کد خبر: ۷۶۶۵۵
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۳ - ۰۱ مهر ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 1 مهر 94

باغشهرهای قبل از سال 74 قانونی اند/ خبرجنوب سی و هفت ساله و نیم نگاه متحول شد

محور مشترک روزنامه‌های امروز بازگشایی مدارس و رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس است. در این میان یکی از روزنامه‌ها اشاره‌ای به این موضوع نکرده است.
سالاد

به گزارش شیرازه؛

سالاد  چندی پیش با رفتن سردبیر سابق این روزنامه شاهد تغییراتی در طراحی و صفحه بندی این روزنامه بودیم؛ امروز اما تغییراتی اساسی و بنیادین در نیم نگاه صورت گرفته که البته چندین بار به آن اشاره کرده ایم. از جمله اشکالات اساسی این روزنامه لوگوی این روزنامه بود که از حیث طراحی انتقاد های بسیاری به آن وارد بود که امروز شاهد تغییر این لوگو هم هستیم. موضوعی دیگر هم در این روزنامه توجه جلب می کند و آن مربوط به استفاده این روزنامه از فناوری «QR CODE» است که برای اولین بار در استان استفاده می شود. صفحه آرایی داخلی هم بسیار زیبا تر از گذشته شده است.

سالاد

لگوی قدیمی در کنار لوگوی جدید این روزنامه

حضور شهردار شیراز در دفتر این روزنامه از دو جهت مورد بررسی قرار گرفته است؛ نخست از این جهت که طراحی جدید این روزنامه توسط شهردار رونمایی شده و دوم از منظر صحبت های شهردار که گفته: «من به عنوان شهردار شیراز، هنوز نمی دانم متولی ترافیک در شهر چه کسی است». این گفته پاک فطرت تیتر یک امروز شده و عکسی هم از این بازدید در صفحه اول چاپ شده است.

سالاد

«در سال جاری، 26 وقف به ثبت رسیده است» به نقل از مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس و «رونمایی از تندیس دو آتش نشان شهید شیراز» به نقل از مدیر عامل سازمان آتش نشانی شیراز از جمله عناوین داخلی امروز است.

سالاد «احیا بافت تاریخی برای سکونت شیرازی های اصیل»، شهردار شیراز در بازدید از روند ساخت پروژه مرکز نگهداری معتادان و آسیب دیدگان اجتماعی شیراز در دهکده سلامی گفته:«باید بافت تاریخی این شهر که هویت ما است با برنامه ریزی و اقدامات مناسب به محلی امن برای بازگشت ساکنان قدیمی این بافت تبدیل و با سکونت افراد اصیل احیا شود» پاک فطرت به جمع اوری و نگهداری معتادان و آسیب دیدگان اجتماعی در بافت تاریخی شیراز اشاره کرده و بیان داشته:« در حال حاضر شهرداری شیراز هزینه نگهداری ماهانه بیش از 500 نفر از معتادان و آسیب دیدگان اجتماعی که در نقاط مختلف شهر توسط بخش خصوصی نگهداری می شود پرداخت می کند»

«1000 باغشهر فارس زیر تیغ لودر می رود»،مدیر امور اراضی فارس در گفتگو با خبر جنوب در مورد تخریب باغشهرهای غیر مجاز در شیراز اظهار داشته:« در حال حاضر 350 پرونده در شیراز، 350 پرونده در سپیدان و حدود 300 پرونده در شهر های دیگر استان و در سر جمع هزار پرونده باغشهری آماده اجرای حکم قلم و قمع است» کریمی بیان داشته:« طبق قانون آن دسته از ساخت و سازها در باغات و اراضی که قبل از سال 74 صورت گرفته، جرم نبوده و ساخت و سازهای انجام شده قبل از سال 74 قانونی است. ساخت و ساز بین سال 74 تا 85 در قالب باغشهر جرم بوده و متخلف طبق حکم دادگاه به پرداخت جریمه نقدی و عوارض قانونی محکوم می شود. و تمامی ساخت و سازهای بعد از سال 85 غیر قانونی است و باید بنای ایجاد شده تخریب شود» همچنین کریمی بیان داشته:«دستگاه های دولتی برای برخورد با تخلف زمین خواران همکاری نمی کنند و حاضر نیستند لودرهای خود را در اختیار این سازمان قرار دهند» گفتنی است مسئولین امر به جا است که تدابیری بیندیشند که حق و حقوق آن دسته از افرادی که باغشهر را از ارگان های دولتی خریداری کردند پایمال نشود.

«سی و هفتمین سال انتشار»، اول مهر 1358 اولین شماره روزنامه خبرجنوب بر روی گیشه مطبوعات فارس قرار گرفت و امروز اول مهر 1394 این روزنامه به سن 37 سالگی رسید.

سالاد تیتر یک خود را از میان صحبت های استاندار در مراسم رژه نیروهای مسلح شیراز به مناسبت روز 31 شهریور انتخاب کرده است: «آزادگی و سربلندی امروز حاصل ایثار شهدا، رزمندگان و ایستادگی ملت است». عکسی هم از این مراسم به چشم می خورد.

