کد خبر: ۷۶۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۷ - ۰۴ مهر ۱۳۹۴

آئین افتتاحیه مسابقات شطرنج پیشکسوتان آسیا در لارستان برگزار شد

مراسم افتتاحیه ششمین دوره مسابقات شطرنج پیشکسوتان آسیا عصر دیروز در لارستان برگزار شد.
به گزارش شیرازه به نقل از لادستان، آئین افتتاحیه ششمین دوره مسابقات شطرنج پیشکسوتان آسیا با حضور مهرداد پهلوان‌زاده دبیر فدراسیون شطرنج کشور و شطرنج‌بازان ۹ کشور آسیایی عصر جمعه در سالن دانشگاه آزاد اسلامی لارستان برگزار شد.

محمدحسن طیبی ریاست اداره ورزش و جوانان لارستان در این آئین اظهار داشت: برای اولین‌بار است که مسابقات شطرنج پیشکسوتان آسیا در ایران و به میزبانی لارستان برگزار می‌شود.

پهلوان‌زاده دبیر فدراسیون شطرنج کشور با بیان اینکه ششمین دوره مسابقات شطرنج پیشکسوتان آسیا با یک رکورد چشمگیر آغاز شده است، گفت: ۹ کشور از دورترین نقاط آسیا در این مسابقات شرکت کرده‌اند. شطرنج‌بازانی از کشورهای نیوزیلند، میانمار، قزاقستان، تاجیکستان، عراق، پاکستان، هند، فلسطین و ایران در این رقابت‌ها حضور دارند.

پس از پایان یافتن آئین افتتاحیه، این دوره از رقابت‌ها رسماً آغاز به‌کار کرد. مسابقات در دو رده سنی ۵۰ و ۶۵ سال و در ۹ دور به روش سوئیسی از دوم تا نهم مهرماه در لارستان برگزار می‌شود.

شاید خواندن حاشیه‌های این مراسم خالی از لطف نباشد:

* مراسم افتتاحیه با ۳۰ دقیقه تاخیر و در حالی آغاز شد که هنوز برای برخی از خبرنگاران و عکاسان آی‌دی‌کارت صادر نشده بود.

* به‌علت کشته‌شدن تعدادی از حجاج ایرانی در حادثه دیروز منا، حاضرین یک دقیقه سکوت کردند.

* ۱۴ بازیکن خارجی حاضر در مسابقات روی سن رفتند و چند جمله‌ای را به زبان کشور خود صحبت کردند که دبیر فدراسیون شطرنج آنها را ترجمه می‌کرد.

* تعداد محدودی از پیشکسوتان ایرانی نیز با حضور بر روی سن به ایراد سخن پرداختند. اسعد زاهدی رئیس سابق دانشگاه آزاد لارستان نیز روی سن رفت و قول مسابقات جهانی شطرنج به میزبانی لارستان را از دبیر فدراسیون گرفت.

* مسئولین در حرکتی نمادین، چند مهره را روی صفحه شطرنج حرکت دادند تا مسابقات به‌صورت رسمی شروع شود.

* در پایان کیک شطرنجی توسط مسئولین و شطرنج‌بازان برش خورد و کیک‌ها را بین حضار تقسیم کردند.
برچسب ها: لارستان ، شطرنج
نظرات بینندگان