کد خبر: ۷۶۹۵۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۳ - ۰۷ مهر ۱۳۹۴
فرمانده سپاه فجر فارس:

6 راه نفوذ آمریکا به انقلاب اسلامی/ اصحاب رسانه باید حریت و بصیرت انقلابی داشته باشند

حریت و معرفت دینی و انقلابی از شاخصه های لازم اصحاب رسانه هستند
به گزارش شیرازه به نقل از تنویر، مراسم اختتامیه نخستین جشنواره مطبوعات و رسانه های دفاع مقدس استان فارس با حضور سردار غیب پرور فرمانده سپاه فجر فارس، بصیری رئیس سازمان بسیج رسانه کشور، پیشکسوتان رسانه در فارس و جمعی از خبرنگاران و عکاسان خبری برگزار گردید.



سردار غیب پرور در ابتدای صحبت هایش در این مراسم با اشاره به اینکه نقش مطبوعات در تحولات اجتماعی یک نقش بی بدیل است، گفت: رهبر انقلاب فرموده اند خواص جامعه می توانند تاثیرگذار باشند، اصحاب رسانه و مطبوعات جزء خواص جامعه هستند.

وی ادامه داد: باید نقش رسانه بعنوان خواص جامعه چه مثبت چه منفی را ببینیم، پیش از انقلاب شبکه های اجتماعی به گستردگی امروز وجود نداشت، شما ببینید مطبوعات آن دوران چگونه رفتار کردند، کشتار 17 شهریور میدان (ژاله) شهدا را مطبوعات برملا نمودند وگرنه خفقانی که در آن دوران حاکم بود اصلا اجازه نمی داد.


فرمانده سپاه فجر فارس افزود: اگر در دوران دفاع مقدس رسانه ها نبودند آیا می توانستیم ادعا کنیم که چنین استقبالی از فرمان امام می شد؟ امام بزرگوار ما در جماران یک مطلبی را می فرمودند، کدام عوامل رسالت داشتند این را به سایر نقاط کشور برسانند؟ حرفم این است کسی که جزء اصحاب رسانه است اگر بصیرت انقلابی نداشته باشد ناخواسته حتی به دشمن کمک می کند، شما رسانه هایی را دیدید که در فتنه های 77 و 88 این چنین نمودند، آرشیوها موجود است، نسبت به ساحت مقدس حضرت سید الشهدا (ع) نوشتند خون در مقابل خون، یعنی یک زمانی در غزوه بدر پیامبر عده ای را کشت، در محرم 61 آمدند انتقام گرفتند.

سردار غیب پرور با بیان اینکه البته اگر یک نکته منفی باشد، می توانیم به صدها نکته مثبت هم اشاره کنیم، گفت: شخصی که جزء اصحاب رسانه است باید حریت و بصیرت داشته باشد، ایران اسلامی خاستگاه اسلام ناب است، این انقلاب این اسلام و این مملکت باید صیانت بشوند، این صیانت وظیفه کیست؟ بخش مهمی از این صیانت بر عهده اصحاب رسانه است، وقتی می گوییم بسیج رسانه، اصحاب رسانه باید در این ظرف بزرگ بسیج نقش مهمی را ایفا کنند.

وی خاطرنشان نمود: در یک کشور انقلابی همچون ایران ما، حریت و معرفت دینی و انقلابی از شاخصه های لازم اصحاب رسانه هستند.


وی با اشاره به طرح بالکانیزه نمودن غرب آسیا که از سوی آمریکا دنبال می شود گفت: این طرح دو ویژگی دارد یکی ایجاد کشورهای کوچک و دیگری ایجاد درگیری و جنگ با نگاه قومی-قیبله ای است، این یک راهبرد است شاید آمریکایی ها در تاکتیک ها تغییر بدهند اما در راهبرد تغییر نخواهند داد اینکه چرا بعضی ها به آمریکا لبخند می زنند واقعا سوال مهمی است، چون راهبرد آمریکا یک راهبرد اعلامی است نه یک راهبرد پنهانی.

سردار غیب پرور در پایان صحبت هایش به 6 راه نفوذ آمریکا اشاره نمود و افزود: اولین راه نفوذ آمریکا عدول از ارزش هاست، دومین راه نفوذ آمریکا فراموشی و غفلت از دشمنی های قبلی آمریکاست، متاسفانه جریانی وجود دارد که می خواهند ما را به غفلت از دشمنی های گذشته آمریکا وادار کنند، سومین راه نفوذ آمریکا ترویج بی یند و باری و اباهه گری است، چهارمین راه نفوذ آمریکا ترویج اشرافی گری است، پنجمین راه نفوذ امریکا عدم یکپارچگی و عدم اتحاد ملی است، ششمین راه نفوذ آمریکا دور شدن از تلاش علمی، فرهنگی و اقتصادی است، در موضوع اقتصاد هم بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب نباید نگاهمان به بیرون از کشور باشد.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
کیان
Kazakhstan
سه‌شنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۴
0
زنده باد سردار
مطبوعاتی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۴
0
پیشنهاد میکنم افراد برتر و آثارشون هم معرفی بشن تا بفهمیم در چه سطحی بوده. آثار برتر رو سایت جشنواره نمایش بده تا همه سطح خودشون رو بدونن.