کد خبر: ۷۶۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۳ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 22 شهریور 94

خزان نمایشگاه فروش پائیزه در شیراز/ تخت جمشید را دریابید!/ اقدام عجیب شهرداری یکی از مناطق شیراز

سقوط چرثقیل در مکه مکرمه و زخمی شدن 32 نفر از هموطنان موضوعی است که همه روزنامه های فارس به آن پرداخته اند.
سالاد

به گزارش شیرازه؛

سالاد روحانی در نشست مدیران اتحادیه های سراسری تعاونی های کشور گفته: «نخواهم گذاشت عده ای افراطی امید ملت را ناامید کنند» که تیتر یک امروز شده است.

عکس امروز به موضوع سقوط جرثقیل در مسجد الحرام اختصاص یافته و با «آمار کشته های فاجعه مکه به 107 نفر رسید» تیتر شده است. گفتنی است از میان 32 ایرانی که در این حادثه مجروح شدند دو نفر استان فارسی هستند که حال آنها خوب گزارش شده است.

و کنگره آمریکا به روایت کاریکاتوریست این روزنامه؛

سالاد

سالاد گفتگوی اختصاصی این روزنامه با معاون سیاسی امنیتی فرماندار شیراز تیتر یک امروز است. نیک مرام در این گفتگو گفته: «نتیجه منزوی کردن تشکل ها، در شب نامه و دیوار نویسی پدیدار می شود». این خبر در دومین صفحه این روزنامه کار شده است.

گفتگوی دیگر این روزنامه با یک پزشک صورت گرفته و مربوط به طرح پزشک خانواده است. این طرح که هم اکنون در سال چهارم اجرا قرار دارد، با نواقصی جدی دست و پنجه نرم می کند و منتقدان زیادی دارد. پزشکان عمومی، متخصصان و همچنین قشر عظیمی از مردم از این طرح شکایت دارند چرا که زحمت بسیاری برای مردم ایجاد شده است. این درحالی است که مسئولان حوزه سلامت فارس با تمام قدرت و امکانات خود از این طرح حمایت می کنند و حتی حاضر به پذیرفتن آمار نارضایتی مردم نیستند! «استاندارد های اجرای موفق طرح پزشک خانواده در فارس اجرایی نشده است» تیتری است که برای این مطلب انتخاب شده است.

گزارشی با عنوان «اقتصاد تک محصولی و دولتی در شرایط پساتحریم نیازمند اقتصاد مقاومتی است» در چهارمین صفحه این روزنامه کار شده است. نویسنده با نگاهی به شرایط کشور در دوران پساتحریم، به موضوع اقتصاد مقاومتی به عنوان تنها راه اشاره کرده است. نویسنده همچنین به سراغ یک کارشناس رفته و با وی نیز در این رابطه به گفتگو نشسته است. در بخشی از این گزارش آمده: «نظریه اقتصاد مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری عنوان گردید، رویکردی مبتنی بر توانمندی ها، استعداد ها و ظرفیت های داخلی کشور است».

سالاد

خبرجنوب پس از رسیدن به چاپ 10 هزارم و ثبت یک رکورد تاریخی در فارس، امروز تیتر یک خود را به تاریخ اختصاص داده است. تاریخ ترک خورد. این عنوان از گفتگوی مدیر مرکز زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه جنوب با خبرگزاری تسنیم انتخاب شده است. طهمورث یوسفی گفته، ترک خوردگی های تخت جمشید در واقع ادامه ترک خوردگی های 10 سال گذشته قسمت شرقی کوه رحمت در کنار این بنای تاریخی است. وی گفته از آن جایی که بازسازی زمین غیرممکن یا پرهزینه است باید اقدامات اساسی برای پیشگیری انجام شود. با این حال به نظر می رسد، بیشتر از هر کسی باید مدیرکل میراث فرهنگی استان نگران این موضوع باشد چرا که این مجموعه متولی اصلی حفظ آثار و ابنیه تاریخی است. البته اگر از سنگ اندازی ها بر سر راه توسعه طرح حرم مطهر شاهچراغ (ع) به خاطر چند خانه غیرمیراثی که جولانگاه معتادین و اتباع بیگانه شده است، مرخص شوند!

خزان نمایشگاه پائیزه شیراز! عنوان دیگری است که در صفحه نخست برجسته شده است. ماجرا از این قرار است که رئیس اتاق اصناف گفته، امسال خبری از نمایشگاه پائیزه عرضه کالا نیست و به جای آن فروش فوق العاده را خواهیم داشت. شاید دلیل این کار دولت، محدود بودن غرفه ها و دور بودن این نمایشگاه ها باشد اما مردم چقدر از فروش فوق العاده خبر دارند؟ کدام فروشگاه ها فروش فوق العاده دارند؟ تخفیفات به چه میزان است؟ کیفیت کالاها چگونه است؟

یک شایعه صنعتی خواب اهالی روستای گچی را برآشفت تیتر دیگری از خبرجنوب است که به آن می پردازیم. ظاهرا اواخر هفته گذشته جمعی از اهالی روستای گچی در همسایگی شهرک صنعتی علیه مدیران این شهرک تجمع کردند. یکی از مدیران شهرک صنعتی می گوید: عده ای اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز در محدوده طرح هادی این روستا می کنند و شهرداری بساط آن ها جمع می کند اما ماموران شهرداری دلیل واقعی این اقدام خود را به روستائیان نمی گویند و در ادعایی غیر واقعی می گویند: اراضی این روستا مال شهرک صنعتی است! بعد از گذشت چند روز از این ماجرا، هنوز شهرداری شیراز در این باره واکنشی نداشته است.

سالاد «شیراز میزبان قطار هفتم گردشگران» تیتر یک امروز این روزنامه است. نویسنده این مطلب نگاهی به سابقه سفرهای ریلی اخیر گردشگران به فارس پرداخته است.

عکس امروز به عبدالعلی دستغیب و گزارش این روزنامه از اولین اکران فیلم وی اختصاص یافته و با «ادای دین بچه های سینما به آقای منتقد» تیتر شده است.

انتقاد به وضعیت پروژه های نیمه تمام که این روزها بین مسئولان دست به دست می شود پرداخته است. این یادداشت با تیتر «پروژه های نیمه تمام» کار شده است.

سالاد به نقل از مدیر حج و زیارت استان تیتر زده: «زائران استان فارس در صحت کامل به سر می برند». سقوط جرثقیل بر اثر طوفان منجر به زخمی شدن تعدادی از هموطنان ما شد که به قصد انجام مناسک حج در شهر مکه حضور داشتند. از میان مجروحان دو تن شیرازی هستند که حال آنها خوب گزارش شده است.

نظرات بینندگان