کد خبر: ۷۵۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۸ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۴

خطیب نماز جمعه آباده: برخی اصرار دارند شیطان بزرگ را فرشته نجات نشان دهند

امام جمعه موقت آباده گفت: برخی اصرار دارند شیطان بزرگ را فرشته نجات نشان دهند در حالی که آمریکا یک ابلیس است.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از آباده نما، نماز جمعه این هفته آباده به امامت حجت الاسلام والمسلمین نورالدینی امام جمعه موقت شهرستان آباده برگزار شد.

خطیب موقت نماز جمعه آباده با اشاره به جایگاه والای فریضه امربه معروف و نهی از منکر، آن را وجه تمایز بین دین اسلام و سایر مکاتب بشری دانست و گفت: یکی از خصوصیات بارز انسان مسلمان، بی تفاوت نبودن به فریضه امر به معروف است.

وی تفاوت فرهنگ اسلام و غرب را مخالفت نکردن غرب با گناهاهان عنوان کرد و تصریح کرد: غرب با گناه مخالف نیست ولی در آنجا نباید به حقوق دیگران تجاوز کرد، در صورتی که در اسلام انسان با رعایت دو شرط، آزادی کامل دارد.

نورالدینی شرط اول آزادی را رعایت حقوق دیگران ذکر کرد و گفت: غرب هم به این شرط قائل است اما اسلام علاوه بر حقوق دیگران سلامت و سعادت خود انسان را مد نظر دارد که این در فرهنگ غرب تعریف نشده است.

رئیس دادگستری شهرستان آباده ترویج بی بند و باری و ابتذال در بین نوجوانان و خانواده ها با استفاده از شبکه های اجتماعی و ماهواره ای را در واقع مبارزه با ایستادگی مسلمانان در مقابل زورگویی استکبار است که از امر به معروف سرچشمه می گیرد.

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام در مبارزه ریشه ای عمل می کنند، یادآور شد: یکی از روش های اسلام ستیزی دشمنان، تغییر عبارات و کلاماتی است که در شرع مقدس اسلام آمده است تا قبح آن کلمات را بشکند و گناه را آسان جلوه دهد مانند عمل زنا که در فرهنگ غرب از آن با عنوان رابطه آزاد یاد می شود.

خطیب موقت نماز جمعه آباده ضمن هشدار نسبت به این دست توطئه دشمنان، بر هوشیاری حفظ فرهنگ اسلامی در ادبیات گفتاری نیز تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین نورالدینی در قسمت دیگری از سخنان خود به 20 شهریور سالروز حمله به برج های دوقلو در نیویورک آمریکا اشاره کرد و گفت: این عمل قبیح تروریستی را از همان ابتدا به مسلمانان نسبت دادند و این فاجعه دست مایه ایجاد خاورمیانه جدید بود که هنوز شاهد تبعات آن هستیم.

وی بهانه های استکبار جهانی در حمله به ممالک اسلامی و اخیرا در یمن، نقشه آن ها برای از بین بردن اسلام در جهان است.

حجت الاسلام والمسلمین نورالدینی با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری با اقشار مختلف مردم، نسبت به حذف جوانان انقلابی از صحنه های مختلف کشور هشدار داد و افزود: برخی اصرار دارند شیطان بزرگ را فرشته نجات نشان دهند در حالی که آمریکا یک ابلیس است.

وی رای مردم را حق الناس دانست و با توجه به وظیفه خطیر شورای نگهبان در زمان انتخابات، حمایت رهبری از این شورا و نظارت استصوابی آن را دلیلی بر جایگاه بزرگ شورای نگهبان در جهوری اسلامی ایران ذکر کرد.

امام جمعه موقت آباده همچنین به مناسبت های پیش رو به سالروز شهادت جوادالائمه علیه السلام و همچنین سالروز ازدواج حضرت علی و فاطمه علیهما السلام اشاره کرد و گفت: انچه از روایات معصومین بر می آید، سادگی را اساس ازدواج دانسته اند و حضرت رسول صلی الله علیه و آله وسلم نیز بر ازدواج زودهنگام جوانان تاکید داشته اند.

سالروز شهادت اولین شهید محراب آیت الله مدنی امام جمعه تبریز و روز جشن عاطفه ها در آخرین روزهای هفته جاری، از دیگر مناسبت هایی بود که امام جمعه موقت آباده به آن ها اشاره کرد.

انتهای پیام/


نویسنده :
رسول اقلیدی
نظرات بینندگان