کد خبر: ۷۵۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 21 شهریور 94

روزنامه خبرجنوب به ایستگاه 10 هزار رسید/ زمین خواران چرخ های لودر را دزدیدند!/ آغاز تبلیغات انتخاباتی 180 نفر در شیراز

صحبت های علی القاصی مهر در جلسه جامعه روحانیت شیراز عنوان مشترک روزنامه های امروز شیراز است.

سالادبه گزارش شیرازه؛

سالاد  روزنامه خبرجنوب به شماره 10000 رسید. این روزنامه، ویژه ای در  32 صفحه ای به همین مناسبت منتشر کرده که در آن مصاحبه حسین واحدی پور مدیرمسئول روزنامه برجسته شده است. واحدی پور از چگونگی شکل گیری ایده راه اندازی روزنامه گفته و از این که چگونه به شیراز مهاجرت کرد. او در بخشی از مصاحبه اش می گوید: ما اولین روزنامه ای بودیم که خبر ارتحال حضرت امام (ره) را چاپ کردیم. واحدی پور در بخش دیگری از صحبت هایش می گوید: 10 آذرماه 84، شاهد از دست دادن همکارمان کاظم زارعی بر اثر آتش گرفتن چاپخانه روزنامه بودیم. او این ماجرا را تلخ ترین خاطره خود می داند.

سالاد

این روزنامه امروز در حالی روی گیشه های مطبوعات رفته است که بار دیگر به سیاق چند وقت اخیر، صحبت های رئیس کل دادگستری فارس را در جلسه جامعه روحانیت مبارز به عنوان تیتر نخست خود برگزیده است.


کار تخریب باغ شهرهای فارس بیخ پیدا کرد! عنوان دیگری است که در صفحه نخست برجسته شده است. ماجرا از این قرار است که زمین خواران، شبانه لودرهایی که قرار بود باغ آن ها را تخریب کنند، زنجیر زده و چرخ آن ها را درآوردند. این گستاخی در حالی صورت می گیرد که سه شنبه هفته گذشته نیز راننده لودری که با آن دیوار باغ های غیرمجاز تخریب می شد، بخاطر تهدید باغ داران، مجبور به فرار شد.


از میان تیترهای جورواجور این روزنامه «استعفای یک شهردار پس از 10 سال» جالب به نظر می رسد. حسین نجفی نژاد شهردار اشکنان پس از 10 سال از سمت خود استعفا کرده و در یکی از مجموعه های شهرداری شیراز مشغول به خدمت شده است.

سالاد تیتر یک خود را به موضوع تبلیغات زودهنگام برخی از کاندیداهای مجلس اختصاص داده و به بررسی آغاز تبلیغات این افراد پرداخته است: «شور انتخابات 185 نفر را گرفت». این روزنامه در همین راستا با مدیر کل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری گفتگویی اختصاص داده است. هاشمی هم در همین راستا با بیان آماری از این گونه فعالیت ها، به ارایه شرحی از وظایف دستگاه های مختلف در این رابطه پرداخته است. یحیی هاشمی با کنایه گفته است: بسیاری از گروه های سیاسی با هدف شرکت در انتخابات و انجام تبلیغات، جلسات خود را با نام های دیگری برگزار می کنند و استانداری به خاطر ماهیت مذهبی بودن جلسات، استانداری، برخورد یا نظارتی بر آن ها ندارد.

گزارشی با موضوع میزبانی شیراز در برگزاری مسابقات کشتی فرنگی در یازدهمین صفحه این روزنامه کار شده است. این گزارش یه بررسی موانعی پرداخته که می تواند این میزانی را از شیراز بگیرد. «فیتیله پیچ میزبانی شیراز» تیتری است که برای این موضوع انتخاب شده است. گزارشی که شیرازه نیز روز گذشته به آن پرداخته بود البته این روزنامه، متن کامل مصاحبه دو مقام مسئول را پشت سرهم به چاپ رسانده و به منبع صحبت های رئیس هیئت کشتی استان که خبرگزاری تسنیم بوده هیچ اشاره ای نکرده است.

جلسه هفتگی جامعه روحانیت شیراز همراه با سخنرانی القاصی مهر برگزار شد. القاصی مهر در این جلسه از برخورد قاطع با اخلال گران اقتصادی و امنیتی خبر داده و گفته: «زمین خواران دانه درشت به حبس های سنگین محکوم می شوند». این خبر در صفحه 5 این روزنامه کار شده است.

سالاد وزیر راه و شهرسازی وعده داده بود جلوی حضور کارمندان و اعضای شورای شهر را در انتخابات نظام مهندسی بگیرد. با اعلام حضور 28 مهندس از استان، ظاهرا وزیر توانسته به وعده خود عمل کند. این موضوع تیتر یک امروز شده است: «حداقل 20 دولتی از قطار انتخابات نظام مهندسی فارس پیاده می شوند».

سالاد با تیتر «عزم راسخ مسئولان فارس برای برخورد با دانه درشت های زمین خواری» به استقبال از تخریب ویلاهای غیر مجاز در اطراف شیراز رفته است. مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی فارس در گفتگو خود با اشاره به عدم رعایت قانون حتی در مناطق مجاز صدرا گفته در برخورد ها تعارف نمی کنیم. شرح کامل این خبر در صدر اخبار داخلی هم جا گرفته است.

«کمیته رفع اطاله دادرسی، در استان فارس تشکیل شد» به نقل از رییس دادگستری فارس و «حمایت از برگزاری جشنواره های استانی در شهرستان های شیراز» به نقل از مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان از جمله عناوین داخلی این روزنامه هستند.

سالاد تیتر زده: «بازتاب گسترده شکست مخالفان برجام در رسانه های آمریکا» و موضوع بررسی برجام در آمریکا را بررسی کرده است. رسانه های آمریکا این موضوع را به عنوان پیروزی تاریخ ساز اوباما و ناکامی بی سابقه جمهوری خواهان عنوان کرده اند.

با توجه به نزدیک شدن با بازگشایی مدارس، عکس امروز صفحه نخست به این موضوع اختصاص یافته و با «فارس اول مهر 75 هزار کلاس اولی دارد» تیتر شده است.

و کاریکاتور امروز؛

سالاد
نظرات بینندگان