کد خبر: ۷۶۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۷ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۴
رئیس شرکت پخش فرآورده های نفتی شیراز:

توزیع بنزین یورو 4 از مهرماه در شیراز/ افزایش 2 درصدی مصرف بنزین در فارس

روزانه حدود 4.5میلیون لیتر بنزین معمولی و سوپر در استان مصرف می‌شود.

به گزارش شیرازه، علیرضا امین در گفت‌وگو با خبرگزاری  تسنیم، در پاسخ به علت عدم تحقق وعده شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان فارس برای توزیع بنزین یورو 4 درخردادماه امسال در شیراز اظهار داشت: این خبر براساس وعده‌های داده شده مسئولان ارشد وزارت نفت به مردم شیراز اطلاع‌رسانی شد اما تامین بنزین صورت نگرفت.

امین با اشاره به اینکه شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان فارس توزیع‌کننده است تصریح کرد: براساس پیگیری‌های انجام شده و وعده‌های جدید معاون پالایش وزارت نفت از مهرماه امسال توزیع بنزین یورو4 در کلان‌شهر شیراز آغاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان فارس با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای توزیع بنزین یورو 4 در شیراز فراهم است خاطرنشان کرد: حدود 45 جایگاه در این زمینه پیش‌بینی و به صورت فعال وجود دارد.

وی بیان کرد: با ورود بنزین یورو4 از پالایشگاه آبادان به شیراز توزیع این نوع از سوخت در تمام جایگاه‌های عرصه سوخت شیراز انجام می‌شود تا شهروندان شیرازی نیز از این سوخت استاندارد استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان فارس همچنین با بیان این که روزانه حدود 4.5میلیون لیتر بنزین معمولی و سوپر در استان مصرف می‌شود، بیان کرد: از این مقدار کمتر از دو میلیون و 350 هزار لیتر در شیراز مصرف می‌شود.

امین افزود: براساس آمارها سال گذشته بیش از یک میلیارد و 645 میلیون لیتر بنزین در استان فارس توزیع شده که در مقایسه با سال‌های گذشته افزایش دو درصدی داشته است.

براساس اعلام وزارت نفت، در حال حاضر 6 شهر تهران، اراک، کرج، اصفهان، مشهد و تبریز زیرپوشش بنزین یورو 4 هستند و قرار است از مهرماه امسال نیز اهواز و شیراز به این کلان‌شهرها افزوده شوند.

نظرات بینندگان