کد خبر: ۷۶۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۴ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۴
رئیس پلیس فارس در گفتگو با شیرازه:

آماده اجرای طرح ترافیک هستیم/ سپردن کنترل ترافیک شیراز به شهرداری دست مجلس است/ استقرار پلیس با لباس شخصی اطراف مدارس

سردار گودرزی گفت: در یک سال گذشته ۹۳ درصد از کل جرائم خشن کشف شده است

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، فرمانده انتظامی استان فارس گفت: ما صددرصد آماده اجرای طرح ترافیک هستیم به شرطی که به خوبی اطلاع رسانی شود و در خیابان‌ها علائم هشدار مورد نظر نصب شده و اتوبوس به اندازه کافی برای جابجایی مردم وجود داشته باشد.

سردار سرتیپ احمدعلی گودرزی در حاشیه نشست خبری در گفتگو با خبرنگار ما درخصوص برخی اظهار نظرها مبنی بر اینکه کنترل ترافیک شیراز به شهرداری این شهر سپرده شود، تصریح کرد: این از دست ما خارج است و باید ناجا، مجلس و قانون در این زمینه تصمیم بگیرند و عده ای مدیریت واحد مدنظرشان است که فعلا این مورد در دستور کار ناجا نمی‌باشد و نیاز به کار کارشناسی دارد.

وی درمورد علت افزایش تعداد افاغنه غیرمجاز در شیراز هم به شیرازه گفت: نظام استبدادی و استعماری سلطه به افاغنه در چند سال گذشته ظلم و ستم کرده و آن‌ها به دلیل نداشتن امنیت به کشور ما وارد می‌شوند که در ایران نیز با رأفت اسلامی با آنان برخورد می‌شود و در ساخت و سازهای داخل کشور نیز به عنوان نیروی کار نقش دارند اما هرکدام تخلف کنند، دستگیر می‌شوند.

فرمانده انتظامی استان فارس در آستانه هفته ناجا در یک نشست خبری به تشریح برنامه‌های تدوین شده برای این هفته در فارس پرداخت و گفت: برنامه‌های هفته ناجا با هدف جلب مشارکت عمومی و مردمی و بالابردن سطح احساس امنیت در دستور کار قرار دارد.

وی با یادآوری اینکه از شنبه ۱۱ تا جمعه ۱۷ مهرماه تحت عنوان هفته ناجا نام‌گذاری شده است، گفت: شعار امسال «اقتدار پلیس، همدلی و همزبانی، امنیت و آرامش» که با محوریت این شعار اقدامات و برنامه های هفته نیروی انتظامی انجام می شود.

سردار گودرزی یکی از مهم‌ترین اهداف برنامه‌های این هفته را معرفی چهره دانش‌بنیان پلیس و توسعه ارتباط با مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی عنوان و تاکید کرد: پلیس ایران، یک پلیس دین‌مدار است که بر اساس باورهای دینی، قانون‌مدارانه و هوشمند به وظایف محوله عمل کرده و در خدمت مردم است.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: ارائه آموزش همگانی، هشدار انتظامی و اطلاع‌رسانی به‌موقع برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در ایام هفته ناجا مد نظر خواهد بود.

سردار گودرزی با بیان اینکه در هفته ناجا نقش پلیس در ایجاد توانمندی در فضای سایبری و اقتدار پلیس در ایجاد امنیت را به نمایش می‌گذاریم، اظهار کرد: احساس امنیت در بین شهروندان با ایثار، فداکاری، رشادت و از خودگذشتگی کارکنان نیروی انتظامی استان در تامین امنیت استان افزایش یافته است.

وی با تصریح اینکه رمز ایجاد امنیت پشتوانه مردمی است، گفت: اینکه مردم به پلیس چه نمره‌ای می‌دهند بسیار مهم است.

سردار گودرزی تصریح کرد: پلیس به هیچ عنوان مدعی نیست که تنها برقرارکننده امنیت است، دستگاه‌های دولتی و غیردولتی زیادی در ایجاد و تقویت امنیت در جامعه نقش دارند اما نقش نیروی انتظامی پررنگ تر است.

