کد خبر: ۷۶۲۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۳ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۴

یک مجلس عروسی با 5000 مهمان/ شبی که 300 زوج آباده ای بی تکلف به خانه بخت رفتند

در این مراسم که البته جای مسئولین شهرستان خالی بود! برنامه های متنوع و شادی برنامه ریزی شده بود و خطبه عقد یک زوج با مهریه ساده 14 سکه و یک سفر حج تمتع توسط حجت الاسلام والمسلمین طاهری خوانده شد.

به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، قند در دل مادر آب می شود تا دخترش را در لباس سفید عروس ببیند. همه شاد و خندانند و بوی شیرینی و اسپند از هر سوی خانه به مشام می رسد. اما غم غریبی بر دل خانواده عروس سنگینی می کند. غمی که سال هاست با آن هاست ولی این روزها بیشتر حس می شود. یک چیزهایی هنوز کم است؛ چیزهایی که بتوان یک زندگی سالم و ساده را با آن آغاز کرد. از آن طرف، داماد گرچه به ظاهر شاد به نظر می رسد اما هزینه های برگزاری مراسم عروسی او را سخت می آزارد. این بخشی از واقعیت جامعه امروزی ماست که دلهره جهیزیه و هزینه های عروسی، نمی گذارد، شیرینی پیوند آسمانی به دل دختران و پسران این سرزمین بنشیند. ولی هستند کسانی که اسیر برخی سنت های دست و پاگیر و خودساخته نیستند و با بله برون و مهریه کم، مراسمی بدون چشم و همچشمی می گیرند و راهی خانه بخت می شوند. این ها بیشتر از آن که غم مهریه بر دلشان سنگینی کند، در تلاشند تا مهر و محبت را مهمان دل های خود کنند.
روز گذشته 300 زوج سفید بخت نیز در چند قدمی ماه مهر، در شهرستان آباده گرد هم آمدند تا آغاز زندگی مشترکشان را در حضور 5000 میهمان جشن بگیرند.

در این جشن دسته جمعی که در گیر و دار زندگی پر زرق و برق امروزی به همت کانون فرهنگی عاشورائیان منتظر برپا شد، سایت محلی آباده نما به سراغ چند تن از آقا دامادهای این مراسم رفته، تا از آن ها در خصوص انگیزه شرکت در چنین جشنی سوال کند.
ابرهیم قاسمی یکی از دامادهای این جشن در پاسخ گفت: همیشه دغدغه ام این بود که چگونه مراسم ازدواجم را شاد و ساده و بدور از گناه برگزار کنم اما وقتی مراسم های متداول در شهر را می دیدم، الگویی پیدا نمی کردم. اما وقتی از سوی دوستان پیشنهاد حضور در این جشن به ما شد، بسیار خوشحال شدیم و فکرش را نمی کردیم که روزی ازدواجمان انقدر میهمان داشته باشد!

علی نیکو یکی دیگر از دامادهای این شب نیز با ابراز خرسندی از حضورش در این جشن، از والدین خواست تا شرایط ازدواج را برای فرزندانشان آسان بگیرند، تا بهانه ای برای افزایش سن ازدواج وجود نداشته باشد.

حجت الاسلام انوری نیز در گفتگویی با آباده نما، هزینه کم، شادی و خنده حلال را از برکات جشن های این چنینی عنوان کرد و گفت: خداوند در قرآن می فرماید "دست خداوند با جماعت و کارهای جمعی است." و این آیه شامل حال این مراسم های ازدواج نیز قطعا خواهد بود و ان شاالله زوج های جوان شاهد برکات برگزاری این جشن حلال در زندگی خواهند بود.

وی با ابراز تاسف از این که چنین برنامه هایی هنوزدر شهرستان الگو سازی نشده است، عدم آشنایی خانواده ها و زوج ها با الگوهای جشن و شادی های حلال اسلامی را یکی از عوامل  روی آوردن به مراسم های عروسی با الگوهای دیگر ذکر کرد و گفت: همه فکر می کنند برگزاری جشن به سبک اسلامی  یعنی اینکه بنشینن و همه همدیگر را نگاه کنند! در صورتی که مشاهده می کنید همه مدعوین در این مراسم با لب خندان آمده اند و با رضایت و لب خندان به خانه هایشان برگشتند.

در این مراسم که البته جای مسئولین شهرستان خالی بود! برنامه های متنوع و شادی برنامه ریزی شده بود و خطبه عقد یک زوج با مهریه ساده 14 سکه و یک سفر حج تمتع توسط حجت الاسلام والمسلمین طاهری خوانده شد.


جشن ازدواج زوج های آباده ایجشن ازدواج زوج های آباده ایجشن ازدواج زوج های آباده ایجشن ازدواج زوج های آباده ایجشن ازدواج زوج های آباده ایجشن ازدواج زوج های آباده ایجشن ازدواج زوج های آباده ایجشن ازدواج زوج های آباده ایجشن ازدواج زوج های آباده ایجشن ازدواج زوج های آباده ایجشن ازدواج زوج های آباده ایجشن ازدواج زوج های آباده ایجشن ازدواج زوج های آباده ایجشن ازدواج زوج های آباده ایجشن ازدواج زوج های آباده ایجشن ازدواج زوج های آباده ایجشن ازدواج زوج های آباده ایجشن ازدواج زوج های آباده ایجشن ازدواج زوج های آباده ایجشن ازدواج زوج های آباده ایجشن ازدواج زوج های آباده ایجشن ازدواج زوج های آباده ایجشن ازدواج زوج های آباده ایجشن ازدواج زوج های آباده ایجشن ازدواج زوج های آباده ایجشن ازدواج زوج های آباده ایجشن ازدواج زوج های آباده ایجشن ازدواج زوج های آباده ای

 

انتهای پیام/




انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
علیزاده
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۴
0
ممنون از انتشار این خبر واقعا من برای مسئولین این شهر تاسف میخورم که هوای این جوانان خوش ذوق را ندارندبرنامه های با شکوه دیگری هم این کانون اجرا کرده و تنها افرادی بودند که برای استاد مهندسی هم قبل از دنیا رفتن جلسات با شکوهی در اباده گرفتن ولی در اباده با برچسب های نا متعارف به جای حمایت از این جوانان ارزشی پذیرایی می کنند.از شیرازه درخواست دارم با مدیر کانون مصاحبه ای داشته باشه و مانند معرفی کانون های دیگر فعالیت های این کانون را معرفی کنند.با تشکر