کد خبر: ۷۶۴۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۱ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۴
در جلسه شورای اداری شهرستان شیراز چه گذشت

فرماندار شیراز:اعتبارات سفر رئیس جمهور ابلاغ شد/ واکنش امام جمعه بیضا به صحبت های همسر معاون سبز روحانی

درویشی گفت: فکر، علم و عمل کسی که می‌گوید سفارت آمریکا در ایران باز می‌شود انقلابی نیست.
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، سرپرست فرمانداری شیراز با اظهار اینکه یاد دفاع مقدس را گرامی می‌داریم اما یادگاران دفاع مقدس را نباید فراموش کنیم، گفت: بنا داریم در سالروز تشکیل بسیج در پنج آذرماه یادواره یادگاران زنده دفاع مقدس را در فرمانداری برنامه ریزی کنیم و همایش با شکوهی در این زمینه برگزار کنیم.

حیدر عالیشوندی در جلسه شورای اداری شهرستان شیراز اظهار کرد: در سال گذشته بخشی از اعتبارات شهرستان شیراز جذب نشد و باید تلاش شود که امسال این اتفاق رخ ندهد و با توجه به اینکه اعتبارات سفر ریاست جمهوری مربوط به شش ماه اول ابلاغ شده است، دستگاه های اجرایی پیگیر جذب این اعتبارات و اجرای طرح ها باشند.

امام جمعه شهر بیضا هم در این جلسه ضمن عرض تبریک هفته دفاع مقدس، عنوان کرد: دفاع مقدس و یادآوری آن دوران برای همه ما به منزله عبادتی است مقبول و به منزله عمل به تکلیف است.

حجت الاسلام مراد درویشی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری در خصوص فرهنگ شهادت مبنی بر اینکه «زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست»، گفت: ما دفاع مقدس را با شکوه‌ترین دوران ایران اسلامی می‌دانیم؛ در هر جنگی قافیه را باختیم و یا ضررهای جبران ناپذیری داشتیم ولی دوران دفاع مقدس یادآور سرافرازی‌های ملت ایران است بنابراین زنده نگه داشتن یاد آن ضروری است.

وی با بیان اینکه باید ببینیم چه عواملی موجب پیروزی ما در جنگ بوده است، اظهار کرد: برخی از عوامل پیروزی رزمندگان اسلام برای ما به یادگار مانده که یکی از این عوامل صبر و پایداری دلیرمردان این مرز وبوم بوده است.

این مقام روحانی صبر در راه خدا، یاد خدا و محبت به اهل بیت(ع) را از جمله از عوامل پیروزی در دفاع مقدس برشمرد و افزود: در شب‌های عملیات وقتی دعایی برگزار می‌شد یا وقتی سلامی به حضرت زهرا داده می‌شد همه رزمندگان منقلب می‌شدند که به خاطر عشقشان به اهل بیت(ع) بود.

حجت‌الاسلام درویشی رشادت‌ها و دلاوری‌های دوران دفاع مقدس را در دنیا زبانزد توصیف و خاطرنشان کرد: هنوز وقتی دیگر کشور‌ها به بررسی عملیات‌های دوران دفاع مقدس می‌پردازند برای آن‌ها این معنا قابل درک نیست چرا که برخی از عملیات‌ها مثل معجزه می‌ماندند.

امام جمعه شهر بیضا تأکید کرد: سپاه و بسیج به عنوان متولی مستقیم زنده نگه داشتن یاد دفاع مقدس باید خروجی یادواره‌های شهدا را بررسی کنند و نقاط قوت آن‌ها را تقویت و نقاط ضعف را برطرف نمایند.

وی با بیان اینکه شنیده‌ام در روز‌های گذشته یکی از آقایان گفته که امیدواریم به زودی سفارت آمریکا در ایران باز شود، تصریح کرد: این فرهنگ دفاع مقدس نیست و کسانی که اینگونه فکر می‌کنند فکر، عمل و علمشان مقدس و انقلابی نیست.

