کد خبر: ۷۶۲۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۴ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۴
قائم مقام ستاد اقامه نماز استان فارس:

اعتبارات مقابله با تهاجم فرهنگی در زمان رفسنجانی صرف ساخت پارک و استخر و ساختمان سازی شد

سقاچی گفت: اگر مسئولین و دستگاه های متولی امر کار خود را به درستی انجام دهند نیازی به ستاد اقامه نماز نیست.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی شیرازه، قائم مقام ستاد اقامه نماز استان فارس در جمع خبرنگاران با نقل حدیثی از پیامبر اکرم(ص) که می فرمایند «من از دنیا نماز، عطر و زن را دوست دارم»، گفت: هر سه این موارد سبب آرامش انسان می شود و جامعه با برپایی نماز به آرامش می رسد.

حجت الاسلام سقاچی با اظهار اینکه نماز بیشترین تأثیر را در آرامش جامعه دارد به شرح اهمیت نماز پرداخت و  افزود: قرآن کریم نیز بیشترین تأکید را بر نماز دارد، به فرموده قرآن مدیران چهار وظیفه اصلی دارند که اولین آنها برپایی نماز است و سپس احیاء زکات و امر به معروف و نهی از منکر است که متأسفانه خیلی از مردم از این مسئولیت شانه خالی می کنند و در روز قیامت باید جوابگو باشند.

وی با بیان اینکه برای اقامه نماز در جامعه باید از زبان و ابزارهای گوناگون استفاده کرد، گفت: یکی از راههایی که می توان نماز را در جامعه بسط داد استفاده از شعر و کتابت است و امروزه فضای خوبی در جامعه برای این امر وجود دارد لذا یکی از کارهایی که ستاد اقامه نماز قصد دارد امسال با قوت آن را دنبال کند بحث جشنواره شعر نماز است که در شب جمعه 27 شهریور 94 اولین جشنواره شب شعر نماز را خواهیم داشت که فراخوان آن در نیمه دوم تیرماه انجام شده و212 نفر از شعرای استان فارس با ارسال 325 اثر به دبیرخانه جشنواره از آن استقبال کردند که آثار پذیرفته شده در دو گروه سنی زیر بیست سال 115 اثر و بالای بیست سال هشتادو یک اثر بوده است همچنین سه شهرستان شیراز با شصت و نه، خرامه شانزده و استهبان سیزده اثر بیشترین استقبال را از این جشنواره را داشته اند.

قائم مقام ستاد اقامه نماز استان، مشکلات موجود در جامعه مثل خشونت، اختلاس و غیره را ناشی از دوری مردم از دین و نماز دانست و عنوان کرد: اگر جامعه ای به رنگ خدا باشد یعنی یک جامعه دین مدار و اخلاق مدار باشد شاهد بروز چنین مشکلاتی در آن نخواهیم بود و اگر بخواهیم جامعه را به رنگ خدا دربیاوریم باید اقامه نماز کنیم لذا مدیران جامعه باید در حفظ نماز بکوشند.

حجت الاسلام سقاچی با اشاره به اینکه در زمان ریاست جمهوری آقای رفسنجانی بودجه ای برای مقابله با تهاجم فرهنگی در کشور اختصاص داده شد که متأسفانه صرف ساخت پارک، استخر و غیره شد و در استان فارس نیز صرف ساختمان سازی شد، اظهار کرد: اگر مسئولین و دستگاه های متولی امر کار خود را به درستی انجام دهند نیازی به ستاد اقامه نماز نیست و در جامعه اسلامی بعد از سی و چند سال نباید نیاز به ستادی برای اقامه نماز باشد و باید توجه کرد که نماز نقش باز دارندگی از گناه را در جامعه دارد.

وی در ادامه از جمله برنامه های ستاد اقامه نماز را بحث برپایی نماز اول وقت اعلام و خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه های ما برگزاری نماز صبح در مساجد است که در سال 75 تنها شش مسجد در شیراز به اقامه نمازصبح می پرداختند و خوشبختانه امروز هشتاد وپنج مسجد به این امر اهتمام دارند. همچنین یکی دیگر از برنامه های ما بحث نماز بازار می باشد که قصد داریم با همکاری بازاریان برنامه ای ایجاد کنیم تا موقع نماز مغازه ها به مدت بیست دقیقه جهت برگزاری نماز، تعطیل کنند.

قائم مقام ستاد اقامه نماز استان با بیان اینکه در سال گذشته فراخوانی جهت خطبه غدیر انجام شد و 200 نفر حافظ خطبه غدیر شرکت کردند، گفت: امسال نیز برنامه ای با همکاری سازمان فرهنگی شهرداری شیراز تحت عنوان کارگاه قصه گویی غدیر داریم وامیدواریم 300 نفر حافظ خطبه غدیر نیز امسال داشته باشیم. همچنین بزرگترین پایگاه قرآنی را در شیراز با سه هزار و 973 نفر قرآن آموز داریم و امیدواریم تا پایان سال 95 حدود دو هزار نفر حافظ کل قرآن تحویل جامعه بدهیم.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 290 روحانی جهت اقامه نماز به مدارس اعزام کردیم، گفت: از روحانیون تقاضا می کنم که جهت برگزاری نماز مدارس با این ستاد همکاری کنند.

حجت الاسلام سقاچی با ابراز اینکه بجز جاده لار- لامرد در بقیه جاده های استان حداکثر فاصله بین نمازخانه های بین راهی پنجاه کیلو متر می باشد، گفت: از نظر وضعیت نمازخانه ای استان وضع مطلوبی دارد و چنانچه در جایی نمازخانه موجود نباشد اگر مردم زمین آن را تأمین کنند، ستاد اقامه نماز با هزینه خود در آنجا به ساخت مسجد اقدام خواهد کرد.


نظرات بینندگان