کد خبر: ۷۶۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۸ - ۰۲ مهر ۱۳۹۴
نماینده مردم فارس در مجلس:

سد سیوند هیچ خاصیتی برای کشور ندارد/ کشت برنج در بالای سد درودزن خیانتی به آبهای استان است

اسماعیلی گفت: کشت برنج در بالای سد درودزن، نه تنها مفید نیست بلکه خیانتی بزرگ به آبهای استان و کشور است، همانطور که وزاری محترم کشاورزی و نیرو بارها قول دادند، نسبت به قطع برنج کاری و کشت جایگزین اقدام نمایند.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از صدای خرامه، داریوش اسماعیلی نماینده مردم خرامه، کوار و سروستان در مجلس شورای اسلامی گفت: نشستن پای میز مذاکره توسط آمریکایی ها و دیگر قلدرهای نظامی واقتصادی و سیاسی دنیا، نتیجه مقاومت و ایستادگی ملت رشید ایران و وحدت و همدلی این مردم در اطاعت کامل از رهبری و ولایت پذیری ایشان است و از این منظر، مذاکرات، نشانه غرور ملی و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی افزود: تشکیل کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی را نباید به منزله بی اعتمادی مجلس به تیم مذاکره کننده تلقی کرد، زیرا همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند: تیم مذاکره کننده افرادی امین، متدین و انقلابی هستند و هیچ گونه کم کاری نکرده اند.

اسماعیلی در ادامه به بخش معدن کشور اشاره کرد و گفت: چندی پیش رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضاء هیأت دولت در خصوص اهمیت معادن و بهره برداری از این منابع خدادادی گوشزد کردند و بر چهار نکته اساسی شامل: اکتشاف، جلوگیری از خام فروشی، جایگزینی درآمدهای نفتی به وسیله معادن و بکارگیری بخش خصوصی تأکید کردند که خوشبختانه هر چهار مورد، استراتژی بخش معدن مجلس بوده و خواهد بود.

نماینده مردم خرامه، کوار و سروستان گفت: محقق شدن این مهم مخصوصا جایگزینی معدن به جای نفت در وزارتخانه عریض و طویل فعلی میسر نیست و بهترین راه و چاره کار تفکیک بخش معدن و صنایع معدنی از وزارتخانه فعلی و تشکیل وزارتخانه معادن و صنایع معدنی است.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: پیشنهاد می شود حداقل تا زمان تشکیل وزارتخانه مورد اشاره، وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری سازمان مدیریت برنامه ریزی کشور نسبت به تشکیل سازمان معادن و صنایع معدنی در استانها اقدام کند.

اسماعیلی در بیان مطالبات مردم حوزه انتخابیه خود اظهار داشت: خشک شدن تالاب بختگان، بزرگترین معضل استان فارس و کشور است، ضمن تشکر از دولت و مجلس برای در نظر گرفتن اعتبار لازم جهت مطالعه احیاء تالاب های استان فارس، با محوریت تالاب بختگان و ضمن تشکر از استاندار محترم فارس که اخیراً این تالاب خشک شده را مورد بازدید قرار دادند از ایشان در خواست می کنم تا با تشکیل جلسات منظم و پی در پی کار گروه مربوطه، نسبت به شروع و اتمام مطالعات در سال جاری اهتمام بخشند.

نماینده مردم خرامه، کوار و سروستان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: پیشنهاد می شود دو موضوع مهم طرح نکاشت و تخریب سد سیوند که هیچ خاصیتی برای کشور ندارد، در دستور کار این کار گروه قرار گیرد.

وی افزود: مسئولان محترم بدانند مردم شهرستان خرامه و مخصوصاً بخش کربال امروز در تأمین معیشتشان مشکل اساسی دارند و عمدتاً با یارانه زندگی می کنند. مردمی که همه درآمدشان از طریق کشاورزی و از آبخور رودخانه کر بوده است، امروز این رودخانه خشک است و هیچ راه درآمدی ندارند، وظیفه دولت است که فکری اساسی برای این مردم بنماید.

مطالبه اصلی دیگر مردم این شهرستان اجرایی شدن طرح انتقال آب شرب و صنعت از طریق لوله از سد درودزن به شهرستان خرامه است، که ظاهراً در انتظار انتخاب پیمانکار می باشد و ضرورت دارد که نسبت به انتخاب پیمانکار و شروع عملیات تسریع گردد.

دکتر اسماعیلی ادامه داد: سد میرزای شیرازی کوار از 25 سال پیش شروع شده است و مطالبه جدی مردم کوار است، انتظار می رود که با سرعت و شدت عملیات ساخت آن ادامه یابد.

وی همچنین مطالبات دیگر مردم حوزه انتخابیه را تشریح و افزود: تکمیل بیمارستان کوار و بیمارستان خرامه، از مطالبات اصلی مردم این شهرستان هاست، تکمیل زیرساخت های شهرک صنعتی شماره 2 سروستان و تسریع در تکمیل جاده خرامه- نیریز، جاده خاوران- سروستان، خرامه- سعادت شهر از موارد دیگر مطالبات مردم می باشد.

وی تصریح کرد: کشت برنج در بالای سد درودزن، نه تنها مفید نیست بلکه خیانتی بزرگ به آبهای استان و کشور است. همانطور که وزاری محترم کشاورزی و نیرو بارها قول دادند، نسبت به قطع برنج کاری و کشت جایگزین اقدام نمایند.

در پایان از وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت درخواست دارم که به کمک کارخانه ذوب آهن پاسارگاد کوار بشتابد که طرحی نو در کار است.

نظرات بینندگان