در ادامه جلسه دکتر اکبر صفوی، قائم مقام دانشگاه شیراز با بیان اینکه تأکیدات پیامبر بر علم آموزی و سخن شاعران و بزرگان ما در این موردنشان دهنده اهمیت موضوع است، گفت: بزرگ‌ترین اصل اقتصاد دانش بنیان نیروی انسانی است و بزرگ‌ترین اصلی هم که در اسلام به آن تأکید شده حرمت انسان است.

وی با اظهار اینکه اقدامات صورت گرفته در دوسال گذشته قابل تقدیر است، بیان کرد: دانشگاه شیراز در یک سال گذشته ۵۰ درصد از توجه خودش را به حرکت‌های اجتماعی و رشد و توسعه استان معطوف کرده است و به‌عنوان شاخص قراردادهای دانشگاه با دستگاه‌های اجرایی پنج برابر شده است.

صفوی با بیان اینکه قرارداد طرح ترافیک شهر شیراز با شهرداری شیراز به میزان سه ونیم میلیارد با دانشگاه بسته شد، گفت: بعد از انقلاب اولین بار است که مساله ترافیک شهر شیراز بطور جامع به دانشگاه شیراز واگذار شد.

وی از بسته شدن قرارداد درخصوص بحث پدافند غیرعامل و مدیریت بحران استان و شیراز و ورود دانشگاه به آن خبر داد.

قائم مقام دانشگاه شیراز اظهار کرد: در رابطه با بازگشایی دانشگاه در سال تحصیلی جدید جشنواره‌ها و فعالیت‌های دانشجویی متنوعی داریم که آیین آغاز سال تحصیلی جدید را پنجم مهرماه با حضور استاندار برگزار می‌کنیم. همچنین در رابطه با ایام دفاع مقدس جشنواره‌هایی برگزار خواهیم کرد.

حجت الاسلام وحید احمدی، دبیر بنیاد غدیر فارس هم در این جلسه با بیان اینکه امیرالمومنین(ع) مظلوم‌ترین فرد تاریخ است، گفت: بنیاد غدیر تقریبا دو سال است که در استان فعالیت دارد و در آستانه دهه امامت و کرامت از شورای اداری شهرستان شیراز توقع داریم که برنامه‌های مناسبی را به این مناسبت در این هفته برگزار کند و با توجه به اینکه عید غدیر روز جمعه می‌باشد شب شعر غدیر پنج شنبه شب در حافظیه با حضور مسئولین استان وشهرستان برگزار می‌شود.

کیانی، نماینده آموزش و پرورش استان فارس هم با بیان اینکه در سال گذشته کسب هفت رتبه تک رقمی در کنکور و ده‌ها مدال المپیاد‌ها نصیب فارس شد و برای اولین بار شیراز میزبان مسابقات معارف اسلامی وقرآن کریم وتربیت بدنی بوده است، گفت: زنگ مهر مدرسه در اولین روز آغاز سال تحصیلی جدید روز چهار شنبه یکم مهر ماه با حضور آیت الله ایمانی واستاندار و جمعی از مسئولین استان و شهرستان در آموزشگاه پرهیزگار واقع در بلوار رحمت رأس ساعت هفت و سی دقیقه صبح به صدا در می‌آید.

وی با اشاره به تغییر نظام آموزشی درسال تحصیلی جدید و اجرای نظام شش- سه- سه گفت: در مقطع آموزش ابتدایی با کمبود آموزگار و در متوسطه با مازاد دبیر روبرو هستیم و از آنجایی که تمام نیرو‌های انتقالی به شیراز و نیرو‌های مازاد متوسطه به ناچار باید در مقطع ابتدایی به کار گرفته شوند موجب نگرانی مسئولین و مردم شده است.

نماینده آموزش و پرورش استان فارس گفت: سال تحصیلی جدید را با ساماندهی بیش از ۲۷۰ هزار دانش آموز و سی هزار نیروی انسانی در هفت هزار کلاس درس در هزار و۴۰۰ آموزشگاه دولتی و غیر دولتی در شهرستان شیراز خواهیم داشت.

بنابراین گزارش در جلسه شورای اداری شهرستان شیراز محسن سالاری، رئیس جدید تربیت بدنی شهرستان شیراز معارفه شد.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۴
0
فكر كانون رهپويان باشيد