کد خبر: ۷۶۵۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۴
مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس در پاسخ به شیرازه:

26 وقف جدید در فارس ثبت شد/ امسال هیچ گونه افزایشی در نرخ اجاره بها نداشته ایم/ موقوفه زالی با رأی دادگاه در اختیار اوقاف قرار گرفته است

حجت الاسلام موسوی گفت: جشن ولایت علوی، اکمل دین نبوی در 350 بقعه متبرکه فارس برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی شیرازه، مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس با بیان اینکه اوقاف چند سالی است که برنامه‌های متنوعی را در دهه ولایت و امامت در بقاع متبرکه و اماکن مذهبی برگزار می‌کند به تشریح اهم برنامه‌های اوقاف در این دهه پرداخت و  گفت: در دهه ولایت که از عید قربان تا عید غدیر است، از یکم تا 10 مهرماه برنامه‌های مختلفی نظیر جشن «ولایت علوی، اکمل دین نبوی» از محل موقوفات در 350 بقعه متبرکه شاخص استان فارس برگزار می‌شود که نخستین برنامه در روز ولایت و نیایش و روز عرفه آغاز می‌شود.

حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی در نشست خبری با بیان اینکه دعای عرفه رأس ساعت 15 در اول مهر ماه در 350 بقعه متبرکه فارس برگزار خواهد شد، گفت: در دومین روز از دهه ولایت که با عنوان «ولایت و اطاعت» نامگذاری شده است و همزمان با عید قربان است، اقامه نماز عید در این روز با حضور مردم ولایتمدار استان فارس برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف فارس از برگزاری دعای ندبه در صبح روز جمعه، سوم مهرماه همراه با سخنرانی علما پیرامون تبیین جایگاه قرآن در زندگی به سبک اسلامی در بقاع متبرکه خبر داد و گفت: در روز یکشنبه، پنجم مهرماه که به نام «ولایت، ایثار و شهادت» نامگذاری شده است، حرم مطهر امامزادگان و بقاع متبرکه و همچنین قبور مطهر شهدایی که در جوار بقاع متبرکه هستند، غبارروبی و عطرافشانی خواهد شد.

وی، ویژه برنامه‌های جشن میلاد امام هادی(ع) در شب و روز میلاد آن حضرت به همراه مراسم سراسری قرائت زیارت جامعه کبیره، حدیث کساء و مراسم دعای توسل در روزهای ششم و هفتم مهرماه را از دیگر برنامه‌های دهه ولایت و امامت عنوان و اظهار کرد: همایش بانوان ولایی از جمله برنامه‌هایی است که در روز پنج‌شنبه، 9 مهرماه با همکاری هیئت رزمندگان اسلام، بسیجیان و طلاب خواهر حوزه‌های علمیه در جوار حرم مطهر امامزادگان شاخص برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف فارس ابراز کرد: همچنین برگزاری جشن سراسری عید غدیر خم همزمان با سراسر کشور از ساعت 10 صبح با حضور مردم در قالب کاروان‌های شادی و حرکت به سمت بقاع متبرکه از دیگر برنامه‌های دهه ولایت است که در آستان مقدس 35 امامزاده جلیل‌القدر و شهرستان جهرم به صورت ویژه برگزار می‌شود.

وی اجرای مراسم عقد اخوت و برادری در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه و همچنین قرائت میثاق‌ نامه در روز عید غدیر را از دیگر برنامه های این روز برشمرد و گفت: در این روز از سادات، خدام و هیئت امنای بقاع متبرکه تجلیل می‌شود.

حجت الاسلام موسوی در پاسخ به سوال خبرنگار شیرازه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 26 وقف جدید در استان فارس به ثبت رسیده است که این وقف ها به ترتیب ساخت 9 مسجد، توسعه حرم امامزاده پنج وقف، سه وقف درمانی، ازدواج جوانان، ساخت حسینیه، ساخت خانه عالم، کمک به ایتام و روضه خوانی هر کدام یک وقف بوده است. همچنین به ترتیب در شهرستان های استهبان و ممسنی هر کدام چهار مورد، بیضا سه مورد، فراشبند و قیر هر کدام دو مورد، خفر، خنج، فسا، فیروزآباد، کازرون، مهر و ناحیه سه و چهار شیراز یک وقف به ثبت رسیده اند.

به گفته این مقام مسئول در سال جاری مسن ترین واقف متولد 1314 و کوچکترین واقف متولد 1366 بوده اند.

وی درخصوص نحوه تعیین و میزان اجاره بهای اماکن وقفی نیز بیان کرد: میزان اجاره بها براساس نوع کاربری با نظریه کارشناسی کارشناسان متخصص دادگستری در هر حوزه تعیین می شود و امسال با توجه به وضعیت رکود اقتصادی هیچ گونه افزایشی در نرخ اجاره بها نداشته ایم.

مدیر کل اوقاف فارس در رابطه با موقوفه زالی در شهر صدرا عنوان کرد که این موقوفه از نظر بعد مدیریتی تعیین تکلیف شده و بیش از یک ماه است که با رأی دادگاه در اختیار اوقاف قرار گرفته است.

حجت الاسلام موسوی درخصوص هیئت امنای کانون رهپویان وصال نیز اظهار کرد: اعضای هیئت امنای این کانون مشخص شده اند که دو نفر از آنها وراث مرحوم جلایر (برادر و پسر مرحوم جلایر) و سه نفر دیگر از اعضای کانون رهپویان وصال می باشند که حکم هر پنج نفر ابلاغ شده است.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۴
0
همین امروز اجاره اوقاف را پرداخته ام اجاره پارسال متری1500ریال واجاره امسال متری2500ریال موقوفه منصوریه.