کد خبر: ۷۶۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۷ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 24 شهریور 94

بازی عجیب برخی کارخانجات استان با نام فارس/ هزینه یک ترم میهمانی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز 9 میلیون تومان!/ نجات 27 زندگی مشترک با زمزمه های شاعرانه یک وکیل کتابخوان

موضوع عدم بازدید پروژه ورزشگاه میانرود در جریان سفر وزیر ورزش و جوانان به فارس موضوعی است که در اکثر روزنامه‌های امروز به چشم می‌خورد.
سالاد

به گزارش شیرازه؛

سالاد وزیر ورزش سفری یک روزه به استان داشته و برای بازدید از چند پروژه به شهرستان های اطراف شیراز سر زده است. نکته قابل توجه در این سفر که اکثر روزنامه های امروز به آن پرداخته اند مربوط به ورزشگاه میانرود شیراز است که نامی از آن در این سفر برده نشده است. در همین راستا سبحان تیتر زده: «وزیر ورزش، ورزشگاه میانروز نرفت و رفت!» و نسبت به این موضوع انتقاد کرده است.

به مناسبت سالروز ازدواج امیرالمومنین(ع) با حضرت زهرا(س) این روزنامه به سراغ یک وکیل رفته که علاوه فعالیت در حوزه وکالت یک فعال بین المللی حقوق کودکان است و البته اهل شهر و شاعری است و تا کنون 9 کتاب به چاپ رسانده است. در این گزارش جالب به جنبه های مختلف کاری و فردی آقای جعفری پرداخته شده و وی از فعالیت هایش برای نجات زندگی مشترک زوج های جوان گفته است. «نجات 27 زندگی مشترک با زمزمه های شاعرانه یک وکیل کتابخوان» تیتری است که برای این گزارش انتخاب شده است.

سالاد تیتر یک خود را به گزارش یکی از خبرگزاری ها در مورد واحد های صنعتی اختصاص داده است: «واحد های صنعتی جان می گیرند». این گزارش و به بررسی راه های ایجاد اشتغال و برطرف کردن موانع اختصاص یافته است و در پنجمین صفحه این روزنامه کار شده است.

«دوربرگردان وزیر در میانرود» تیتری است که برای عکس امروز انتخاب شده و مربوط به گزارشی از سفر گودرزی به فارس است که به بررسی برنامه سفر وزیر پرداخته و گفته: «گودرزی هم حاضر نشد از ورزشگاه 20 ساله میانرود دیدن کند». نویسنده همچنین به تاریخ شروع و اتمام ورزشگاه هایی در سرتاسر جهان اشاره کرده و به عمر چندین ساله این پروژه انتقاد کرده است.

سالاد خبر جنوب در شماره امروز خود مطلبی را به چاپ رسانده که بیشتر ارزش شگفتی دارد. مدتی است در بین برخی تولید کننده های ایرانی مرسوم شده که کالاهای خود را برای فروش بهتر با یک برند خارجی وارد بازار کنند. اما این رویه غلط به بازار فارس نیز سرایت کرده البته نمی توان به قطعیت گفت برای فروش بهتر است. «تولید غیر قانونی کالاهای دیگر استان ها در کارخانجات فارس»، « تولید کالاهایی در فارس اما با نام و نشان استان های دیگر از آن دست مواردی است که در این استان یکی دو ماهی است رونق گرفته و کارخانجات فارس از خیار شور گرفته تا کابل های برق را با برند استان های دیگر در فارس تولید می کنند بی آن که نامی از فارس و یا شهرستان های استان به عنوان محل تولید ذکر شود. ظاهرا سفارش دهنده کالا خوش ندارد کالایش به نام فارس وارد بازار شود، اقدامی که به گفته مدیر کل استاندارد فارس کاملا تخلف است و اگر کارخانجات به تذکرات اداره استاندارد عمل نکنند، برخورد سخت و قانونی با آن ها خواهد شد»

« در شیراز استعداد و خلاقیت هنری کم نیست»، خبر جنوب مصاحبه ای با محمود پاک نیت بازیگر سرشناس شیرازی داشته است. در این گفتگو پاک نیت می گوید:«20 سال پیش با دلخوری از دست یکی از مسئولان وقت استان از شیراز رفته است» وی به فیلم هایی که در آن بازی کرده اشاره و در پاسخ به این سئوال که از بازخورد کدام یک از کارهایتان بیشتر راضی بودید گفته است:« روشن تر از خاموشی، شب دهم، روزی روزگاری، خانه ای در تاریکی، پدر سالار، یوسف پیامبر، و پس از باران بیش از همه در دلم جا باز کرده اند»پاک نیت در مورد هنرمندان شیراز بیان داشته:« در شیراز استعداد، اندیشه و خلاقیت کم نیست ولی مسئولان نباید این هنرمندان را به حال خود رها کنند»

«غافلگیری میهمان های دانشگاه علوم پزشکی شیراز»، «ابلاغ به یکباره دریافت شهریه دانشجویان میهمانی و انتقالی پزشکی باعث سردرگمی این افراد و خانواده های آن ها شده است» پدر یکی از دانشجویان در این باره گفته:« پرداخت هر ترم 9 میلیون تومان برای دانشجویی که از یک دانشگاه معتبر تنها برای تحصیل در محل زندگی خود انتقالی گرفته ظلم است» اما معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفته:« مطابق با قوانین، شرایط خاصی برای دانشجویان میهمانی و انتقالی وجود دارد و این درخواست ها به ظرفیت موجود و موافقت دانشگاه مبداء و مقصد بستگی دارد. اما رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفتند که طوری عمل شود که فشاری به دانشجویان به ویژه استعداد های برتر وارد نشود»

سالاد یکی از اعضای شورای شهر با انتقاد از وضعیت ترافیک در شیراز گفته: «بحران ترافیک شیراز نتیجه پرداختن مسئولان به حاشیه هاست». اصنافی در نطق پیش از دستور شورا با اعلام این مطلب به برخی از مشکلات زیر ساختی نیز اشاره کرده و خواستار رفع آنها شده است. این موضوع تیتر یک امروز شده است.

عکس امروز اما به سفر وزیر ورزش به فارس اختصاص یافته و با طرح این پرسش که اولویت سفر وزیر ورزش در فارس چه بود؟ تیتر زده: «بازدید از زیرساخت ها و بزرگترین پروژه ورزشی استان یا رفتن به شهرستان ها؟!».

مدیر شعب بانک مسکن استان هم از «کاهش 77 درصدی پرداخت تسهیلات خرید مسکن در 5 ماهه اول سال در فارس» خبر داده است. علمداری با ارائه آماری به بیان شرایط و نحوه پرداخت ها نیز اشاره کرده است. این خبر در صفحه پایانی این روزنامه به چشم می خورد.

سالاد تیتر خود را به صحبت های ابوترابی در کمیسیون ویژه بررسی برجام اختصاص داده: «لغو قطعنامه های گذشته پیروزی بزرگی است».

عکس امروز این روزنامه مربوط به جشن عاطفه های امسال است که به گفته رییس کمیته امداد استان برای اولین بار در دو مرحله برگزار می شود؛ مرحله اول در پایان شهریور ماه و مرجله دوم در 8 مهر ماه. گفتنی است که جشن عاطفه ها به بیستمین ایستگاه خود رسیده است.

نیمه پایینی صفحه نخست هم میزبان اخبار شورای شهر شده است؛ از انتقاد رییس شورای شهر به برنامه خندوانه و موضوع بحران ترافیک شیراز گرفته تا کاهش عوارض ساختمانی.

نظرات بینندگان