کد خبر: ۷۵۸۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۹ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۴

قائم مقام نهاد ریاست جمهوری: پرداخت یارانه نقدی تمدید می شود

بانک گفت: پرداخت یارانه جزو برنامه و قانون است و دولت مجری قوانین است و در چارچوب قانون عمل می کند بنابراین در صورتی که مجلس قانون پرداخت یارانه را تمدید کند که برداشت من این است که به احتمال زیاد تمدید می‌کند، دولت هم پرداخت خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، قائم مقام نهاد ریاست جمهوری در پاسخ به سوال خبرنگار ما که نظر وی درخصوص بررسی برجام در مجلس را جویا شد، گفت: در مجلس ظرفیت سیاسی و اجتماعی بسیار خوبی وجود دارد که نمایندگان مجلس در کلیه فعالیت های سیاسی یک نوع مشارکتی داشته، دارند و خواهند داشت و برجام هم یک موضوع ملی است که به نظرم بررسی آن در مجلس کار بسیار خوبی است و خیلی می تواند در توفیقات این موافقتی که صورت گرفته، موثر باشد.

مرتضی بانک در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا دولت در سال آینده هم یارانه پرداخت می‌کند، گفت: پرداخت یارانه جزو برنامه و قانون است و دولت مجری قوانین است و در چارچوب قانون عمل می کند بنابراین در صورتی که مجلس قانون پرداخت یارانه را تمدید کند که برداشت من این است که به احتمال زیاد تمدید می‌کند، دولت هم پرداخت خواهد کرد.

وی اظهار کرد: قانون پرداخت یارانه‌ها دقیق انجام نشد و در اجرای این قانون بی‌قانونی شد زیرا سوبسید‌ها حذف و تبدیل به یک سوبسید دو برابری و نقدی شد که خود نقد بودن آن خطرناک است.

موافق بررسی برجام در مجلس هستم/ پرداخت یارانه نقدی تمدید می شود/ پدر معنوی حزب اعتدال و توسعه  هاشمی رفسنجانی است نه روحانی/ پاسخ عجیب به انتقاد سعید جلیلی

این مقام مسئول در نهاد ریاست جمهوری درخصوص سرانجام شکایت احمدی‌نژاد از جهانگیری به شیرازه گفت: می دانم که احمدی‌نژاد شکایت کرد و جهانگیری هم برای پاسخگویی اعلام آمادگی کرد و لایحه اش را هم فرستادند اما اینکه به کجا می رسد را نمی دانم.

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه در همایش حزب اعتدال و توسعه استان فارس که در تالار پردیس دانشگاه فرهنگیان دختران شیراز با دوساعت تأخیر برگزار شد، اظهار کرد: مردم فارس در صحنه فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی پیشگام بوده‌اند و در جبهه دفاع مقدس نیز با سازماندهی فعالیت‌ها به عنوان لشکر ۱۹ فجر از ملت حمایت کردند و حماسه آفریدند.

بانک ضمن بیان اینکه فارس یکی از افتخارآفرینان حماسه سیاسی و از بالا‌ترین رأی دهندگان به روحانی بود، گفت: اقتدار ملی جزو اولین اصول برای حفظ منافع و امنیت ملی است و امنیت ملی مبنای تشکیل حکومت‌ها و حاکمیت‌هاست زیرا حاکمیتی مستقر می‌شود که بتواند امنیت ملی رافراهم کند.

وی با اعتقاد به اینکه امنیت ملی تنها به معنی اینکه نظام و سلاح قدرتمند در اختیار داشته باشیم نیست، خاطرنشان کرد: مبنای امنیت، اقتدار ملی است که صرفاً اقتدار نیروهای مسلح نیست گرچه کشور باید از نظر نظامی هم دارای قدرتی باشد که امنیت را برای مردم و توسعه آزادی‌های فردی و اجتماعی و مشارکت عمومی فراهم کند.

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه وحدت را یکی از مؤلفه‌های بزرگ امنیت ملی برشمرد و افزود: کشور باید در شرایطی قرار بگیرد که در کار جمعی آنچنان دارای وحدت و انسجام باشد که خیال دولت برای رسیدن به اهداف راحت باشد.

بانک گفت: امنیت اجتماعی، سیاسی و امنیت خاطر از دیگر مؤلفه‌های امنیت ملی است و منوط به این می‌باشد که یک جامعه بتواند با قوت در جهت گیری‌های خود موفق باشد.

