرایی که در سازمان‌ها هستند هنوز این شرایط مطلوب نیست و به عبارتی افراد از سفره دولت تناول می‌کنند ولی سینه برای افکار و اندیشه دیگری می‌زنند که این افراد باید بدانند مردم بنا به رأیی که داده‌اند، توقع همراهی دولتمردان با مردم را دارند.

همه مدیران یا با دولت همراه یا برکنار شوند

بهمنی با بیان اینکه مردم تا کنون صبر کردند که همه مدیران دولتی یا در خط اعتدال بیایند یا مدیران ارشد فکری به حال این مدیران کنند، گفت: در سطح مدیران و استانداری افراد همسو داریم که همکاری و امیدآفرینی می‌کنند اما هنوز انتظار مردم به طور کامل برآورده نشده و کسانی که با دولت همسو نیستند یا باید با آن‌ها خداحافظی کنیم یا به سمت دولت بیایند.

رئیس تشکیلات حزب اعتدال و توسعه فارس به شاخص بودن فارس در آمار بیکاری، بزهکاری، فرار سرمایه، فرار مغز‌ها و آسیب‌های اجتماعی اشاره و تصریح کرد: این مشکلات جز سوء مدیریت و کم‌توانی علتی ندارد.

بهمنی از مدیران ارشد استان خواستار بازنگری در تغییر وضعیت مدیران اجرایی در لایه‌های مختلف شهر‌ها و شهرستان‌ها شد و افزود: برخی فرمانداران از اینکه دولت خلأیی پیدا کند، خوشحال می‌شوند و این خوشایند نیست.

تا دیر نشده برای انتخابات همه مقامات همسو با دولت انتخاب شوند!

وی با تأکید بر اینکه امر بزرگی به نام انتخابات را پیش رو داریم و باید تا دیر نشده هر چه سریع‌تر همه مقامات همسو با دولت انتخاب شوند، گفت: ما در احزاب دچار کمبود نیرو نیستیم و آرشیو نیروهای احزاب ما مملو از افراد متخصص است که امیدواریم شاهد نشاطی که مردم از تغییر اوضاع انتظار داشتند، تحقق یابد.

بهمنی گفت: حزب اعتدال و توسعه نمونه بارز حزب همسو با دولت است و کارهای ارزنده‌ای انجام داده‌ایم. دکتر نوبخت که دبیرکل این تشکل هستند، می‌گوید درهفته ۴ شب به خانه نمی‌روم و در دفتر استراحت می‌کنم که این ایثار است.

کسی که می‌گوید حزبی نیستم از هیچ چیزی اطلاع ندارند

دبیر حزب توسعه و عدالت استان فارس هم در این همایش اظهار کرد: من در استان فارس یک فردی هستم که جوانی‌ام را در راه سیاست گذاشتم و هیچ پشیمان نیستم که دنبال جریان اقتصادی نرفتم زیرا معتقدم تا نهادهای مردم سالار در این مملکت نهادینه نشوند و هزینه ندهند به دموکراسی نمی‌رسیم و هیچ معبری برای دموکراسی جز از طریق احزاب نیست.

میراعظم هاشمی احزاب را رابط بین مردم و دولت دانست و افزود: احزاب موجب تعامل بین دولت و مردم است که باعث می‌شود هم مطالبات مردمی استیفا و هم اهداف دولتی اجرا شود و به دلیل اینکه افرادی که به سمت احزاب می‌روند داوطلبانه می‌روند و قائم به فرد نیست، هرکس فعال‌تر و حضور بیشتری داشت محترم‌تر و هرکس بیشتر کار کرد او عزیز‌تر است.

وی یادآور شد: اولین حزبی که بعد از انقلاب رشد و نمو کرد حزب جمهوری اسلامی بود که دکتر بهشتی، هاشمی رفسنجانی و مقام معظم رهبری از اعضای آن بودند و دومین دبیر کل حزب جمهوری اسلامی نیز رهبر معظم انقلاب بود که به واقع خدمتگذار مملکت بودند.

هاشمی با اعتقاد به اینکه کابینه، وزیر و استاندار حزبی بهتر می‌تواند پاسخگوی مردم باشد، گفت: به نظر من کسی که می‌گوید حزبی نیستم از هیچ چیزی اطلاع ندارند. اقتصاد و سیاست دوقولوهای همزاد هستند که اگر یکی نباشد دیگری هم نخواهد بود.

دبیر حزب توسعه و عدالت استان فارس از راه حزب به مجلس رفتن را گفتمان مردم عنوان و اضافه کرد: حزب اعتدال و توسعه اولین همایش استانی خود را برگزار کرده است که امیدوارم با درایت مسئولین مرکزی، شعبه استانی تقویت شود تا بتوانیم جان برکف، ایثار و فداکاری داشته باشیم.

