کد خبر: ۷۶۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۸ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 25 شهریور 94

کشمکش بر سر ارزان فروشی بزرگترین کارخانه آلومنیوم ایران/ فجیع ترین نوع زمین خواری از نگاه یکی از روزنامه های شیراز

موضوع مشترک تمام روزنامه های امروز سخنرانی روحانی در جمع فرماندهان سپاه است که در برخی از روزنامه ها تیتر یک شده و در رخی در صفحات داخلی کار شده است.
سالاد

به گزارش شیرازه؛

سالاد تیتر یک خود را به صحبت های روحانی در نشست فرماندهان سپاه اختصاص داده است: «موفقیت در مذاکرات، حاصل اقتدار دفاعی و دیپلماتیک بود».

افزایش قیمت آب برای مشترکین پر مصرف، موضوعی است که برای عکس امروز این روزنامه انتخاب شده است: «قیمت آب برای مشترکان پرمصرف 3 برابر می شود».

سالاد «موفقیت در مذاکرات، حاصل اقتدار دفاعی و دیپلماتیک بود» به نقل از رییس جمهور به همراه عکسی از وی در صفحه نخست به چشم می خورد.

مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز سری به این روزنامه زده و با خبرنگار این روزنامه به گفتگو نشسته است. مصلی نژاد با اشاره به موضوع ترافیک و طرح ترافیک شیراز به بیان اقدامات و تصمیمات این سازمان پرداخته و گفته: «شورای ترافیک، تصمیم گیرنده زمان اجرای خطوط ویژه اتوبوس است». این مطلب با همین عنوان در صدر اخبار داخلی این روزنامه جا گرفته است.

تجلیل از کارمندان نمونه علوم پزشکی شیراز با حضور دکتر ایمانیه برگزار شده و وی در این مراسم از نهایی شدن ساخت بیمارستان نمازی 2 خبر داده است. وی همچنین گفته که قرار است معاونت بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز راه اندازی شود. گفتنی است ایمانیه طی حکمی در مسئولیت خود به عنوان رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ابقا شد. این خبر هم از جمله اخبار داخلی این روزنامه است.

سالاد پس از اعلام خبر زمین خواری در گردنه حیران حالا نوبت استان فارس شده تا با اعلام خبر یک زمین خواری گسترده و البته سازمان یافته باز هم نام خود را در کشور بر سر زبان ها بیندازد. رییس سازمان امور اراضی فارس که این خبر را اعلام کرده از بررسی پرونده این زمین ها و اجرای احکام گفته است. این مطلب با «پرونده زمین خواری 15 هزار هکتاری در دادگاه» تیتر یک امروز شده است.

خبر شهردار مبنی بر سنگفرش شدن خیابان هجرت در جهت سهولت دسترسی به حرمین مطهر احمدی و محمدی(ع) به موضوع عکس امروز این روزنامه تبدیل شده است که با «خیابان هجرت سنگفرش می شود» تیتر شده است.

موضوع تعویق در پرداخت یارانه ماه جاری به دستمایه نویسنده یادداشت امروز تبدیل شده تا به بررسی فرصت ها و تهدیدات پرداخت یارانه نقدی در عرصه اقتصادی بپردازد. «یارانه پایانه ای» عنوانی است که برای این مطلب انتخاب شده است.

سالاد «دو کارخانه 3100 میلیاردی را 800 میلیارد تومان فروختند!» خبر جنوب تیتر امروز صفحه استانی خود را به خبر فروش زیر قیمت مجتمع آلومینیوم المهدی هرمزگان اختصاص داده و در همین رابطه به نقل از خبرگزاری فارس نوشته:« یک فعال کارگری مجتمع آلومینیوم المهدی با افشای پشت پرده واگذاری آن، گفت: ظرفیت تولید آلومینیوم المهدی و هرمزال 257 هزارتن است، اگر کمترین نرخ سرمایه‌گذاری هر تن آلومینیوم 4000 دلار و هر دلار 3000 تومان باشد، حداقل قیمت 3100 میلیارد تومان است، نه ۸۰۰ میلیارد تومان که فروخته اند» گفتنی است در همین رابطه نوبخت سخنگوی دولت که مسئولیت ریاست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی را بر عهده دارد گفته: «واگذاری این کارخانه از طریق مزایده انجام شده و طبق قانون باید واگذاری به کسی انجام شود که بیشترین قیمت را پیشنهاد داده است.خریدار فعلی حتی ۴۰۰ میلیارد تومان بیش از رقم مزایده برای پرداخت اعلام آمادگی کرده است» اظهارات نوبخت در حالی است که امروز جراره نماینده مردم بندرعباس گفته است:«کارخانه‌ای که 3 هزار میلیارد تومان برای احداث آن پول می‌خواهد، با 10 درصد قیمت واگذار شده و در دو مرحله به مزایده گذاشته شد که مشتری نداشته و بعد از طریق مذاکره به قیمت ارزان 140 میلیارد تومان نقدی 10 درصد نقدی و بقیه ظرف 7 سال قسطی و به میزان 430 میلیارد تومان زیر قیمت کارشناسی فروخته‌اند. نامه‌ای با امضای نمایندگان به وزیر اقتصاد نوشتیم که با توجه به زیان بیت‌المال، اگر معامله باطل نشود به مردم گزارش می‌دهیم»

«پرونده زمین خواری 15 هزار هکتاری فارس به دادگاه رفت»، «رئیس سازمان امور اراضی کشور قباد افشار با اشاره به اینکه اعضای کارگروه مبارزه با زمین خواری، تمام استانهای کشور را در سفر به استان ها بررسی می کنند گفته: در بازدیدهای انجام شده از اراضی کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس اعضای کارگروه مبارزه با زمین خواری با عمق تخریب و زمین خواری در حومه شهر شیراز مواجه شدند که در پی آن 15 هزار هکتار از اراضی کشاورزی تخریب و ساخت و ساز شده بود. در این اراضی مجتمع های مسکونی با عنوان باغ شهر بدون دریافت هرگونه مجوزی ساخت و ساز شده است. بخشی از پرونده متخلفان به مراجع قضایی در استان فارس ارجاع شده است و احکام قلع و قمع در این اراضی اجرا خواهد شد»

«سرعت لاک پشتی بزرگ ترین طرح عمرانی فارس»، از دیگر عناوین امروز روزنامه ی خبر جنوب است که به نقل از شیرازه چاپ شده است.

سالاد تیتر زده: «تخریب 15 هزار هکتار اراضی کشاورزی حومه شیراز به وسیله زمین خواران!». این روزنامه همچنین از این زمینخواری به عنوان فجیع ترین نوع زمین خواری در شیراز یاد شده است.

دو عکس هم در صفحه نخست به چاپ رسیده است؛ نخست عکسی مربوط به استاندار که با گفته وی در نشست شورای اداری شهرستان مهر تیتر شده است: «امکانات دولتی در انتخابات در اختیار گروهی خاص نخواهد بود». تصویر دوم اما مربوط به ایمانیه است که گفته: «بیمارستان جدید نمازی در محل اراضی موقوفه مورد نظر ساخته می شود».

نظرات بینندگان