کد خبر: ۷۶۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۴ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۴

سپیدان میزبان مدیران شبکه بهداشت فارس

روئسای شبکه بهداشت شهرستان های استان فارس از مراکز در مانی سپیدان بازدید کردند.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از مارگون، روئسای شبکه بهداشت شهرستان های استان فارس از مراکز در مانی سپیدان بازدید کردند.

این بازدید و با حضور  لولیا کارشناس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ،  کریمی مسئول آموزش سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ، فرخ روز رئیس شبکه بهداشت ودرمان سپیدان و سایر مدیران و کارشناسان بهداشتی 12 شبکه بهداشت و درمان استان انجام شد.

در ابتدای این بازدید فرخ روز رئیس شبکه بهداشت و درمان سپیدان ضمن اشاره به مناظر و چشم انداز های طبیعی و جاذبه های گردشگری شهرستان  از جمله آبشار مارگون ، تنگ تیزاب ، برم شش پیر ، برم فیروز و چله گاه به معرفی شهرستان سپیدان پرداخت.

وی همچنین هدف از این بازدید را تبادل تجربیات میان  شبکه های بهداشت و درمان در خصوص اجرای این طرح دانست و افزود: امیدواریم بتوانیم با استفاده از تجربیات سایر شهرستان ها گام موثری در اجرای هر چه بهتر این طرح و رفع نواقص موجود برداریم.

 کریمی مسئول  مرکز بهداشت سپیدان با اشاره به رشد بسیار مطلوب آمار و شاخص های مرکز سلامت جامعه سپیدان  به مقایسه آمار و شاخص های مرکز سلامت جامعه سپیدان در ابتدای طرح و پایان شش ماهه اول سال 94  پرداخت و  همچنین توضیحاتی در خصوص روند اجرای  این طرح  در شهرستان سپیدان ارائه نمود.

  حسینی  معاون مرکز بهداشت سپیدان با تشریح فعالیت های انجام شده در مرکز سلامت جامعه سپیدان از جمله سرشماری ، نیروی انسانی ، فضای فیزیکی ، تجهیزات و نحوه تشکیل پرونده و فعال سازی آن توضیحاتی را ارائه نمود.

در ادامه بازدید مدیران و کارشناسان در دو گروه E  و F از مرکز سلامت جامعه سپیدان ، پایگاه سلامت و پایگاه پزشکان خانواده در سطح شهر بازدید و با روند اجرای این طرح در شهرستان سپیدان آشنا شدند.

این بازدید با اقامه نماز ظهر و عصر  و صرف ناهار در تفرجگاه تنگ مروارید کمهر سپیدان و بازدید از آبشار زیبای مارگون  به پایان رسید.

 لولیا کارشناس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: بهترین شبکه بهداشت و درمانی که ساختار صحیح پزشک خانواده و مرکز سلامت جامعه را به خوبی پیاده سازی نموده است شبکه بهداشت و درمان سپیدان می باشد که  امیدواریم سایر شبکه ها هم از طرح ها و کارهای اجرا شده در سپیدان الگو برداری نمایند.

 کریمی مسئول آموزش سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان داشت: خوشبختانه  شبکه بهداشت و درمان سپیدان ضمن پیاده سازی صحیح  و اجرای  دستورالعمل ها و انتظارات معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی  شیراز توانسته بود بخش  خصوصی (پزشکان خانواده مطب دار) را با اجرای این طرح هماهنگ و همراه نماید که امیدواریم در طولانی مدت به اهداف موجود در این طرح که کاهش بار بیماریها و افزایش سطح سلامت است دست پیدا کنیم.

 کریمی معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان آباده ضمن ابراز رضایت از روحیه کارکنان شاد و سر زنده شبکه بهداشت و درمان سپیدان آن را دلگرم کننده دانست و افزود : آنچه ما در شهرستان سپیدان در راستای اجرای این طرح دیدیم کار های نو ، جدید و مبتکرانه بوده است که مشخص است با فکر و برنامه ریزی صحیح انجام شده است

وی همچنین با اشاره به طرح و فایل  امار گیری واحد ستاد گسترش  آن را یکی از کارهای خوب و اساسی انجام شده  در اجرای این طرح دانست

فرح بخش رئیس مرکز بهداشت شهدای انقلاب شیراز طرح تحول در نظام بهداشت را آرزوی بیشتر مسئولان در عرصه سلامت برای خدمت رسانی  به مردم دانست و همچنین با ابراز رضایت از نحوه عملکرد شبکه بهداشت و درمان  سپیدان در اجرای این طرح گفت :  آنچه در شهرستان سپیدان مشاهده شد حاکی از این است که کار گروهی در این شهرستان به خوبی انجام می شود و و با توجه به کارهای بسیار خوب  انجام شده بی شک شهرستان سپیدان یکی از بهترین عملکردها را در اجرای این طرح داشته است.

 دادور رئیس شبکه بهداشت و درمان زرقان ضمن تشکر و قدر دانی بابت میهمان نوازی شبکه بهداشت و درمان سپیدان گفت:دو نکته اساسی در شهرستان سپیدان وجود دارد که باعث اجرای کامل این طرح شده است که یکی مدیریت بسیار خوب دکتر فرخ روز در اجرای این طرح و دیگری مستند سازی بسیار خوب در خصوص فعالیت های انجام شده که می توان  به طور کامل آن را رصد نمود .

وی همچنین افزود : علاوه بر کارهای مدیریتی که در این شهرستان به خوبی اجرا شده است کارکنان علاقه مند ی وجود دارد که می توانند به خوبی کارهای انجام شده را ارائه دهند

 فلاحی رئیس شبکه بهداشت و درمان مرودشت ضمن ابراز رضایت از اجرای این طرح در سپیدان به کارهای خوب انجام شده در شهرستان سپیدان از جمله بحث آمارگیری و فایل های موجود  اشاره و گفت : هماهنگی  بین بخشی در شهرستان سپیدان بسیار جالب توجه بود.

نظرات بینندگان