کد خبر: ۷۵۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۴ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۴
سخنان قابل تامل یک فعال اصلاح طلب؛

گروهک تدبیر و امید لامرد مشی اعتدال را قبول ندارد!

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: هواشناسی دوستان خوب تشخیص داد که چه کسی پیروز انتخابات است و به ستادهای روحانی هجوم آوردند.

به گزارش سرویس هرستان های شیرازه به نقل از لامرود،   بهرام محمدپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ما در لامرد اظهار داشت: حزب ندای ایرانیان از اوایل سال 93 درخواست مجوز داد و در دهم آذرماه 93 مجوز آن توسط کمیسیون 10 احزاب وزارت کشور صادر و در اسفندماه 93 نیز کنگره خود را برگزار کرد که این کنگره در نوع خود بی‌نظیر و برای نخستین‌بار با این کیفیت و کمیت برگزار شد.

وی افزود: حزب ندای ایرانیان گفتمان اصلاح‌طلبی جدیدی ارائه می‌دهد و به‌عنوان یک حزب سیاسی، اجتماعی با رویکرد اعتدال و در چارچوب قانون اساسی و تحت اوامر مقام معظم رهبری کار خود را انجام می‌دهد و با هرگونه تندروی و رفتارهای افراطی مخالف است.

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان ادامه داد: هم‌اکنون در 26 استان کشور دفاتر حزب ندای ایرانیان راه‌اندازی شده است و در استان‌های باقی‌مانده نیز تا پایان شهریورماه سال جاری راه‌اندازی می‌شود.

محمدپور با اشاره به برگزاری همایش استانی حزب ندای ایرانیان در هفته‌های گذشته گفت: در این همایش پیرامون مسائل انتخاباتی صحبت و چارچوب و مواضع اصلی حزب مشخص ‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: شعبه استان فارس حزب ندای ایرانیان یکی از شعبه‌های قدرتمند پس از تهران است که بیش‌ترین درخواست عضویت را داشته و از این لحاظ بعد از تهران در رتبه نخست قرار دارد.

مسئول کمیته مالی و پشتیبانی حزب ندای ایرانیان ادامه داد: اصلاح‌طلب آن‌ کسی است که در چارچوب قانون اساسی فعالیت کند و ما برای اصلاح آمده‌ایم و برای مبارزه و جنگ نیامده‌ایم و آن‌هایی که می‌خواهند مبارزه کنند به‌یقین در حزب ندای ایرانیان جایی نخواهند داشت.

محمدپور با بیان اینکه صادق خرازی حکم ریاست شورای مرکزی خود را از کنگره گرفته است بیان داشت: استعفای آقای خرازی ابتدا در شورای مرکزی مطرح و پس از بیان حرف‌های موافق و مخالف رأی‌گیری انجام که با اکثریت قاطع آرا وی به‌عنوان رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در سمت خود ابقا شد و مواضع و راهبردها و بیانیه‌های حزب ندای ایرانیان در چارچوب اساسنامه است و توسط سخنگو و دبیرکل اعلام می‌‌شود.

وی افزود: خرازی به‌ عنوان یک دیپلمات و چهره شناخته‌ شده سیاسی حق دارد علاوه‌ بر نظرات علمی، دیدگاه‌های شخصی خود را نیز اعلام کند.

این فعال اصلاح‌طلب در مورد انتخاب سید محمدعلی افشانی استاندار جدید فارس نیز تصریح کرد: استاندار جدید فارس یک نیروی عمرانی و اجرایی است و انتخاب وی و از سوی دیگر انتخاب معاون سیاسی امنیتی او این نوید را می‌دهد که مسیر پیشرفت در این استان در حوزه عمران و آبادانی و سیاسی با جدیت بیشتر پیگیری شود.

وی در مورد معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس خاطرنشان کرد: معاون سیاسی امنیتی استانداری به تهدیدها و سیاست‌بازی‌های بی‌منطق برخی توجه نخواهد کرد و مهم‌ترین نقطه قوت وی استفاده از مدیران با تفکرات مختلف است به‌ نحوی‌ که از توانایی تمام طیف‌ها استفاده بیشتری خواهد کرد و این موضوع زمینه همکاری و همدلی بیشتر و دوری از هرگونه اختلاف و تنش در این استان را فراهم می‌کند و سبب خواهد شد تا وقت استاندار و معاون وی، بیشتر صرف مسائل عمران و آبادانی فارس شود.

محمدپور در ادامه سخنان خود به اعضای شورای تدبیر و امید شهرستان لامرد اشاره و اذعان داشت: تعدادی از دوستان ما در شورای تدبیر و امید استان فارس و به‌ویژه در شهرستان لامرد اصلاح‌طلب نیستند و در اساس اصلاح‌طلبی را قبول ندارند و کسانی هستند که روز سه‌شنبه پیش از انتخابات آمدند در عرصه و با کنار رفتن و گذشتی که محمدرضا عارف انجام داد، می‌توان گفت هواشناسی دوستان خوب تشخیص داد که چه کسی پیروز انتخابات است و به ستادهای روحانی هجوم آوردند.

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان اضافه کرد: بنده برخی از این افراد را به‌خوبی می‌شناسم و زمانی که بررسی می‌کنیم بسیاری از آن‌ها در جناح اصلاحات قرار نمی‌گیرند اما بالاخره بوی کباب شنیده بودند و این موجب شد که در ستاد روحانی فعالیت کنند و آنان افرادی بودند که از فردای روز انتخابات اصلاح‌طلب شدند و گفتمان اعتدال را برای خودشان راه‌اندازی کردند.

