کد خبر: ۷۶۹۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۵ - ۰۶ مهر ۱۳۹۴
سردار غیب پرور در یادواره شهدای پاسدار کازرون:

همیشه پای آمریکا در میان است/ دعا می کنم ریشه خاندان زبان نفهم آل سعود کنده شود

غیب پرور گفت: در سال 66 شاهد به شهادت رسیدن حجاج ایرانی توسط آل سعود خائن بودم.
به گزارش شیرازه به نقل از کازرون خبر، نخستین یادواره 150 شهید پاسدار شهرستان کازرون به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده معظم شهدا، امام جمعه، فرماندار  و فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی مستقر در کازرون و فرمانده سپاه فجر استان فارس در حسینیه مسجد ملابرات این شهر برگزار شد.

یادواره 150 شهید پاسدار شهرستان کازرون+ عکس

سردار سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب پرور فرمانده سپاه فجر استان فارس در این آیین باشکوه با تسلیت حادثه ناگوار منا اظهار داشت: عدم مسئولیت پذیری مسئولان سعودی موجب این فاجعه شد.

وی با بیان اینکه در سال های اخیر تعدادی زیادی از حجاج به واسطه بی لیاقتی حکام سعودی از بین رفته اند، گفت: بنده خود در سال 66 شاهد به شهادت رسیدن حجاج ایرانی توسط آل سعود خائن به گناه اعلام برائت از مشرکین بودم و دعا می کنیم که ریشه این خاندان زبان نفهم کنده شود.

یادواره 150 شهید پاسدار شهرستان کازرون+ عکس

سردار غیب پرور با تأکید بر اینکه دفاع مقدس به عنوان یک نماد و سمبل در تاریخ بعد از انقلاب اسلامی به شمار می آید، عنوان داشت: برجسته بودن دفاع مقدس به واسطه حضور تمام عیار مردم در دفاع از ارزش های انقلابی است.

فرمانده سپاه فجر فارس ایستادگی، شهامت، ازخودگذشتگی، بی توقعی، ولایتمداری، دشمن شناسی، صبر، شکیبایی و شهادت طلبی را کلیدواژه های دوران دفاع مقدس خواند و خاطرنشان کرد: این کلیدواژه ها تکلیف امروز همه ما را مشخص می کند.

یادواره 150 شهید پاسدار شهرستان کازرون+ عکس

وی با اشاره به تعداد هزار و 100 شهید شهرستان کازرون بیان داشت: از این تعداد 150 شهید در لباس مقدس پاسداری بوده اند که بنده توفیق آشنایی با بیش از 100 نفر از آن ها را داشته ام و امروز به یاد و نام آن بزرگواران، این آیین باشکوه برگزار شده است.

سردار غیب پرور اضافه کرد: با مراجعه به وصیت‌نامه شهدا درمی‌یابیم که هدف این عزیزان از حضور در دفاع مقدس زنده نگاه‌داشتن اسلام و انقلاب و ادامه دادن راه سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) بوده است و این موضوع برای ما یک شاخص و نشانه است.

یادواره 150 شهید پاسدار شهرستان کازرون+ عکس

فرمانده ارشد سپاه فجر فارس با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در جمع فرماندهان سپاه، گفت: انسان از چیزی که ارزشمند و مورد تهدید باشد دفاع می کند.

وی با یادآوری این موضوع که انقلاب اسلام بعد از حکومت پیامبر (ص)، امام علی (ع) و مقطع کوتاهی از حکومت امام حسن (ع) تنها حکومت اسلامی تاریخ اسلامی است، بیان داشت: ما برای حفظ انقلاب اسلامی فقط در در دوران دفاع مقدس، 213 هزار شهید، 140هزار جانباز و 15 هزار شهید غیرنظامی تقدیم کرده ایم بنابراین انقلاب برای ما ارزشمند محسوب می شود.

سردار غیب پرور با اشاره به دشمنی ها و تهدیدات دشمنی های خارجی که متوجه نظام انقلاب اسلامی است، گفت: از بدو پیروزی انقلاب اسلامی دشمن غدّار اسلام برای زمین زدن انقلاب از هیچ تلاش دریغ نورزیده است.

فرمانده سپاه فجر فارس اضافه کرد: دفاع و پاسداری از انقلاب به آن معنا است که این انقلاب برای ما ارزشمند است و تهدیداتی متوجه آن می باشد.

وی به اسناد دخالت آمریکا در جنگ هشت ساله دفاع مقدس و حمایت از صدام ملعون اشاره کرد و بیان داشت: جنگ تحمیلی با اذن و اراده و حمایت آمریکا صورت گرفت و در این مورد افزون‌بر 70 میلیارد دلار کشورهای حاشیه خلیج فارس به رژیم بعثی کمک کردند.