فرمانده انتظامی فارس تلاش برای ترویج فرهنگ زندگی ایرانی- اسلامی با استفاده مناسب از ابزار هنر و تولید محصولات فرهنگی را یکی از برنامه‌ها در هفته ناجا عنوان و اضافه کرد: ابهام‌زدایی، اغناگری، پاسخگویی و نمایش اقدامات پلیس برای جلب اعتماد مردم از برنامه‌های این هفته خواهد بود.

وی سرمایه اجتماعی پلیس را جلب اعتماد مردم دانست و گفت: اولین روز هفته ناجا را با صبح‌گاه مشترک آغاز خواهیم کرد و حضور در رسانه‌ها، قدردانی از کارکنان ساعی که اقدامات مضاعفی انجام داده‌اند و نمایشگاه فضای مجازی و برگزاری مسابقات ورزشی، از برنامه‌های این روز خواهد بود.

به گفته این مقام مسئول، تجلیل از فرماندهان نمونه و قدردانی از کارکنان وظیفه ساعی، برگزاری کارگاه بهداشت روان، ارائه مشاوره حقوقی انتظامی و قضایی در کلانتری‌ها، حضور در مدارس، مسابقه رادیویی روز بدون حادثه، جشنواره فیلم کوتاه ترافیکی و برگزاری کلاس‌های آموزشی از دیگر برنامه‌های مهم هفته ناجا خواهد بود.

فرمانده انتظامی استان فارس، برنامه‌های رالی اتومبیل‌رانی و موتورسواری در شیراز و مسابقات پیاده‌روی و کوهپیمایی را جزو برنامه‌های پیش‌بینی شده برای هفته ناجا اعلام و اضافه کرد: رونمایی از جی‌آی‌اس مرکز کنترل ترافیک استان یکی از برنامه‌های این هفته است.

گودرزی با تصریح اینکه پلیس جمهوری اسلامی از لحاظ تولید علم، منزلت اجتماعی و اخلاقی سرآمد کشورهای منطقه و جهان اسلامی است، گفت: در تمام جهان حدود ۷۰ درصد از قتل‌های سازماندهی شده کشف نمی‌شود اما در فارس طی یک سال گذشته ۹۳ درصد از کل جرائم خشن کشف شده است.

وی خاطرنشان کرد: طی یکسال گذشته از هفته ناجا در سال ۹۳ تا کنون، اقدامات شاخصی در مقابله با اشرار و ایجاد کنندگان ناامنی انجام شده است به‌طوریکه اکنون شرور مسلح فراری در سطح استان نداریم.

سردار گودرزی رتبه فارس در احساس امنیت را بالا اعلام و خاطرنشان کرد: اگر شهرداری به وعده خود عمل کند و ما بتوانیم تا پایان مهرماه معتادان را از سطح معابر عمومی جمع‌آوری و به مرکز نگهداری منتقل کنیم، بین ۳۵ تا ۴۰ درصد از سرقت‌های خرد از بین خواهد رفت.

فرمانده انتظامی فارس با اعتقاد به اینکه باید واقعیت‌ها را با اطلاعات دقیق و صحیح به مردم گفت، اضافه کرد: طی دو سال گذشته شاهد افزایش تعداد گردشگران خارجی در شیراز و فارس بوده‌ایم که یکی از فاکتورهای تاثیرگذار در این مهم افزایش احساس امنیت و امنیت اجتماعی است.

سردار گودرزی از آمادگی پلیس و اقدامات این نهاد برای شروع سال تحصیلی جدید خبر داد و افزود: نیروهای پلیس با لباس شخصی در خیابان‌های منتهی به مدارس دخترانه مستقر می‌شوند و با ارازل و اوباش و مزاحمین خیابانی شدیدتر از گذشته برخورد می‌کنیم.


نظرات بینندگان