کد خبر: ۷۶۳۶۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۶ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۴

امام جمعه فسا: دستگاه دیپلماسی کشور در برابر تهاجم به مسجد الاقصی واکنش نشان دهد

طهماسبی گفت: من به برگزار کنندگان این جشنواره هشدار می دهم این که ساز و دهل بردارند و در کوچه و خیابانی که مزین به نام هزار شهید است رقص و پایکوبی کنند به ارزشهای اسلامی و انقلابی دهن کجی کنند کسی نمی پذیرد و نمی پسندد.

به گزارش شیرازه به نقل از سایت فسایی حجت الاسلام طهماسبی امام جمعه فسا در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به فرا رسیدن روز عرفه و عید قربان از مومنان خواست تا از نیایش در روز عرفه غافل نشوند.
وی در ادامه گفت: عرفه روز نیایش است و عید قربان عید تقرب به خداست. قربانی روز عید قربان را جدی بگیرید این سنت کم رنگ شده است حتی اگر فردی به تنهایی نمی تواند قربانی کند چند نفر با هم این کار را انجام بدهید خیلی اثر دارد و برکات فراوانی را در پی دارد در نماز عید قربان هم شرکت کنید .


طهماسبی با اشاره به 6 ذی الحجه سالروز شهادت مظلومانه 400 نفر از زائران ایرانی درمکه در سال 61 توسط آل سعود تصریح کرد: بیش از 1000 نفر هم در این حمله ددمنشانه زخمی شدند اخیرا هم با سقوط آن بالابر و کشته شدن بیش از 110 نفر اینها همه نشان از بی کفایتی آل سعود است . 


امام جمعه فسا خاطر نشان کرد: اینها اصلا مسلمان نیستند و کافرند. به احترام ایام حج بمباران مردم یمن را متوقف نکردند  مردم جاهلیت عرب احترام 4 ماه حرام را نگه می داشتند ولی اینها نه احترام ماه حرام را نگه می دارند و نه احترام ایام حج را. امیدواریم هر چه زودتر این جلادهای سعودی را به کیفر اعمالشان برساند با این کارها رژیم صهیونیستی سوء استفاده کرد و به مسجد الاقصی حمله کرد و می خواهد به هدف خودش یعنی صهیونیستی شدن مسجدالاقصی برسد .


خطیب نماز جمعه فسا در ادامه ابراز داشت: متاسفانه کشورهای اسلامی سکوت کردند. سازمان کنفرانس اسلامی  باید از خود حرکتی نشان دهد دستگاه دیپلماسی کشورمان بعنوان یکی از کشورهای کنفرانس اسلامی باید فعالتر بشوند.


طهماسبی ادامه داد: امروز 27 شهریور روز بزرگداشت استاد سید محمد حسین شهریار که بعنوان  روز شعر و ادب پارسی نامگذاری شده است. شهریار با آن شعر با عظمتش در مدح امیرالمومنین در تاریخ ایران و تشیع ماندگار شد. 