از میان اخبار داخلی به دو خبر می پردازیم؛ خبر اول مربوط به جشن نیکوکاری است که به نقل از مدیر کمیته امداد شیراز تیتر زده: «350 میلیون تومان ارمغان مرحله اول جشن نیکوکاری در شیراز». خبر دوم اما از میان صحبت های مدیر کل اوقاف فارس انتخاب شده که مسائل مختلفی از جمله «350 بقعه متبرکه میزبان جشن «ولایت علوی و اکمال دین نبوی»» اشاره کرده است.

سالاد قانون جدید بانک مرکزی برای فعالیت صرافی ها موضوعی است که چندی قبل سر و صدای زیادی در گوشه و کنار کشور به راه انداخت و برخی از صرافی ها به دنبال راه های فرار از این قانون بودند. امروز تیتر این روزنامه «چراغ سبز به صرافی های شیراز» است و مربوط به دریافت مجوز رسمی برای فعالیت از سوی صرافی های شیراز است.

«نمایش اقتدار دفاعی با رژه نیروهای مسلح» تیتری است که برای عکس امروز و مراسم ویژه 31 شهریور شیراز انتخاب شده است.

معاون فرهنگی دانشگاه شیراز از « برگزاری جشنواره دانشگاهی حرکت در شیراز» خبر داده است. به گفته حسین چاری این جشنواره مربوط به انتقال فرهنگ حماسه دفاع مقدس است که به مناسبت تقارن هفته دفاع مقدس با شروع سال تحصیلی جدید برگزار خواهد شد.

سالاد تیتر یک خود را به صحبت های روحانی در مراسم رژه 31 شهریور اختصاص داده است: «در مذاکرات حقمان را گرفتیم».

عکس امروز هم از مراسم رژه در شیراز انتخاب شده و با «رژه یادگاران دوران دفاع مقدس و نیروهای مسلح در شیراز» تیتر شده است.

نشست خبری مدیر کل اوقاف فارس با «از تعیین تکلیف موقوفه زالی تا صدور احکام هیأت امنا رهپویان وصال» تیتر شده و در سومین صفحه این روزنامه به چاپ رسیده است. حجت الاسلام موسوی در این نشست از تعیین تکلیف موقوفه زالی خبر داده و در مورد کانون رهپویان وصال هم گفته: «3 نفر از 5 نفر هیأت امنا جدید از کانون رهپویان و 2 نفر از ورثه مرحوم جلایر هستند.

و در پایان؛

سالاد
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۴
0
سلام بنده مهدی آماده هستم و یک سوال داشتم.نویسنده این مطلب چه تخصص در طراحی لوگو دارند که در مورد لوگو گذشته روزنامه اظهار نظر میکنند و مثلا لوگو سبحان با لوگو گذشته نیم نگاه چه تفاوت هایی دارد که آن لوگو مورد نقد شما است اما لوگو سبحان نه!!!!
ناشناس
برادر محترم اثبات این ادعاخیلی راحته! هیچ تخصصی هم نمی خواد!
1- نرم افزار ورد را باز کنید
2- با فنت ایران نستعلیق اسم روزنامه‌تون را تایپ کنید
3- تفاوت فاحش استانداردهای خط نستعلیق با لوگوی خودتون رو مشاهده کنید!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۴
0
همچنین صفحات داخلی روزنامه نیز دارای طراحی های مختلفی است و سلیقه افراد متفاوت که بعنوان مثال صفحات داخلی نیم نگاه که امروز به نظر شما بهتر از گذشته است از نظر حداقل سی نفر از افرادی که در رسانه های مکتوب فعال هستند و همکاران بنده از آنها نظرخواهی کردند ،دچار افت اثربخشی و جلب توجه نمودن بصری شده است.
همچنین جهت اطلاع روزنامه تماشا با چهار سال و اندی سابقه فعالیت از پانزدهم فروردین ماه با رویکرد استانی در شیراز چاپ می شود و از سه روز پیش تعداد صفحات از 16 صفحه به 20 صفحه افزایش داشته و بازهم جهت اطلاع تیراژ تماشا در هر روز معادل تیراژ نیم نگاه و افسانه و سبحان با هم است یعنی تعداد روزنامه منتشر شده تماشا در هر روز بیش از تمام روزنامه های منتشر شده افسانه و سبحان و نیم نگاه است دو برابر روزنامه عصر مردم
ناشناس
بارک الله
فقط نمی دونم چرا تو خیابان سی متری تماشا رو به عنوان اشانتیون خرید دستکش و لگن و... می دن
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۴
0
امروز در روزنامه یک خبر از دوچرخه سواری مدیران شهرداری و اینکه با این زیر ساخت ها وچرخه سواری از حالت نمادین خارج می شود کار شده بود همچنین در صفحات داخلی از تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی ولی هیچ اشاره ای به این دو مطلب نشده است بنظر می رسد شما اگر همین خبرها در خبرجنوب بود با واسوس بیشتری برخورد می کردی. گفتن نقاط منفی خوب است ولی نباید از نقاط مثبت خوداری شود چرا که مخاطبان شما به مطالب این سایت اطمینان کامل دارند