کد خبر: ۷۶۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۸ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۴

رونمایی از دو کتاب شهدای جهرم در هفته دفاع مقدس

فرمانده سپاه ناحیه جهرم گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس از کتاب های «خاکی ترین فرمانده» و «کاکاعلی» در جهرم رونمایی می شود.
به گزارش شیرازه به نقل از پسین جهرم، سرهنگ پاسدار محمد صادق شادمند، فرمانده سپاه ناحیه جهرم با گرامی داشت هفته دفاع مقدس به تشریح برنامه های این هفته پرداخت و گفت: بیش از 100 برنامه متنوع فرهنگی، سیاسی، اعتقادی و ورزشی در راستای بزرگداشت هفته دفاع مقدس توسط آحاد کارکنان و بسیجیان پایگاه های مقاومت برگزار می شود.

وی، برگزاری یادواره های شهدا و رونمایی از کتاب خاطرات دو تن از سرداران شهید با عنوان، "خاکی ترین فرمانده"، خاطرات سردار شهید محمود وحیدنیا و "کاکا علی" خاطرات سردار شهید عبدالعلی ناظم پور، برگزاری نمایشگاه های آثار شهدا و برگزاری شب خاطره و روایتگری دوران دفاع مقدس، توسط پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت را از مهم ترین برنامه های هفته دفاع مقدس در این شهرستان عنوان کرد.

وی از برگزاری مسابقات فرهنگی – ورزشی با محوریت نام شهدا و دلنوشته ای با شهدا خبر داد و افزود: اجرای اینگونه برنامه ها که با روحیات نوجوانان و جوانان نسل چهارم انقلاب همسویی دارد، سبب نهادینه شدن ارزش ها و باورهای ناب انقلاب اسلامی در وجود مخاطبین می شود.

فرمانده سپاه ناحیه جهرم، برگزاری نشست های سیاسی نهضت روشنگری با موضوعات آسیب های فردی و اجتماعی ماهواره، احیاء امر به معروف و نهی از منکر و مباحث سیاسی روز را از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس در سطح شهرستان عنوان کرد.

 شادمند، اظهار کرد: استفاده از تمام ظرفیت های بسیج در اجرای هر چه بهتر برنامه های هفته دفاع مقدس، گلباران قبور شهدا و رژه موتور سواران بسیجی، فضاسازی متناسب با این ایام در تمام خیابانها و معابر، پایگاه های بسیج، سرکشی از خانواده های سربازان متأهل شاغل در سپاه و همچنین بزرگداشت روز سرباز و تجلیل از سربازان نخبه و سربازان فداکار زمان جنگ تحمیلی از برنامه های هفته دفاع مقدس در جهرم است.

فرمانده سپاه ناحیه جهرم از برگزاری مراسم دعاخوانی و زیارت عاشورا در مساجد و همچنین سخنرانی و خاطره گوئی راویان دفاع مقدس در بازگشایی مدارس برای دانش آموزان بسیجی مقاطع مختلف اشاره کرد و گفت: برای ترویج فرهنگ اسلامی جهاد و شهادت، دانش آموزان نیز علاوه بر علم آموزی، باید با این فرهنگ ناب اسلامی و ثمره های آن آشنا شوند.

شادمند بیان کرد: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و بزرگداشت این هفته از مظاهر پاسداشت آرمانهای انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه آثار و برکات بزرگداشت ایامی مانند هفته دفاع مقدس، بر حرکت جامعه به سوی تعالی معنوی و رشد فکری و فرهنگی حرکت می دهد، افزود: شرایط سخت و تهاجم نرم و مهلک فرهنگی امروز، شجره طیبه بسیج و فعالیتهای فرهنگی - نظامی آن، خط مقدم مبارزه با مکر و خدعه دشمنان انقلاب است.

شادمند خاطرنشان کرد: باید نماد، نشانی و آثاری از مظاهر جنگ تحمیلی، شهدای گرانقدر و آثار و برکات آنها را در معرض دید عموم قرار دهیم، تا دیگران بدانند که امنیت و آسایش امروز ما مرهون خدمات و زحمات چه کسانی بوده و هست.

 

انتهای پیام


برچسب ها: جهرم ، سپاه ، شادمند
نظرات بینندگان