وی امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری را از مؤلفه‌های اساسی قدرت ملی دانست و گفت: داشتن وحدت و انسجام تحت نظام قانونگرا، وجود منابع طبیعی و زیرساختی در کشور، تجربه هشت سال دفاع مقدس و سرمایه‌های انسانی از دیگر مؤلفه‌های اقتدار، قدرت و استطاعت ملی است

رئیس هیئت اجرایی حزب اعتدال و توسعه با تأکید بر اینکه اگر کسی به قدرت ملی واقف نباشند بازنده خواهد بود، گفت: در بحث مذاکرات هسته‌ای برخی می‌گفتند چگونه موازنه به نفع ما رقم می‌خورد وقتی طرف مقابل ما کشورهای قدرتمند باشند و من گفتم چرا باید نسبت به توانمندی‌های خودمان در عرصه‌های مختلف ابهام و سوال داشته باشیم! همانطور که در جبهه‌های دفاع مقدس توانستیم در مقابل همه قدرت‌ها پیروز و سربلند بیرون بیاییم و همین ملت و افراد که در شرایط از کشور، انقلاب و ایمان خود دفاع کردند و پیروزی را به دست آوردند امروز نیز می‌توان با اعتماد به به دانشمندان خود از صحنه پیروز بیرون بیاییم زیرا کشوری که با تکیه بر قدرت خود می‌تواند در یک جبهه پیروز شود در جببهه‌های دیگر هم می‌تواند.

بانک با بیان اینکه اجازه دهیم که از منافع نه با لوله‌های تفنگ بلکه با زبان منطق و استدلال با کشورهایی که مدعی ما هستند مذاکره کرده و پیروز بیرون آییم، گفت: ما در پای استدلال و مذاکره دارای چنان توانمندی هستیم که می‌توانیم در مقابل ۳۶ کشور با کار‌شناسان خود پیروز شویم.

وی با اعتقاد به اینکه فصل جدیدی در سیاست خارجی کشور ایجاد شد، اظهار کرد: دولت حرفش این بود که ما می‌توانیم ضمن حفظ عزت ملت و جمهوری اسلامی ایران، آنچنان در صحنه‌های سیاسی حضور یابیم که زبان جدیدی را عرضه کنیم.

موافق بررسی برجام در مجلس هستم/ پرداخت یارانه نقدی تمدید می شود/ پدر معنوی حزب اعتدال و توسعه  هاشمی رفسنجانی است نه روحانی/ پاسخ عجیب به انتقاد سعید جلیلی

این مقام مسئول در نهاد ریاست جمهوری ایران را پرچمدار رفتار سیاسی قابل فهم در جهان توصیف و خاطرنشان کرد: ما نشان دادیم که اسلام دین داعش و تندروی نیست بلکه می‌تواند در صحنه‌های سیاسی هم با‌‌ همان اقتدار که در صحنه‌های دفاعی حرکت کرد با منطق حضور یابد و این هنر بزرگ دولت تدبیر و امید است.

بانک با بیان اینکه دولت با تکیه بر استدلال خود از منافع ملی دفاع کرد و یک ذره از منافع را در بحث هسته‌ای از دست نداد، گفت: امروز شاهد این همه رفت و آمد‌ها و حرکت‌های سیاسی هستیم و هر روز یک مقام بلندپایه از کشورهای دنیا وارد ایران می‌شود زیرا دنیا فهمیده ایران با ثبات‌ترین کشور‌ها است و لذا درخواست ارتباط دارند.

وی با تصریح اینکه در بحث مذاکرات هسته‌ای خط قرمزهای رهبری روشن است و همه به تیم مذاکره کننده منتقل شده است، اظهار کرد: نمایندگان کنگره و سنا در آمریکا برنامه‌ای برای ایران داشتند که از آن جز جنگ بیرون نمی‌‌آمد اما اکنون بخاطر برجام، کنگره دچار شقاق و نفاق شده است و این هنر است که جبهه خودی را گسترده و هماهنگ کنیم و بین دشمنان اختلاف ایجاد شود.

