کد خبر: ۷۶۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۲ - ۰۱ مهر ۱۳۹۴
معاون حقوقی وزیر آموزش و پرورش در شیراز:

هم افزایی مناسبی بین استانداری ها و آموزش و پرورش وجود دارد/ آموزش و پرورش بزرگترین تشکیلات اجرایی کشور است

حجت الاسلام ناصری زنجانی گفت: در یکی از بهترین دوره ها در هم افزایی با استانداری ها قرار داریم.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی شیرازه، معاون حقوقی و امور مجلس شورای اسلامی وزیر آموزش و پرورش در مراسم جشن بازگشایی مدارس فارس که در آموزشگاه پرهیزگار ناحیه سه شیراز برگزار شد، پیام علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید را خواند.

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی ناصری زنجانی با بیان اینکه آموزش و پرورش با حدود 13 میلیون دانش آموز و یک میلیون معلم و کارمند بزرگترین تشکیلات اجرایی کشور است، گفت: این تشکیلات عظیم به کمک همه افراد جامعه اعم از اولیا و مربیان و دانش آموزان نیاز دارد و همه باید دست به دست هم دهند تا انسان های فرهیخته تربیت شوند.

وی با بیان این که وزارت آموزش و پرورش نیازمند کمک همه دستگاه ها و افراد جامعه در مسیر تربیت صحیح دانش آموزان است، گفت: استانداران در دولت تدبیر و امید همکاری مناسبی با این وزارتخانه دارند و می توان گفت در یکی از بهترین دوره ها در هم افزایی با استانداری ها قرار داریم و انتظار می رود که همچنان دستگاه ها، شوراهای آموزش و پرورش استان ها را یاری دهند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کمک به آموزش و پرورش تنها مالی و پولی نیست، گفت: کمک های اندیشه ای و فکری نیز نیاز است تا دانش آموزان این سرزمین، به خوبی تربیت شوند.

وی خطاب به دانش آموزان گفت: هر کسی را با عنوانش می شناسند و شما عنوان یک دانش آموز مسلمان را دارید و باید وقت خود را صرف تحصیل کنید و از این طریق آینده دنیوی و اخروی خود را تامین کنید.

در بخشی از پیام وزیر آموزش و پرورش که در این آیین قرائت شد، آمده است: آموزش و پرورش دولت تدبیر و امید، با ایجاد زیر ساخت های لازم، همه تلاش و مساعی خود را به کارگرفته تا با یاری و همراهی مربیان و معلمان دلسوز، مدیران آگاه و اولیا ارجمند، باتوجه به رهنمودهای روشنگرانه مقام معظم رهبری و توصیه های داهیانه رییس جمهور و برنامه های ارایه شده به مجلس شورای اسلامی و سیاست های «ارتقای کیفیت مدیریت آموزشگاهی، ساماندهی و بهسازی منابع انسانی، توسعه مشارکت ها  تمرکز زدایی و بودجه ریزی عملیاتی»، تحول بنیادین در آموزش وپرورش را از یک ضرورت به مرحله اجرای راهکارها و حرکت براساس نقشه راه سند تحول بنیادین برساند.

علی اصغر فانی در این پیام افزوده است که این وزارتخانه با تحقق این هدف قادر خواهد بود در پرتو این اسناد بالادستی و اهتمام جدی به ساحت های تربیت، توسعه عدالت آموزشی، انسجام اجتماعی، گسترش مشارکت، توجه به منزلت و جایگاه معلم، تعمیق هویت ایرانی و اسلامی، بسط فرهنگ گفتگو و پرورش نسلی توانمند، صلح جو و متخلق به فرهنگ ایرانی و اسلامی بپردازد.

در این پیام همچنین آمده است: بدون تردید معلمان وآموزگاران دلسوز، این طلایه داران دانایی، اصلی ترین محور تحقق عینی سیاست ها وبرنامه های تحولی آموزش و پرورش در مدرسه می باشندکه درکنار همراهی و مشارکت اولیا شریف دانش آموزان از طریق حضور موثر در انجمن های اولیا و مربیان می توانند آسان کننده دستیابی به این افق های روشن باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز در این آیین گفت: مدرسه مقدس ترین مکانی است که راه تعلیم و تربیت هر انسان از آن می گذرد و همه شهروندان جامعه مدیون مدرسه و معلم هستند.

حمیدرضا آذری اظهار کرد: باید در جامعه به جایگاه معلم توجه خاصی شود و به معلم به عنوان پیامبر صلح و دوستی ارج نهیم.

نظرات بینندگان