وی بیان داشت: بسیاری از بیانیه‌ها و شب‌نامه‌هایی که در لامرد صادر شد با توجه به اینکه اشراف داشتم و تهیه‌کنندگان بسیاری از این بیانیه‌ها برای گرفتن امضا با من تماس می‌گرفتند بیشتر به دنبال تغییرات سلیقه‌ای برای یک سری افراد خاص بودند و به‌جای اینکه برای پیشرفت شهرستان لامرد و استان فارس گفتمان شخص رئیس‌جمهور و دولت تدبیر و امید در استفاده از توانایی تمام سلیقه‌ها و جناح‌ها را مدنظر قرار دهند به دنبال گرفتن امتیاز و منصب از دولت بودند و من با شناختی که از استاندار جدید فارس و معاون سیاسی امنیتی وی دارم به‌یقین این اتفاق نخواهد افتاد.

مسئول کمیته مالی و پشتیبانی حزب ندای ایرانیان افزود: دوستانی که امروز در شورای تدبیر و امید لامرد قرار گرفته‌اند منتخب اصلاح‌طلبان این شهرستان نیستند چراکه تعداد آنان 6 نفر بیش‌تر نیست و همان 6 نفر نیز با یکدیگر کار می‌کنند با یک تفکر خاص، رادیکال و تند که هیچ‌کس غیر از خودشان را قبول ندارند و نخواهند داشت.

محمدپور ادامه داد: اصلاح‌طلبان عملکرد این افراد را هنگامی‌ که در مناصب مختلف آموزش‌ و پرورش و بخشداری مرکزی شهرستان لامرد در زمان اصلاحات مسئولیت داشتند را فراموش نخواهد کرد که چه لطمه‌ها و خسارات جبران‌ناپذیری به جبهه اصلاحات زدند و با رفتارهای زشت خود باعث شدند که اصلاحات در انتخابات دوره هفتم مجلس شورای اسلامی در لامرد با شکست سنگینی مواجه شود.

وی تصریح کرد: امروز نیز همان 6 نفر به‌نام تدبیر و امید و اعتدال خودشان را وارد این مجموعه کرده‌اند و به‌جای شورای تدبیر و امید باید آن‌ها را یک گروهک نام گذاشت چراکه شورا یعنی انتخاب توسط جمع و اصلاح‌طلبان شهرستان لامرد تنها منحصر به همین 6 نفر نیستند و اگر در نقطه‌ به‌ نقطه شهر لامرد از اصلاح‌طلبان پرسیده شود که آنان را قبول دارند به‌یقین می‌گویند این 6 نفر را قبول ندارند.

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان خاطرنشان کرد: امروز دبیر شورای تدبیر و امید لامرد فردی است که تا پیش‌ از این مسئول ستاد جوانان نماینده فعلی لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی بوده و این در حالی است که همگان می‌دانند نماینده لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی یک فرد اصولگرا است.

وی اضافه کرد: نمی‌توان کسانی را که مهم‌ترین سیاست‌های دولت در مورد اعتدال، فراجناحی بودن و پرهیز از رفتارهای افراطی را قبول ندارند حامی دولت نامید بلکه باید آن‌ها را تابع باد خطاب کرد.

محمدپور در پاسخ به این سؤال خبرنگار فارس که عملکرد فرماندار لامرد را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: معتقدم که فرماندار لامرد به آن معنا که برخی مطرح می‌کنند اصولگرا نیست و کارنامه مدیریتی وی نشان می‌دهد که نه‌تنها در طول مدت دولت گذشته هیچ مسئولیت دولتی نداشته بلکه بیشتر مسئولیت‌های مدیریتی وی در زمان دولت اصلاحات بوده است.

وی افزود: فرماندار لامرد کارگزاری همراه و همدل با دولت بوده و از سوی دیگر تنها یک سال است که عبدالرضا منصوری به این سمت منصوب‌ شده است.

محمدپور گفت: بزرگ‌ترین پروژه‌ها در سفر هیئت دولت یازدهم به استان فارس در لامرد انجام شد به‌ طوری‌ که مورد هجمه برخی شهرستان‌ها نیز قرار گرفت.

این فعال اصلاح‌طلب بیان داشت: پیشنهادم به مخالفان این است که بیایند در حوزه‌های مختلف برای کمک به دولت و پیشرفت روزبه‌روز لامرد برنامه دهند و به‌جای دنبال کردن خط اختلاف، در چارچوب همدلی و همکاری برای عمران و آبادانی بیشتر این شهرستان راهکار و برنامه ارائه دهند.

مسئول کمیته مالی و پشتیبانی حزب ندای ایرانیان در ادامه سخنان خود در مورد اختلافات شدید پیش‌ آمده در شورای اسلامی شهر لامرد در دوره چهارم از آغاز فعالیت این شورا تاکنون بیان داشت: اختلافات پیش‌ آمده به این دلیل بود که برخی از اعضای شورا سوار بر موج ایجاد شده در کشور توسط آقای روحانی شدند و به‌واسطه معروف بودن به جریان مخالف حاکم بر لامرد رأی آوردند اما نتوانستند به‌خوبی شورای اسلامی این شهر را مدیریت و راهنمایی کنند و تنها رأی خالص اصلاح‌طلبی در شورای اسلامی شهر لامرد در دوره چهارم که پیام اصلاحات داشت آرای حسین آزاد به‌عنوان نفر اول بود هر چند افراد دیگری نیز داعیه اصلاح‌طلبی داشتند.

نظرات بینندگان