کد خبر: ۷۶۶۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۳ - ۰۲ مهر ۱۳۹۴

بارش باران باعث خسارت به باغداران انگور در بوانات شد

فرماندار بوانات گفت: بارش باران در طی چند روز گذشته خسارات قابل توجهی را به کشاورزان شهرستان بوانات وارد کرده است.

به گزارش سرویس شهرستانهای شیرازه به نقل از حرف رسا، بارش باران در روزهای اواخر تابستان امسال و در فصل برداشت گردو و انگور خسارات قابل توجهی را به کشاورزان شهرستان بوانات وارد کرده و به همین منظور گفتگویی با محمد اسدالهی فرماندار بوانات انجام شده که در ذیل آمده است:

 

وی در پاسخ به این سئوال که بارش باران در اواخر تابستان در شهرستان به چه میزان بوده و آیا خساراتی هم داشته است گفت: در روزهای آخر تابستان بارشهای بسیار خوبی را در سطح شهرستان بوانات شاهد بودیم اما بارش باران در این روزها چون در فصل برداشت گردو و انگور هستیم خسارات قابل توجهی به کشاورزان و باغداران بواناتی وارد کرده است.

طی چند روز گذشته بالغ بر 13 میلیمتر باران در شهرستان بوانات بارید که نسبت به مشابه سال قبل افزایش چشمگیری داشته است اما با توجه به فصل برداشت انگور ، گردو ، هلو و آلو در شهرستان و فراوری این محصولات در هوای باز خسارات زیادی را کشاورزان متحمل شدند.

اسدالهی افزود: در زمینه پرداخت خسارت و بیمه محصولات کشاورزی هیچ هزینه ای به کشاورزان پرداخت نشده و خواستار پرداخت خسارت به کشاورزان هستیم.

فرماندار بوانات بارش باران در سال زراعی جاری را بیش از 210 میلیمتر عنوان کرد و گفت : این میزان بارش نسبت به سالهای قبل افزایش خوبی داشته که امیدواریم در سال جدید نیز همین روند رو به افزایش را شاهد باشیم که تاثیر بسزایی در تامین آب سفره های زیر زمینی شهرستان خواهد داشت.

شهرستان بوانات قطب اول تولید انگور در استان فارس می باشد که سالانه بالغ بر 120 هزار تن انواع انگور در این شهرستان تولید می شود که از ارقام : خلیلی (کشمشی) ، بیدانه ، ریش بابا ، بتک ، بش ، صابونی ، یاقوتی و ... می باشد.


نویسنده :
عاشوریان
نظرات بینندگان