کد خبر: ۷۶۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۷ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 23 شهریور 94

خسارت 20 میلیارد تومانی برخی مدیران فارس به مردم/ استاندار چه برخوردی می کند

سخنان استاندار فارس در جلسه شورای اداری استان موضوعی است که همه روزنامه های فارس به آن پرداخته اند.
سالاد

به گزارش شیرازه؛

سالاد استاندار در پنجمین نشست شورای توسعه استان با اشاره به جذب نشدن حدود 100 میلیارد تومان از اعتبارات استان توسط سازمان ها برای آنها ضرب العجل تعیین کرده تا این اعتبارات را جذب کنند. افسانه این گفته،استاندار را با عنوان «پیشکش 100 میلیاردی» تیتر یک خود کرده است.

موضوع جالبی که به موضوع عکس امروز این روزنامه تبدیل شده پاسخ های سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا به پرسش های این روزنامه است که با «اجماع حمایت از توافق شکل گرفته است» تیتر شده است. آلن ایر در پاسخ به سوالات خبرنگار این روزنامه که از طریق نرم افزارهای پیام رسان صورت گرفته به سولاتی در مورد توافق و برجام جواب داده است.

سالاد هم تیتر یک خود را به جلسه شورای توسعه فارس و صحبت های استاندار در این جلسه اختصاص داده است: «خسارت 20 درصدی برخی از مدیران به بودجه فارس». به گفته استاندار تعدادی از مدیران نتوانسته اند بودجه مصوب خود را جذب کنند که این مبلغ حدود 100 میلیارد تومان است. وی همچنین به مشکلات فارس اشاره کرده و گفته: «مشکلات فارس داخلی است نه بیرونی». عکس امروز هم به همین جلسه اختصاص یافته است.

«داستان دنباله دار کشتار غیرمجاز و تولید گوشت های بی هویت در شیراز» عنوان گزارشی است که به بررسی توزیع گوشت هایی پردخته که در حضور مشتری ذبح می شوند و هیچ بررسی برای تعیین سلامت آنها نمی شود. عنوان این گزارش هم در صفحه نخست تیتر شده است.

گفتگویی کوتاه با مدیر عامل فجر شهید سپاسی شیراز هم تیتر دیگری است که در صفحه نخست به چشم می خورد. قنبری با اعلام رضایت از وضعیت تیم فجر گفته اکنون تنها مشکل ما مشکل مالی است که اگر برطرف نشود احتمال کناره گیری از لیگ وجود دارد.

بدون شرح!

سالاد

سالاد ذوالانوار نماینده مردم شیراز در مجلس به بازدید از این روزنامه رفته است و گفته: «در بحث تخریب برخی باغشهرها حق و باطل با هم قاطی شده است». وی اشاره ای هم به وضعیت اقلیمی کره زمین کرده و آب شدن یخ های قطبی و افزایش گازهای گلخانه ای را پیامد این موضوع عنوان کرده است. مشروح این خبر هم در همین صفحه نخست کار شده است.

عکس امروز به مسابقات کشتی اختصاص یافته و با «بیشترین سهمیه المپیک به ایران و روسیه رسید» تیتر شده است.

و در پایان کاریکاتور امروز این روزنامه؛

سالاد

سالاد تیتر امروز روزنامه خبرجنوب به جلسه شورای برنامه ریزی استان اختصاص دارد. محمدعلی افشانی استاندار فارس در این جلسه با انتقاد شدید از برخی مدیران گفته است: در عجبم از مدیرانی که نتوانستند 100 میلیارد تومان اعتبار عمرانی پارسال را جذب کنند و این پول همچنان دست نخورده بافی مانده است. استاندار فارس با اظهار ناراحتی شدید از این مدیران گفت: آیا با پول خودتان هم این کار را می کنید؟ او ادامه داد: عموم مشکلات فارس داخلی است و ربطی به مشکلات برون استانی ندارد، این که در این شرایط بی پولی 100 میلیارد تومان باشد ولی هزینه پروژه های فارس نشود مایه تعجب است.

متاسفانه این موضوع در استان فارس مسبوق به سابقه است. همین خردادماه امسال، سیدمحمد احمدی استاندار وقت فارس گفت: در حالی که بخشی از مردم کشور در محرومیت به سر برده و با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می کنند بعضی از مدیران به علت عدم جذب بودجه سالانه در پایان وقت مقرر ناچار می شوند اقدام به انجام امور همچون نقاشی دیوار ادارت کنند. احمدی همچنین خبر از برکناری مدیر یک سازمانی داد که 180 میلیارد ریال از بودجه اش را جذب نکرده بود. حالا اگرچه افشانی استاندار فعلی فارس گفته که این مسائل را نمی تواند تحمل کند اما باید منتظر بود که آیا وی نیز مثل احمدی با این گونه مدیران برخورد حذفی می کند یا نه؟

سالاد تیتر زده: «طرح ایمن سازی بازار وکیل شیراز از سر گرفته می شود». که مربوط به بررسی گزارش هایی است که در مورد بازار وکیل شیراز و در خبرگزاری ها کار شده است. در ادامه این مطلب به صحبت های طالبان در خصوص این طرح بر می خوریم که نبود اعتبارات لازم را به عنوان دلیل اصلی خوابیدن این پروژه عنوان کرده است. این عضو شورای شهر همچنین به جلساتی اشاره کرده که برای راه اندازی مجدد این طرح صورت گرفته و به گفته وی شاهد رویکرد مثبتی در میان دستگاه ها بوده ایم.

نظرات بینندگان