کد خبر: ۷۶۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۴ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 31 شهریور 94

دام فروشندگان مواد مخدر در برابر مدارس/ روزنامه خبرجنوب دفاع مقدس را افسانه خواند!

آغاز هفته دفاع مقدس و شروع سال تحصیلی جدید از جمله محورهای مشترک روزنامه های امروز است.

سالادبه گزارش شیرازه؛

سالاد شورای مبارزه با مواد مخدر فارس در ساختمان فرمانداری تشکیل جلسه داده است. عالیشوندی از ضرورت آموزش ضمن خدمت در اداره ها گفته که برای جلوگیری از فعالیت های داروخانه ها و عطاری های متخلف اقدامی ضروری است. رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر هم در این جلسه با اشاره به آغاز فعالیت مدارس و دانشگاه ها گفته: «دام فروشندگان مواد مخدر در برابر مدارس و دانشگاه ها گسترده شده است» که این گفته سرهنگ ثابت تیتر یک امروز شده است.

نیم نگاه مصاحبه شیرازه با دستغیب، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی را در شماره امروز خود با تیتر: «رویکرد توسعه فارس را قبول ندارم» به چاپ رسانده است.

از میان اخبار داخلی این روزنامه به دو مطلب اشاره می کنیم؛ «کمبود فضا از مهمترین مشکلات مدارس غیر دولتی است» به نقل از مدیر کل آموزش و پرورش فارس و «آماده اجرای طرح ترافیک هستیم» به نقل از فرمانده انتظامی فارس.

گفتگوی روحانی با شبکه «سی بی اس» آمریکا هم در ششمین صفحه و با تیتر «بخش خصوصی آمریکا می تواند در ایران فعال شود» به چاپ رسیده و کل صفحه را به خود اختصاص داده است.

سالاد با نزدیک شدن به ایام انتخابات و افزایش اجتماعات سیاسی، «دستورالعمل برقراری امنیت اجتماعات» توسط وزارت کشور تدوین و به استانداری ها ابلاغ شده است. این خبر را معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در حاشیه نشست استانداران اعلام کرده و تیتر یک امروز این روزنامه شده است.

شهردار شیراز به بازدید از پروژه پل کابلی ولی عصر رفته و در جریان این بازدید از «بهره برداری از نخستین پل کابلی شیراز پایان 95» خبر داده است. این مطلب به موضوع عکس صفحه نخست تبدیل شده است.

به بهانه شروع سال تحصیلی جدید، یادداشت امروز به موضوع استرس زا بودن سیستم آموزشی و امتحانات در مدرسه ها پرداخته است. در ابتدای این یادداشت آمده: «تا چند روز دیگر نهاد آموزش فعال می شود و دانش آموزان همراه با آموختن، عوارض خاص سیستم آموزش رسمی را هم تجربه می کنند». «استرسیسم» عنوانی است که برای این مطلب انتخاب شده است.

نشست خبری سردار گودرزی به مناسبت هفته ناجا از جمله اخبار داخلی است که با تیتر «آغاز هفته ناجا با شعار امنیت و آرامش» و در صفحه 10 این روزنامه کار شده است.

سالاد گفتگوی روحانی با شبکه «سی بی اس» آمریکا تیتر یک امروز شده است: «برنامه ای برای دیدار با اوباما نداریم». وی همچنین در جواب به سوال خبرنگار این شبکه در مورد مخالفت سپاه پاسداران با توافق گفته: «سپاه به توافق احترام می گذارد».

عکس امروز هم به گرامی داشت هفته دفاع مقدس اختصاص یافته است.

نشست خبری آذری به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید در صدر اخبار داخلی و با تیتر «800000 دانش آموز × 1700000 تومان» کار شده که از این رقم با عنوان هزینه یکسال تحصیلی در فارس یاد شده است.

مدیر عامل سازمان میادین و مشاغل و شهرداری از «پیش بینی ذبح بهداشتی دام در 15 منطقه شیراز» خبر داده است. این اقدام که برای روز عید قربان صورت گرفته در سومین صفحه روزنامه امروز به چشم می خورد.

سالاد  «دست و پنجه نرم کردن 1300 واحد صنعتی فارس با بحران»، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس با اعلام این مطلب گفته:«1300 واحد صنعتی بحران دار در فارس وجود دارد که از این تعداد، 231 واحد صنعتی تعطیل است. مشکلات عمده این واحد ها مشکلاتی ریشه دار است و برای حل آن باید تمامی دستگاه های اجرایی استان پای کار بیایند» همتی بیان داشته:« کمبودآب، کمبود و یا نبود نقدینگی، مشکلات بانکی، بیمه، مالیات از جمله مشکلات واحد های صنعتی فارس است. 30 درصد مشکلات این واحد ها نیز، مشکل بین المللی ناشی از تحریم های ظالمانه علیه ایران است که باعث شده صنعتگران ایرانی نتوانند با نرخ های منطقی، نسبت به خرید تکنولوژی و یا ماشین آلات تولید اقدام کنند» رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس در بخشی دیگر از سخنانش اظهار داشته:« ایتالیایی ها به سرمایه گذاری در بخش معدن فارس چراغ سبز نشان داده و علاقمندند جهت انتقال تکنولوژی و خرید ماشین آلات روز دنیا در معادن مس، آهن و نیکل سرمایه گذاری کنند که تحقق این مهم در گرو بهینه شدن فضا برای جذب سرمایه گذار است»

«راز ماندگاری روزهای دفاع مقدس؛ وقتی حماسه دوباره جان می گیرد» عنوان گزارشی است از گفتگو با 6 تن از فرمانده هان نظامی دوران دفاع مقدس، در مقدمه این مطلب، گزارشگر، دفاع مقدس را افسانه خوانده، این در حالی است که افسانه داستان خیالی می باشد که به دور از واقعیت است. در این گزارش خبری، امیر محمدی فرمانده ارشد نظامی ارتش فارس گفته:« در دفاع مقدس با 34 کشور در جنگ بودیم» غیب پرور فرمانده سپاه فجر بیان داشته:« به یاد رزمنده ای باشیم که هنوز مفقودالاثر است» مینایی فرد رئیس سازمان حفظ و نشر ارزش های بسیج و سپاه فجر بیان داشته:«دفاع مقدس گنجینه بزرگی برای ما به شمار می رود» گودرزی فرمانده پشتیبانی منطقه 2 شیراز گفته:« دفاع مقدس درس های 8 سال مبارزه نا برابر با دشمن بود» بهمن زیاری فرمانده تیپ 55 هوابرد بیان داشته:«861 جابجایی تاکتیکی تیپ 55 هوابرد شیراز در جنگ تحمیلی رقم خورد» محبی پور فرمانده سپاه ثار الله شیراز هم بیان داشته:« فارس 15 هزار شهید برای حفظ انقلاب اسلامی تقدیم کرد»

سالاد رییس جمهور در دومین کنگره تجلیل از جانبازان 70 درصد گفته: «جانبازان سند بزرگ صبر، مقاومت و عزت ملت بزرگ ایران اسلامی هستند». تیتر یک و عکس امروز به همین موضوع اختصاص یافته است.

از میان اخبار داخلی صرفا دو مطلب متعلق به این روزنامه است. مطلب اول مربوط به نشست خبری سردار گودرزی است و دیگری مربوط به مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که از «راه اندازی چهار مرکز عرضه تولیدات کانون پرورشی فکری در فارس» خبر داده است.

نظرات بینندگان