کد خبر: ۷۶۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۴ - ۰۱ مهر ۱۳۹۴
استاندار فارس در جشن باز گشایی مدارس:

برخی از خانواده ها مانع تحصیل فرزندشان می شوند/ آموزش و پرورش، دانش آموزان بازمانده ها از تحصیل را به کلاس درس برگرداند

افشانی گفت: امروز دانش آموزانی واجب التعیلم وجود دارد که امکان تحصیل برایشان فراهم نیست.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی شیرازه، استاندار فارس در مراسم جشن بازگشایی مدارس در آموزشگاه پرهیزگار ناحیه سه شیراز ضمن تبریک شروع سال تحصیلی جدید گفت: باید یاد و خاطره شهدا به خصوص شهدای آموزش و پرورش را گرامی بداریم.

سید محمد علی افشانی اظهار کرد: استان فارس در دوران دفاع مقدس 500 شهید معلم و دو هزار و 500 شهید دانش آموز به انقلاب تقدیم کرده است و این شهدا با خون خودشان امنیت و سرافرازی امروز کشور را به ما هدیه کردند.

استاندار فارس با اشاره به اینکه در جامعه ای زنگی می کنیم که تعلیم و تربیت به لحاظ اعتقادی و اجتماعی وا ز هر نظر دیگر مورد تأکید است، گفت: اولین آیه ای که بر پیامبر نازل گشت به خواندن سفارش می کند و جالب است که امیر المؤمنین در نهج البلاغه خطاب به مردم می فرماید «شما حقی بر من دارید و من حقی بر شما دارم و حق شما بر من تعلیم وتربیت و آگاه نمودن شما است.»

وی با اظهار اینکه دوران کنونی عصر آگاهی است، گفت: ما از آنچه که بزرگان ما برایمان به ودیعه گذاشته اند کمتر استفاده می کنیم اما دیگران از این دستاورد ها بیشتر و به صورت عملی استفاده می کنند.

افشانی عنوان کرد: باید از دانش برای توسعه کشور استفاده کنیم و فقط به اینکه معجزه پیامبر ما، قرآن یعنی خواندنی است بسنده نکنیم و باید با اراده به دنبال این باشیم که چگونه می توان از این دانایی برای توسعه کشور بهره برد.

وی در ادامه با بیان اینکه آموزش و پرورش مسأله همه جامعه است و فقط وظیفه وزارت آموزش و پرورش نیست، گفت: این وزارتخانه به تنهایی جوابگوی همه نیازهای تعلیم وتربیت دانش آموزان نیست همچنین ایجاد فرصت آموزشی برای کسانی که نیاز به تعلیم وتربیت دارند وظیفه همگانی است.

افشانی با اظهار اینکه امروز دانش آموزانی واجب التعلیم وجود دارد که امکان تحصیل برایشان فراهم نیست، گفت: متأسفانه برخی از خانواده ها نیز ممکن است مانع از ادامه تحصیل دانش آموزشان شوند لذا از مسئولین آموزش و پرورش درخواست می کنم که این دانش آموزان را شناسایی کنند و ما نیز کمک می کنیم تا این دانش آموزان به کلاس درس برگردند.

وی ابراز کرد: یکی از اقدامات درستی که در آموزش و پرورش صورت گرفته است و امیدواریم توسعه یابد مشارکتی کردن فضای آموزشی است که بخش خصوصی نیز باید در این امر ورود پیدا کند تا دولت بتواند با فراغ بال بیشتری به توسعه آموزش و پرورش بپردازد.

استاندار فارس در پایان اظهار امیدواری کرد که آموزش وپرورش به جایی برسد که دیگر معلمان دغدغه معاش نداشته باشند.


نظرات بینندگان