قائم مقام نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه اکنون توپ را از زمین خود به زمین دشمن انتقال داده‌ایم و دولت هدفگیری را تعیین و به آن رسید، گفت: متأسفیم که برخی می‌خواهند حلاوت شیرین این موفقیت را در کام جامعه تلخ کنند. من از آنان می‌پرسم شما که سال‌ها مسئولیت این حرکت را داشتید چرا شش قطعنامه که همه مغایر با منافع ملی و ضربه زدن به عزت ما بود، تصویب شد. در آن شرایط کدام رسانه ملی در رابطه با این موضوع مباحثه کرد که آثار این قطعنامه‌ها را بررسی کند که امروز اینگونه درمورد قطعنامه‌ای که آن قطعنامه‌های قبلی را زیر سوال برد، بحث و مناظره برپا می‌کنید.

بانک با بیان اینکه قاطبه مردم و مسئولین از مذاکرات هسته‌ای حمایت کردند، گفت: یک عده افراطی می‌خواهند برجام را تخریب کنند که به آنان می‌گویم ‌ای کسانی که دنبال منافع خود هستید، کدام خط قرمز زیر پا گذاشته شده است؟ می‌توان گفت قطعا علاوه بر اینکه خط قرمزهای نظام حفظ شد، بیش از آن هم به دست آمد.

وی ادامه داد: برای اولین بار در برجام تاکید شده است که ایران جزو کشورهای تولید کننده و پژوهش کننده فعالیت هسته‌ای است و به دست آوردن این این اعتراف در برجام، اولین گام و خط قرمز و پیروزی بوده است.

این مقام مسئول دومین خط قرمز را حفظ همه مراکز و دستاوردهای هسته‌ای عنوان و اضافه کرد: بعد از توافقات همه مراکز هسته‌ای ما مورد تایید قرار می‌گیرد و در سندی می‌‌آید که همه مراکز می‌تواند فعالیت کند، فعالیت آب سنگین اراک تایید شده است درحالی که تا قبل از این حتی ذکر اسم آب سنگین را در هر تفاهم نامه‌ای رد می‌کردند اما امروز در سند برجام برای تولید آب سنگین تایید نهایی داریم.

بانک سخن کسانی که می‌گویند امتیازات زیادی داده‌ایم را تایید و اظهار کرد: برخی می‌گویند صد مورد امتیاز دادیم، بله صد مورد امتیاز دادیم اما این امتیازات این بوده که مثلا در رفت و آمد و مذاکرات این کلمه را گفتیم و یا اینکه در آب سنگین گفتیم که این راکتور به آن راکتور تبدیل شود که این یعنی این صنعت به آن صنعت تبدیل شود!

رئیس هیئت اجرایی حزب اعتدال و توسعه گفت: مخالفان مذاکرات مطالبی را مطرح می‌کنند که خودشان ایجاد کننده آن شرایط و شش قطعنامه بوده‌اند. کسی که ذیل فصل هفت قطعنامه می‌گیرد یعنی کسی است که مخالف صلح امنیت جهانی می‌باشد و اینکه قطعنامه برداشته شد جز افتخار و بزرگی برای ملت چیزی نیست.

بانک با تأکید بر اینکه باید هوشیار باشیم که در میدان دشمنان بازی نکنیم، گفت: یکی از مسائل مهم کشور نهایی شدن برجام است که جریان‌های سیاسی نباید اجازه دهند این شیرینی در کام مردم تلخ شود و فضای مجلس درخصوص این مورد بسیار مثبت است و امیدواریم با اجرای قطعنامه مقدمات فعالیت‌های اقتصادی را فراهم کنیم که تاثیر این حرکت سیاسی در اقتصاد ما قابل احصا خواهد بود.

وی ضمن اظهار امیدواری از اینکه توافق هسته‌ای ضمانت توسعه فعالیت‌های بعدی را فراهم کند، ابراز کرد: حزب اعتدال و توسعه اولین حزبی بود که با پیشنهاد این حزب آقای روحانی وارد صحنه انتخابات شد و خودمان را موظف می‌دانیم که از توفیقات دولت حمایت کنیم.

بانکی با اشاره به وضعیت تورم، قیمت ارز و اقتصاد در اوایل دولت یازدهم و بدون اشاره به وعده‌های انتخاباتی صد روزه روحانی، گفت: سامان بخشیدن این وضعیت چیزی نبود که نتایج آن طی مدت کوتاهی برای مردم ملموس شود.