امام جمعه فسا بیان کرد:  31شهریور آغاز هفته دفاع مقدس است. همه قدرت های زورگوی دنیا در این 8 سال با ما وارد جنگ شدند اما جوانان ما و رزمندگان ما 8 سال مقاومت کردند تا  حتی یک وجب از خاک ما  در اختیار دشمن نیفتد.
وی اظهار داشت: دفاع مقدس گنجینه افتخار و غرور ملی ماست پیشکسوتان در این هفته باید جوانان را با ارزشهای دفاع مقدس آشنا کنند.
طهماسبی با اشاره به  اول مهر و  روز بازگشایی مدارس ابراز داشت: مدارس ما باید به جایی برسند که فرزندان ما رابه معنای واقعی کلمه مجهز به علم و ایمان کنند و با علم و ایمان خود کشور را از وابستگی نجات می دهند.
امام جمعه فسا با اشاره به درگذشت عالم مجاهد استاد خزعلی اظهار داشت: این عالم بزرگوار از اول انقلاب و پیش از انقلاب از آغاز نهضت امام در کنار امام بود و از معدود افرادیست که تا آخر عمر انقلابی ماند عشقش به رهبری قابل وصف نیست امیدوارم با امام و شهدا محشور شود. 
خطیب نماز جمعه فسا تصریح کرد: روز چهارشنبه هزاران نفر از فرماندهان سپاه با رهبر معظم دیدار کردند چند نکته مهم این دیدار عبارتند از، تشریع جایگاه سپاه و وظیفه خطیر پاسداران که  سپاه از ابتدا مدافع نظام و انقلاب بوده است، تقویت عناصر جدید و کارآمد در سپاه ، اطلاعات سپاه باید به طور کامل مسائل را رصد کند و تهدید ها  را شناسایی کند، آرمانهای انقلاب تجدید ناپذیر است، ایمان به خدا و کفر به طاغوت یک ویژگی به هم پیوسته حیات طیبه است تولی در کنار تبری معنا پیدا می کند، روحیه  و عملکرد انقلابی ما باعث قدرت و نفوذ ما شده است دشمن می خواهد این نفوذ و قدرت را از ما بگیرد با از بین بردن روحیه انقلابی، اسلام پایه انقلاب است بعضی ها خجالت می کشند بگویند انقلاب اسلامی می گویند انقلاب سال 57 این مردم برای اسلام انقلاب کردند و برای همیشه می خواهند پسوند اسلامی همراه با انقلاب باشد، دشمن می خواهد نفوذ اقتصادی  و امنیتی  بر کشور پیدا کند مسئولین حواسشان جمع باشد نفوذ اقتصادی خطرناک است اما نفوذ سیاسی و فرهنگی خطرناکتر است دشمن دنبال  نفوذ در مراکز تصمیم گیری است، دشمن به فکر خواب کردن ملت ماست باید همیشه بیدار بمانیم  تا دشمن ما را خواب نکند .
طهماسبی ادامه داد:  جشن عاطفه ها مرحله اولش درسراسر کشور در حال برگزاری است کمک کنید تا برای دانش آموزان نیازمند در سال تحصیلی جدید لباس و نوشت افزار تهیه شود .  


امام جمعه فسا در پایان سخنان خود  با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر پسامهر در فسا اظهار داشت: جشنواره تئاتر  در شهرستان ما در حال برگزاری است . من با تئاتر مخالف نیستم من نه تنها مخالف نیستم بلکه حامی هنر هستم چون معتقدم هنر خیلی تاثیر گذار است گاه یک هنر ده دقیقه ای به اندازه ده ساعت سخنرانی تاثیر گذار است هنر می تواند وسیله ای برای ارتقاء ارزشهای انسانی و اسلامی باشد می تواند انسان ساز باشد اگر هنر به ابتذال کشیده شود ارزشهای اخلاقی را از بین می برد. این جشنواره ای که در فسا برگزار شد خبرها و تصاویری به من رسیده است که بسیار نگران کننده است. من به برگزار کنندگان این جشنواره هشدار می دهم این که اینها بیایند ساز و دهلی بردارند و در کوچه  و خیابانی که مزین به نام هزار شهید است رقص و پایکوبی کنند و به ارزشهای اسلامی و انقلابی دهن کجی کنند کسی نمی پذیرد و نمی پسندد.

 
وی ادامه داد: نکته دیگر اینکه شورای اسلامی شهر تصویب کرده است مبلغ زیادی برای این کار خرج شود خرج کردن برای کارهای فرهنگی مشکلی ندارد اما اولویت اصلی شهرداری رسیدگی به وضعیت کارگران شهرداری است. بارها کارگرانی با چشم گریان در همین مصلا آمده اند گفتند چند ماه است حقوق نگرفته ایم. این  چه معنا دارد اولویت ها را در نظر بگیرید. من به شهردار عرض می کنم اولویت شما رسیدگی به این کارگران است پول کارگر بر کار عمرانی مقدم است. شورا در این جهت برنامه ریزی و شهرداری را کمک کند تا روح امام و هزار شهید شهر فسا از ما راضی و خشنود باشد .

نویسنده :
شیشه گر
نظرات بینندگان