اسم دولت را دولت اعتبار می گذارم

هاشمی با بیان اینکه کشورهایی که راه توسعه را پیموده‌اند ابتدا راه توسعه سیاسی و احزاب را نهادینه کردند، گفت: بعد از مذاکرات تعبیر دولت اعتبار را برای دولت روحانی دارم زیرا با مذاکرات هسته‌ای ما را از لیست تروریست‌ها خارج کردند و به ما اعتبار داند بنابراین باید اسم دولت را دولت اعتبار گذاشت.

وی با بیان اینکه تیم مذاکره عافیت طلبی نکرد، افزود: کسانی که دلواپس مذاکرات بودند درواقع دلواپس موقعیت و قدرتشان بودند زیرا هیچ دلواپسی در کشور نیست مگر برای پست و مقام!

در انتخابات قول می‌دهیم با حمایت دولت و احزاب همسو با دولت کرسی های مجلس را بدست آوریم

دبیر حزب توسعه و عدالت استان فارس گفت: در انتخابات آتی قول می‌دهیم با ‌‌نهایت تلاش و حمایت مسئولین کشوری و احزاب همسو با دولت بتوانیم کرسی‌های قابل قبولی در مجلس به دست آوریم و این با یک فرد و گروه محقق نمی‌شود بلکه با همفکری و تعامل بین نیرو‌ها امکان پذیر است.

هاشمی تصریح کرد: اگر پذیرفتیم که حزب نماینده مردم است و با مردم هستیم و امین آن‌ها، قطعا مردم به ما اعتماد خواهند کرد.

وی رابطه بین مقام معظم رهبری و هاشمی رفسنجانی را به رابطه حضرت هارون و حضرت موسی تشیبیه کرد و افزود: موسی عصا انداخت و هارون گفتمان ایجاد کرد تا مردم ساحران را بشناسند.

دبیر حزب توسعه و عدالت استان فارس این گمان که بین مقام معظم رهبری و هاشمی رفسنجانی اختلاف وجود دارد را گمانی ناپخته دانست و افزود: هاشمی برای فرزندش هیچگاه اقدامی انجام نداد و به خدمت رهبر معظم انقلاب که رفت به این نتیجه رسید که درخواست عفو نکند زیرا بزرگان مملکت ترجیح می‌دهند قانون قضاوت کند نه خودشان.

هاشمی اظهار کرد: با‌ شناختی که از وضعیت سیاسی در استان دارم امیدوارم حزب اعتدال و توسعه استان فارس به عنوان پایگاه مردمی و خود جوش بدون توقع پست و امکانات و ابزار به پشتوانه مردم عاشق آزادی در صحنه حاضر و در انتخابات جریانی را رقم بزند که فکرش را هم نخواهیم کرد.

وی اظهار امیدواری کرد که بتواند دولت اعتبار که به تعبیر وی توانست با مذاکرات مثبت جوانمردانه ما را از زیر تیغ و پرچم ماده هفت بیرون آورد و بدون دادن هیچ امتیازی پیروز شود را یاری کند.

دبیر حزب توسعه و عدالت استان فارس گفت: اعضای شورای حزب اعتدال و توسعه فارس از نمایندگان ادوار مجلس و از نمایندگان ادوار شورای شهر هستند و مردانی هستند که در ساختار دوران سازندگی و اصلاحات حضور داشته و بدون اینکه حتی یک بار گلایه و توقعی داشته باشند، عَلَم بر دوش برای خدمت آمده‌اند و باید قدر این تلاشگران بی‌توقع را دانست.

هاشمی با تاکید بر اینکه نسل گذشته باید راه را صاف کند و به نسل جوان بدهد، گفت: جوانان حزب با صد ساعت کار مداوم توانستند این جلسه را تشکیل دهند که فقط با غیرت حزبی این کار را انجام داده‌اند تا اعلام کنند هستند و خواهند ماند.

۴ سال بعدی هم متعلق به دولت اعتبار و امید است!

وی با بیان اینکه در استان فارس چهار حزب کارگزاران، خانه کارگر و اعتدال و توسعه و حزب کار به عنوان خط اعتدال در کنار هم و در انتخابات پیروز بودند، اظهار کرد: همه اعضای حزب از ستاد هاشمی و روحانی بودند و من ضمانت می‌کنم که سه حزب همراه هم خواهند بود و برای انتخابات لیست مشترک خواهیم داد و ۴ سال بعدی هم متعلق به دولت اعتبار و امید است.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۴
0
تدبیر که نشد حالا ببینیم اعتبار میشه یا این هم مثل تدبیر میشه