کد خبر: ۷۶۳۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۲ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 28 شهریور 94

تیم «کارا» با تفنگ «ژ 3 » به جنگ تانک می‌رود!/ آمادگی 27 شرکت برای انتقال آب گران قیمت به فارس/ ممیزی کتاب در همه وجود دارد حتی در چین

اعلام آمادگی 27 شرکت برای انتقال آّب از خلیج فارس به استان فارس محور مشترک روزنامه های امروز است
کارا با تفنگ ژ 3 به جنگ تانک می‌رود!/ آمادگی 27 شرکت برای انتقال آب گران قیمت به فارس/ ممیزی کتاب در چین بر اساس چهارچوب قوانین دولتی

به گزارش شیرازه؛

سالاد این روزنامه 1000 تومانی در حالی روی گیشه های مطبوعات رفته که تیتر نخست خود را به صحبت های معاون اداره کل تعاون و کار رفاه اجتماعی فارس اختصاص داده است. کارگاه های ساختمانی پرخطر فارس تعطیل می شود. این گزیده ای از صحبت های خانم فولافر است که گفته: «کارگاه های ساختمانی غیرایمن در کوتاهترین زمان تعطیل می شوند و با همکاری دادستان فارس با کسی مسامحه نمی کنیم» گرچه این تصمیم درست و منطقی است و باید سال ها پیش که بلندمرتبه سازی رواج یافت، گرفته می شد نه حالا که صاحبان زر و زور همه بساز و بفروش شده اند و زور احدی به آن ها نمی رسد جز ملک الموت!

«اعلام آمادگی 27 شرکت برای انتقال آّب از خلیج فارس به استان فارس» موضوع دیگری است که این روزنامه مثل اکثر روزنامه های شیراز آن را برجسته کرده است. موضوع از این قرار است که موسوی نماینده مردم مهر و لامرد در مجلس شورای اسلامی می گوید: آگهی فراخوان انتقال آب از خلیج فارس به مهر و لامرد برگزار شده و 27 شرکت در این فراخوان شرکت کرده اند. او می گوید: هزینه هر متر مکعب آب شیرین شده بین 6 تا 8000 تومان است و این در حالی است که دولت هم اکنون آب را به روستائیان متر مکعبی 100 تومان و به شهری ها 300 تومان می فروشد. این عضو کمیسیون انرژی همچنین می گوید: وزارت نیرو قبول کرده مابه التفاوت این قیمت را بپردازد. این که آب خلیج فارس به فارس برسد می تواند جایگزینی باشد بر آب چاه هایی که هر روز پایین و پایین تر می رود اما این که وزارت نیرو بتواند مابه التفاوت قیمت این آب (بین 6 تا 8 هزار تومان) را بپردازد باید دعا کرد!

مصاف تیم کارا شیراز و سپاهان اصفهان در جام حذفی موضوع دیگری است که روزنامه نیم نگاه به آن پرداخته است. محمد عباسی سرمربی کارا گفته است: از نظر فنی و فوتبالی ترسی از سپاهان نداریم و قول می دهیم بازی شجاعانه در برابر آن ها انجام بدهیم. این مربی قدیمی فوتبال شیراز همچنین گفته است: تمام سرمایه تیم کارا به اندازه قیمت یک بازیکن سپاهان نیست. با این جمله محمد عباسی بی درنگ یاد صحبت معروف غلامحسین پیروانی می افتیم که گفت: «فجر سپاسی با تفنگ ژ 3 به جنگ تانک می‌رود!» اما یادمان نرود که فجری که مثل امروز کارا، چیزی نداشت، همیشه مقابل سپاهان نتایج خوبی می گرفت.

سالاد«انتخابات شیراز الکترونیکی می شود» قائم مقام وزیر کشور گفته:«انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری اسفند ماه 94 در 9 کلانشهر و تعدادی از شهرها به صورت تمام الکترونیکی برگزار می شود»در همین رابطه هادی پژوهش، معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس به افسانه گفته: «هنوز ابلاغیه ای از سوی وزارت کشور به استانداری ها در خصوص نام این شهرها اعلام نشده است». اما به نظر می رسد که شیراز هم یکی از آن 9 شهر باشد».

