کد خبر: ۷۶۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۹ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۴
امام جمعه سروستان:

عملکرد تعاونی ها بهترین مبلغ جهت جلب اعتماد عمومی و مشارکت در کارهای جمعی است

حجت الاسلام ابراهیمی گفت: باید تلاش کرد به جای توجه به منافع فردی،منافع اجتماعی را دنبال کرد و قطعا عملکرد تعاونی ها بهترین مبلغ جهت جلب اعتماد عمومی و مشارکت در کارهای جمعی است.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، حجت الاسلام ابراهیمی، امام جمعه سروستان در دیدار با جمعی از مسئولان شرکت تعاونی های برتر این شهرستان ضمن تاکید بر نقش تعاونی ها در جهت استقلال اقتصادی اظهار داشت: ترویج صحیح فرهنگ تعاون در سطح جامعه باعث جلب اعتماد مردم و مشارکت آنان در راستای فعالیت های جمعی و در نهایت ایجاد اشتغال و کسب درآمد حلال خواهد بود.

براساس گزارش سروستان ما، امام جمعه سروستان در ادامه این مطلب افزود: رعایت اصول حاکم بر تشکیلات تعاونی ها و تاکید بر تعهد، تخصص، مدیریت و برنامه ریزی و تلاش جمعی در این مجموعه ها منجر به موفقیت در عرصه های مختلف اقتصادی،فرهنگی و اجتماعی می شود.

 وی با اعلام اینکه بهترین تعاون،تعاون در امور دینی است تاکید کرد: مهمترین دستاوردهای تعاونی ها ،ایجاد اشتغال و گسترش فرهنگ تلاش جمعی براساس اصول اسلامی است.

حجت الاسلام ابراهیمی، نگاه صرف اقتصادی به تعاونی ها و منفعت طلبی فردی به جای پیگیری منافع اجتماعی را مهمترین چالش این تشکیلات مردم نهاد عنوان کرد و افزود: باید تلاش کرد به جای توجه به منافع فردی،منافع اجتماعی را دنبال کرد و قطعا عملکرد تعاونی ها بهترین مبلغ جهت جلب اعتماد عمومی و مشارکت در کارهای جمعی است.

 در ادامه این دیدار علی دهداری،سرپرست نمایندگی تعاون،کار و رفاه اجتماعی سروستان با اشاره به وضعیت شرکت تعاونی های مستقر در سطح استان و شهرستان گفت: امروز توسعه تعاونی ها یک نیاز ملی و یکی از شاخصه های مهم موفقیت در اقتصاد مقاومتی است. 

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری درخصوص تشکیل تعاونی ها افزود: در حال حاضر سهم بخش تعاون در کشور حدود 5 درصد می باشد و بنابر فرموده رهبر معظم انقلاب این سهم باید به 25درصد برسد. 

اسلام هاشمی یکی از کارشناسان بخش تعاون که در این جلسه حضور داشت با اشاره به آمار تعاونی های مستقر در سطح شهرستان سروستان گفت: بیش از 140 تعاونی فعال در سطح شهرستان سروستان وجود دارد که از این تعداد حدود 30 تعاونی در قالب فعالیت های فرهنگی مشغول به کارند و تلاش داریم علاوه بر توسعه کمی این سمن های مردم نهاد، وضعیت کیفی این تعاونی ها را ارتقا بخشیم.

انتهای پیام/224224

نویسنده :
سرو آنلاین
نظرات بینندگان