کد خبر: ۷۵۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۷ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 19 شهریور 94

حضور «چشم بادامی ها» در شیراز برای سرمایه گذاری/ خیابان های شیراز در تسخیر خودروهای تک سرنشین

برگزاری چهارمین جشنواره ورزشی بومی محلی در شیراز،ساماندهی ورودی های شهر، کلید جذب گردشگران از جمله عناوین روزنامه های امروز است.
سالاد

به گزارش شیرازه؛

سالاد با گزارشی از ورودی های شهر شیراز کار امروز خود را آغاز کرده و تیتر زده: «ساماندهی ورودی های شهر، کلید جذب گردشگران». بررسی ورودی های شهر و گفتگو با شهرداران مناطق مختلف شیراز در رابطه با این مبادی ورودی از جمله محور های این گزارش است.

صفحه سوم میزبان خبری با تیتر «از ایجاد سینمای چند بعدی در شیراز استقبال می کنیم» به نقل از معاون وزیر ارشاد شده است. وی که شیراز را از مناطق محروم در حوزه سینما برشمرده و وعده هایی هم داده مبنی بر تاسیس پردیس سینمایی و افزایش کمی و کیفی سینماهای شیراز.

سالاد قائم مقام و معاون سیاسی وزیر کشور در سفر به شیراز خواستار «حضور نخبگان در انتخابات مجلس» شده است. این موضوع تیتر یک امروز این روزنامه است. مقیمی برای شرکت در جلسه گردهمایی فرمانداران، بخشداران و معاونان فرمانداران استان به شیراز سفر کرده است.

عکس امروز هم به «برگزاری چهارمین جشنواره ورزشی بومی محلی در شیراز» مربوط است. این جشنواره به همت معاونت فرهنگی شهرداری برگزار شده است.

سالاد قائم مقام وزیر کشور در سفر خود به شیراز و در جمع فرمانداران و بخشداران استان گفته: «جامعه امروز نیازمند نشاط سیاسی است». این گفته مقیمی که تیتر یک امروز شده در راستای توصیه ها و دستورات انتخاباتی به فرمانداران است که گفته: « باید شرایطی ایجاد کنیم که هر کس که در خود توانایی می بیند بدون ترس از رد صلاحیت شدن وارد عرصه رقابت شود و این یعنی نشاط سیاسی».

عکس امروز هم از دیدار رهبر انقلاب با اقشار مردم انتخاب و با «صهیونیست ها 25 سال آینده را نمی بینند» به نقل از ایشان تیتر شده است.

««حرام خواری» خوشمزه نیست» عنوان مطلبی است که در سومین صفحه این روزنامه کار شده و به اختلاف قیمت نقدی و کارتی کرایه های اتوبوس گلایه کرده است. در بخش پایانی این مطلب آمده: «حرام خوری، حرام خوری است چه «یک ریال» باشد، چه یک «دکل نفت» گمشده باشد!».

سالاد «آمادگی سرمایه داران کره جنوبی برای سرمایه گذاری در فارس»، خبر جنوب در شماره امروز خود به حضور سرمایه گذاران کره ی جنوبی که با دعوت خانه صنعت، معدن و تجارت استان فارس به شیراز آمده بودند اشاره کرد و آورده است: «هیات سرمایه گذاری کره جنوبی با سفر به شیراز آمادگی خود را برای ارایه تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی نسل 5، 4 شبکه تلفن همراه در استان فارس و ایران و همچنین فراهم کردن زیر ساخت های انتقال اطلاعات به میزان یک گیگابایت در کمتر از پنج ثانیه در ایران اعلام کردند» رئیس هیات سرمایه گذاری کره ای در نشستی با تعدادی از فعالان اقتصادی فارس با ارایه توانمندی کره جنوبی در زمینه ساخت شهرهای هوشمند مبتنی بر فناوری اطلاعات گفته:« ساخت این نوع شهر که در سئول با سرمایه گذاری 80 میلیون یورویی انجام شده مزایای فراوانی دارد که افزایش امنیت، کاهش بار ترافیک، کاهش هزینه ها و حفظ محیط زیست از جمله این مزایا است. راه اندازی این شهر مجازی به نوعی است که حتی حوزه سلامت افراد را نیز شامل می شود» در این نشست تبدیل زباله شهری به کمپوست، تولید برق از طریق زباله، تفکیک زباله به صورت مکانیزه با ظرفیت 5 تا 10 هزار تن، تولید زباله سوز های بیمارستانی و امحای تجهیزات یک بار مصرف پزشکی بدون الایندگی محیطی، ساخت آب شیرین کن های صنعتی دریایی، تبدیل آب فاضلاب به آب شرب از طریق احداث سیستم های تصفیه آب شهری از جمله توانمندی های این هیئت سرمایه گذاری عنوان شده است.

سالاد امروز هم موضوع ترافیک را به سوژه گزارش خود تبدیل کرده و برای تهیه این گزارش به سراغ یکی از اعضای شورای شهر رفته است. این گزارش تیتر یک امروز شده و «خیابان های شیراز در تسخیر خودروهای تک سرنشین!» تیتری است که برای آن انتخاب شده است. این عضو شورای شهر عقیده دارد افزایش تعداد پارکینگ ها و عریض شدن معابر در شیراز نه تنها از بار ترافیک نمی کاهد بلکه مردم را تشویق به استفاده از خودرو شخصی می کند. ضمن اینکه قسمت قابل توجهی از بافت شهری هم تبدیل به خیابان و معابر می شود.

نظرات بینندگان