«جاده ابریشم فرهنگی را احیا کنیم»، رئیس کتابخانه ملی فارس در بازدید رئیس کتابخانه ملی چین با اظهار امیدواری نسبت به تبدیل «جاده ابریشم بازرگانی» به «جاده ابریشم فرهنگی»، خطاب به «هانگ یونگ» بیان داشته: «این برنامه در دولت ما به عنوان «یک راهبرد» تعریف شده و شما آن را پذیرفته اید» رئیس کتابخانه ملی چین هم اظهار داشته:« همکاری ها در خصوص جاده ابریشم تاکیدی بر شکل گیری یک تعامل فکری مجدد برای شکوفایی فرهنگ و زندگی مردم است» در این بازدید هانگ یونگ در پاسخ به این سئوال که «آیا در چین سانسور کتاب وجود دارد؟» گفته: «شما با ویژگی های نظام سیاسی کشور چین آشنا هستید. چین کشوری بزرگ با نظامی متمرکز است. با این حال ما در بخش مطالعه و چاپ کتاب کشوری تقریبا آزاد هستیم . با این همه اما انتشار کتاب در چین باید طبق مقررات و قوانین وضع شده از سوی دولت باشد و در واقع سانسور کتاب در چهارچوب قوانین دولتی صورت می گیرد»هانگ سپس در در پاسخ به پرسشی دیگر، میزان سرانه مطالعه مردم چین را «پنج کتاب در سال» عنوان کرده است».


سالاد«روزانه یک میلیارد تومان نفت از دل فارس بیرون کشیده می شود»، مشاور استاندار فارس در امور نفت و گاز در گفتگو با خبرجنوب گفته:« فارس دو میدان نفتی فعال در سعادت آباد و سروستان دارد که روزانه به طور متوسط 7500 بشکه نفت، استخراج و به پالایشگاه شیراز می رود. رقم برداشت نفت از این میادین سالانه بیش از 2/5 میلیون بشکه است و با احتساب نرخ هر بشکه نفت اپک به رقم 43 دلار و با احتساب ارزش 3500 تومانی دلار در بازار آزاد می توان ارزش نفت استخراج شده از میادین نفتی استان فارس را روزانه بالغ بر یک میلیارد و سالانه بیش از 365 میلیارد تومان برآورد کرد»

«دوخت و دوز افغانی ها بر تن مردم فارس»،رئیس اتحادیه خیاطان و تولیدکنندگان پوشاک شیراز، ورود پوشاک چینی، فعالیت افغانه در این زمینه در واحدهای مسکونی غیر مجاز و فعالیت کارگاه های زیر زمینی پوشاک را از عوامل رکود در این صنف بر شمرد. خادمی گفته:« اتحادیه خیاطان و تولیدکنندگان پوشاک شیراز تنها به فصل مدارس و شب عید محدود شده و در سایر فصول سال،کارگاههای تولیدی پوشاک در حالت نیمه تعطیل به سر می برند»

«وضعیت اسفبار باغ وحش شیراز»، نماینده کارگروه ساماندهی باغ های وحش در شیراز بیان داشته:« باغ وحش شیراز با مساحتی بالای ۲۰ هکتار و تعداد بسیار زیاد گونه های جانوری، از بزرگترین باغ های وحش کشور به شمار می رود اما متاسفانه بدون نظارت مسئولان و رسیدگی مدیران این مجموعه، به حال خود رها شده است. بطوریکه عدم رعایت بهداشت، بوی تعفن، جایگاه های نامناسب و غیر استاندارد، حیوانات بی قرار و بدتر از همه گرسنگی شدید حیات وحش در ذهن هر بازدید کننده علاقمند به محیط زیست به کابوسی فراموش نشدنی بدل می شود» سرابی گفته:« بیش از ۸۰ در صد از مساحت باغ وحش شیراز بلااستفاده مانده در حالیکه حیوانات موجود در آن به ندرت از فضای کافی برای حرکت برخوردارند که نشان دهنده بی توجهی و عدم مدیریت صحیح این مجموعه است»