وی با اذعان به اینکه فعالیت اقتصادی هنوز رونق نیافته است، گفت: تحمیل نیروی انسانی بسیاری به دولت باعث شده که بسیاری از هزینه‌ها صرف هزینه‌های جاری ‌شود.

موافق بررسی برجام در مجلس هستم/ پرداخت یارانه نقدی تمدید می شود/ پدر معنوی حزب اعتدال و توسعه  هاشمی رفسنجانی است نه روحانی/ پاسخ عجیب به انتقاد سعید جلیلی

قائم مقام نهاد ریاست جمهوری ارائه خدمات گسترده در حوزه سلامت را از اقدامات مثبت دولت برشمرد و تصریح کرد: دولت در زمینه بهداشت و درمان دستاوردهای زیادی داشته و امیدواریم با پیوند سیاسی تا پایان سال شاهد رونق اقتصادی هم باشیم.

بانک با تأکید بر اینکه امنیت برای انتخابات باید پیش از پیش فراهم باشد، گفت: امنیت یعنی همه گروه‌ها و مردم در انتخابات حضور داشته باشند و آراء خود را به هر که می‌خواهند بدهند چراکه ضامن انتخاباتی که بتواند منافع مردم را تامین کند، حضور پرشور مردم در انتخابات است بنابراین باید همه افکار عمومی جامعه بتواند در صحنه فعالیت‌های اجتماعی حضور داشته باشد تا از منافع ما در مجلس شورای اسلامی دفاع کند.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم حرکت حزبی و کارکرد فعالیت‌های حزبی را نهادینه‌تر کنیم، تصریح کرد: سه عنصر مهم در برنامه حزب عضو گیری، آموزش و مشارکت کامل و جامع است که باید تلاش کنید هرچقدر می‌توانید از افکار نیروهایی که در کشور وجود دارد، استفاده کنید. همچنین از شخصیت‌های مختلف و اثرگذار جامعه در تشکیلات حزبی استفاده کنید زیرا هیچ حزبی نمی‌تواند خود را محدود نگه دارد و در عین حال بگوید کار موثر انجام می‌دهم.

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه تاکید کرد: در سراسر کشور این رویه را در پیش گرفته‌‌ایم که از کسانی که نماینده گروه و یا قومی از مردم هستند، استفاده کنیم و هیچ یک از عناصر حزب نباید دست هیچ فردی را رد کند.

بانک با تصریح اینکه هیچ نیرویی نمی‌تواند در برابر نیروی جوان که هدایتگر و موتور محرکه فعالیت اجتماعی است مقابله کند، گفت: کانون جوانان را به سازمان جوانان تغییر دادیم و این سازمان توانسته حزب را همواره به حرکت درآورد.

وی با بیان اینکه از امکانات گذشته و جدیدی که ایجاد شده است باید استفاده کنیم، گفت: کمیته‌های بسیاری از جمله کمیته تشکیلات را راه اندازی کرده ایم که سازماندهی نهاد‌ها و دفا‌تر در سراسر کشور را برعهده دارد.

رئیس هیئت اجرایی حزب اعتدال و توسعه اظهار کرد: حزب اعتدال خود را در راستای آرایش سیاسی که در سال ۹۲ صورت گرفت، می‌بیند و باید خود را آماده کنیم در چارچوب این آرایش، مجلسی اثرگذار که نیازهای دولت و کشور را تأمین کند، ایجاد کنیم.

بانک بر توجه ویژه به کانون بانوان و استفاده از این ظرفیت تأکید و خاطرنشان کرد: فارس همواره یکی از استان‌های تاثیرگذار در فعالیت‌های سیاسی بوده است و امیدواریم با حضور استاندار جدید که فعال و کوشا است هماهنگی بیشتری در دستگاه‌ها به وجود ‌آید.

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه هاشمی رفسنجانی را پدر معنوی حزب خواند و گفت: روحانی عضو حزب نبود ولی به طور مستقیم از راهنمایی‌های وی در طول ۱۶ سال عمر حزب استفاده کرده‌ایم و ما نیز همراه و چشم ناظر دولت هستیم که مشکلات سد راه دولت نشود و با هماهنگی و قوت و قدرت برای رسیدن به اهداف نظام و توسعه کشور تلاش خواهیم کرد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۴
0
قبلا ریش برسبیل می چربید حالا سبیل بر ریش