یادواره 150 شهید پاسدار شهرستان کازرون+ عکس

سردار غیب پرور خاطرنشان کرد: امروزه در هرجایی که نگاه می‌کنیم جای پای آمریکا در دشمنی با ایران اسلامی هویدا است بنابراین ما چگونه می‌توانیم دشمنی‌های آمریکا را فراموش کنیم.

فرمانده سپاه فجر فارس بابیان اینکه نظرسنجی که در کشور آمریکا صورت گرفته حاکی از مورد تهدید قرار گرفتن این کشور است اظهار داشت: به راه انداختن کشتار در دنیا، برپایی غائله در بلاد مسلمانان و جنوب غرب آسیا و دارا بودن صدها کلاهک هسته‌ای در دنیا همگی نشان از مورد تهدید قرار گرفتن آمریکای جنایتکار است.

سردارغیب‌ پرور به راهبرد و استراتژی آمریکا در براندازی نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: گرچه امروزه این کشور در میز مذاکره با جمهوری اسلامی لبخند دیپلماتیک دارد اما هرگز از استراتژی خود برنمی‌گردد، چنانچه دوگانگی رفتار این کشور تا امروز این مسئله را به اثبات رسانده است.

یادواره 150شهید پاسدار کازرون+ تصاویر

وی با یادآوری تأکیدات مقام معظم رهبری طی یکی دو ماه گذشته مبنی بر هوشیاری در برابر نفوذ دشمن، گفت: عدول از ارزش های دین، غفلت و فراموشی از دشمنی دشمن، ترویج اباحه‌گری و بی‌بندوباری در عرصه فرهنگی، ترویج اشرافی‌گری، لطمه زدن به یکپارچگی ملت و متفرق کردن نیروهای ارزشی و ولایتمدار از جمله شگردهای نفوذ آمریکا محسوب می شود و مردم و مسئولان می بایست ضمن هوشیاری مواظب نفوذ دشمن در عرصه های مختلف فرهنگی، سیاسی و ... باشند.

فرمانده سپاه فجر فارس با انتقاد از کسانی که به دنبال فراموشی دشمنی امریکا هستند، تصریح کرد: اگر بخواهیم خوش بینانه به این افراد بنگریم در جهالت قرار دارند وگرنه از این گونه سخنان بوی خیانت بر مشام می رسد.

سردار غیب پرور در پایان گفت: در طول دوران انقلاب هر جا که بر روی پای خود ایستاده ایم به توفیقات زیادی دست یافته ایم که پیشرفت ما در صنایع موشکی یکی از مصادیق این نکته است.

سرهنگ پاسدار غلامرضا شرفی فرمانده سپاه کازرون در گفت و گو با خبرنگار  "ما" ، با اشاره به خلوص و فداکاری های پاسداران انقلاب در دوران دفاع مقدس دفاع مقدس، اظهار داشت: رشادت ها و فداکاری های پاسداران در دوران دفاع مقدس به گونه ای بود که امام راحل وجود کشور را در گروه وجود سپاه می دانستند.

سرهنپ پاسدار غلامرضا شرفی فرمانده سپاه کازرون+ عکس

 وی به برگزاری سالیانه بیش از 50 یادواره در شهرستان اشاره کرد و ابراز داشت: ما تاکنون برای اقشار مختلف یادواره شهدا برگزار کردیم اما این نخستین بار است که قصد داریم یادواره شهدای پاسدار را برگزار کنیم و شاید این مطلب خواست خود شهدای پاسدار بوده است که می خواستند آخر صف قرار بگیرند و گمنام بمانند.

شرفی ادامه راه شهدا در فرهنگ پاسدارای را نهادینه شده دانست و اظهارداشت: هرسال تعداد قابل توجه ای از پاسداران به خیل عظیم شهدا می پیوندند و تقدیم چند شهید در سال گذشته از شهر کازرون مهر تاییدی براین مدعاست.

وی به سخنان رهبر انقلاب مبنی بر «زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست» اشاره کرد و بیان داشت: حق مطلب در خصوص بزرگداشت شهدای پاسدار که جانشان را برای مقابله با بدخواهان ایران اسلامی تقدیم کردند به جا نیامده است و ان شاء الله توانسته باشیم با برگزای این آیین عموم مردم را با گوشه ای از اهدافش پاسداران  آشنا کرده باشیم چون به ما ثابت شده است هر وقت نسیم شهادت در کشور ما وزیدن گرفته است، خون تازه ای به رگ های انقلاب اسلامی تزریق شده است و ملت ما با تجدید پیمان با آرمان های شهدا و قدرتی دوچندان، توطئه های دشمنان را خنثی و به راه خود ادامه می دهند.

http://kazeroonkhabar.ir/

از دیگر برنامه های این آیین می توان به مرثیه سرایی برادر سیروس، پخش نماهنگ زیبای«گردان عاشق» تولیدی بسیج هنرمندان کازرون و همخوانی بسیجیان اشاره کرد.

نظرات بینندگان