کد خبر: ۷۶۴۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۹ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۴
رئيس سازمان دانش‌آموزي آموزش و پرورش فارس:

راه اندازی سامانه رهگیری سرویس مدارس شیراز/ امسال 7 هزار خودرو 95 هزار دانش آموز را به مدرسه می برند

کلاری گفت: برای اولین بار طرح مدرسه سیار در سرویس مدارس اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی شیرازه، رئيس سازمان دانش‌آموزي آموزش و پرورش استان فارس با بیان اینکه امسال آموزش و پرورش فارس در بحث سرویس مدارس دو نماینده دارد، گفت: سازمان دانش آموزی امسال برای اولین بار مسئولیت اجرای طرح سرویس مدارس را به عهده دارد که در شش ماه گذشته با برنامه ریزی های صورت گرفته مقدمات کار فراهم شده است همچنین اداره انجمن اولیاء و مربیان آموزش و پرورش ناظر بر اجرای طرح سرویس مدارس می باشد.

محسن کلاری در نشست خبری درخصوص اهداف طرح سرویس مدارس گفت: روان سازی ترافیک شهر، فرهنگ سازی استفاده از وسایل نقلیه عمومی و تأمین ایمنی دانش آموزان در مسیر مدرسه از جمله اهداف سازمان دانش آموزی است.

وی با اظهار اینکه آمار پيش‌بيني شده براي دانش آموزانی که امسال اقدام به استفاده از سرویس مدارس می کنند حدود 95 هزار نفر است، گفت:جابه‌جايي دانش‌آموزان را امسال هفت هزار وسیله نقلیه درقالب 37 شركت حمل و نقل خصوصي،در شیراز بعهده دارند و برای اولین بار طرح مدرسه سیار در سرویس مدارس اجرا می شود که رانندگان سرویس ها نقش مربی را در طول مسیر بر عهده دارند.

كلاري با اشاره به حساسيت‌هاي ويژه در اين موضوع از راه‌اندازي واحد ساماندهي سرويس مدارس در سازمان دانش‌‌آموزي استان فارس خبر داد و گفت: فرمانداری، پلیس راهور، آموزش و پرورش، سازمان تاکسیرانی و ديگر دستگاه‌هاي ذيربط با جدیت و همکاری تنگاتنگ با سازمان دانش آموزی در ساماندهی سرویس مدارس ورود كرده‌اند.

وي با بیان اینکه امسال برای نخستین بار اسامی شرکت‌های فعال در امر سرویس مدارس پایان مردادماه به اداره کل آموزش و پرورش فارس اعلام شد، گفت: نرخ سرویس مدارس نيز با اعمال افزايش 20 درصدي اوايل شهريور توسط شواري شيراز تصويب و ابلاغ شد همچنین نرخ شهریه سرویس مدارس با توجه به نوع ماشین ارائه دهنده سرویس تعیین می شود و رانندگان موظف به استفاده از لباس فرم می باشند.

كلاري توضيح داد: در سال‌های گذشته تنها با مراجعه حضوری به بانک امكان پرداخت وجه سرويس مدرسه براي اوليا وجود داشت اما امسال این مشکل برطرف شده و پرداخت وجوه سرویس مدارس هم به شكل حضوري هم غيرحضوري و از طريق درگاه‌هاي اینترنتی و خودپردازهای بانک ها قابل پرداخت است.

وي با اشاره به اینکه در سال تحصیلی 94-95 مردم در زمینه سرویس مدارس آرامش خاطر خواهند داشت، گفت: سامانه پیام کوتاه 10003262 و سامانه اطلاع‌رسانی pishfarfars.ir برای انتقال پیشنهادات و نظرات والدین درباره عملکرد سرویس مدارس راه‌اندازی شده است که موارد شکایت به شکل جداگانه توسط متولیان امر به بخش انجمن اولیا و مربیان ارسال شده و برای بررسی و رفع آن توسط بخش اجرایی در اسرع وقت اقدام می‌شود.

کلاری با ابراز اینکه ظرفیت ذکر شده در کارت خودروها ملاک تعداد دانش آموز مجاز برای سرویس مدارس می باشد، گفت: امسال از دو سامانه در سرویس مدارس استفاده می شود که یکی از آنها زمانی که سرویس به فاصله 300 متری منزل دانش آموز می رسد با آلارم به دانش آموز خبر می دهد و دیگر نیازی به منتظر ماندن دانش آموز در خیابان نیست. همچنین سامانه دیگری نیز برای رهگیری مسیر سرویس توسط والدین، راه اندازی شده که در خودروها به صورت رایگان نصب شده و برای خانواده های علاقه مند به استفاده از این سامانه 80 هزار تومان هزینه دارد.

علی‌اکبر ثابت اقلیدی، دبیر کارگروه ماده 18 در استان فارس و رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان استان فارس نیز  در  این نشست خبری گفت: والدین، شهروندان و مردم باید بدانند که خادمان آنها در آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌های متولی برای ارائه و اجرای مطلوب خدمات سرویس مدارس تلاش ویژه دارند.

وی با بیان اینکه ارائه این خدمات مقطعی نیست و مستمر است، افزود: به دلیل دغدغه تمام دستگاه‌ها برای ارائه خدمات مطلوب در این زمینه کارگروه ماده 18 تشکیل شده است.

ثابت‌اقلیدی با اشاره به اینکه سازمان دانش‌آموزی استان به عنوان مجری طرح ساماندهی سرویس مدارس و انجمن اولیا و مربیان به عنوان ناظر بر حسن اجرای این طرح تعیین شده‌اند، تصریح کرد: شهرستان‌های فارس به دلیل کوچک‌تر بودن در راستای ساماندهی سرویس مدارس مشکلی ندارند.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
امیر حسین جعفری
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴
0
ادرس
مصطفی یراق طلا
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴
0
نظری ندارم