سالاد «نمایشگاه آبی خاکی ویژه دفاع مقدس با عنوان بهشت خاکی در بلوار چمران شیراز آغاز به کار کرد»، مسئول روابط عمومی و تبلیغات سپاه ناحیه ثار الله (عج) با اعلام این خبر گفته:« امسال نمایشگاه با تغییرات کمی و کیفی، تلاش شده تا بازدیدکنندگان با حال و هوای دوران دفاع مقدس نیز به تصویر کشیده شود»


سالاد«فرهنگ، حلقه گمشده ترافیک شناخته شد: مردم، تامین زیر ساخت ها یا اعمال قانون؛ کمدامیک سهم بیشتری در ایجاد فرهنگ دارند؟» سبحان تیتر صفحه نخست خود را به خبر همایش ساماندهی وضعیت حمل و نقل و ترافیک شیراز اختصاص داده و به نقل از رئیس پلیس راهور استان فارس آورده است:«بزرگترین چالش ترافیکی در شهر شیراز فرهنگ است و باید گفت در زمینه رانندگی و ترافیک، فعالیت های فرهنگی بسیار کم بوده است؛ اما پلیس با توجه به آن که وظیفه کار فرهنگی ندارد اقدام به دادن پیام ها و آموزش های فرهنگ ترافیکی در مدارس و سیما می کند» عباسی نگاهی گذرا به آمار تصادفات انداخته و بیان داشته:«متوسط کشته های عابران پیاده در سطح کشور بین 20 تا 22 درصد است؛ اما در شهر فرهنگی مثل شیراز این آمار 53 درصد است. حدود 30 تا 32 درصد آمار تصادفات ما را موتور سیکلت سواران تشکیل می دهند که 57 درصد از کشته های این تصادفات در اثر ضربه مغزی است که به دلیل عدم استفاده از کلاه ایمنی رخ می دهد»

«صدای شکست یخ های رکود مسکن شنیده می شود»، تیتر دیگر سبحان گزارشی است از وضعیت مسکن،:« رییس انجمن انبوه‌سازان مسکن و ساختمان می‌گوید:«خوشبختانه از سویی صدای شکسته شدن یخ‌های رکود مسکن پس از سه سال متوالی به گوش می‌رسد و متاسفانه از سوی دیگر باید گفت سونامی افزایش قیمت به زودی در این بخش رخ می‌دهد» این کارشناس اقتصاد مسکن با بیان این‌که به زودی شاهد سونامی افزایش قیمت در بخش مسکن خواهیم بود در اثبات این ادعا گفته:« در دو سال پایانی دولت قبل و دو سال ابتدایی دولت فعلی، کار محسوسی در زمینه صنعت ساختمان انجام نشد. وام مسکن و ارایه زمین ارزان قیمت تعطیل شد، لذا هزینه‌های تولید افزایش یافت. در این شرایط کسی مسکن نمی‌سازد و وقتی مسکن ساخته نشود سبد تقاضا روز به روز افزایش می‌یابد.درست است که مردم قدرت خرید ندارند اما وقتی سبد تقاضا بالا می‌رود، تقاضا به سمت اجاره سوق می‌یابد تا این‌که به یکباره دیواره سد تقاضا شکسته می‌شود که اگر این اتفاق رخ دهد خیلی چیزها را با خودش می‌برد»

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
احمدی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴
0
روز شنبه 28 شهریور ماه یک مطلبییا مصاحبه طولانی از ذالانور با تیتر فرجام مجهوال الفرجام چاپ شد حالا چرا این سایت در سالاد خود به این مطلب اشاره نکرده است ایا مربوط به گرایش شما است یا برگ زدن صفحات این روزنامه