کد خبر: ۷۶۹۵۲
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۰۶ مهر ۱۳۹۴

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز: توجه به سلامت مادران باردار در اولویت‌ است

جشنواره زایمان طبیعی با معرفی دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی شیراز در خصوص ترویج زایمان طبیعی در شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی شیرازه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در جشنواره زایمان طبیعی تاکید کرد: برای رسیدن به استانداردهای جهانی زایمان سزارین، تمام تلاش خود را به کار می‌بندیم.

دکتر محمدهادی ایمانیه ضمن تسلیت به خاطر حادثه حجاج به مردم ایران و مسلمانان جهان گفت: دستاوردهای دانشگاه در این زمینه تاکنون قابل توجه بوده و تنها دلیل موفقیت در این زمان کوتاه، همدلی، همکاری کامل و هدف داشتن است.

وی افزود: با انجام اقدامات لازم توانسته‌ایم از جایگاه استانی که بالا‌ترین میزان سزارین در کشور را داشته به بالا‌ترین میزان کاهش برسیم اما برای دستیابی به استاندارد‌ها و آمارهای جهانی نیز همه تلاش خود را به کار می‌بندیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به تناسب ویژگی‌های بدن انسان با شرایط زندگی در خلقت خداوند اظهار کرد: زایمان هم جزء این موارد بوده و بشر از ابتدا به شکل طبیعی زایمان داشته است.

دکتر ایمانیه ادامه داد: زمانی کمپانی‌های بزرگ جهان تصمیم گرفتند که شیر خشک را ترویج کنند و تغذیه با شیر مادر کمرنگ شده بود اما دولت‌ها به عمق فاجعه پی بردند و اهمیت شیر مادر را معرفی نمودند.

وی با اشاره به آیه ۲۳۳ سوره بقره در خصوص اهمیت تغذیه با شیر مادر، گفت: در این آیه شریفه تاکید شده که دو سال کامل فرزندان خود را شیر بدهید درخصوص بحث سزارین هم بهتر است به خلقت پروردگار توجه کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز توجه به سلامت مادران باردار را از اولویت‌های مهم این دانشگاه عنوان کرد که باید به نحو جدی توسط مسئولان شبکه‌های بهداشت و درمان و بیمارستان‌ها قرار گرفته و به حداقل ممکن برسد.

دکتر ایمانیه افزود: توجه به سلامت مادران باردار توسط وزارت بهداشت نیز با جدیت پیگیری می‌شود و تمامی دانشگاه‌ها موظف هستند در خصوص مرگ احتمالی مادران باردار، پاسخگو باشند و تمامی تیم مرتبط در هر مورد، باید نسبت به اقدامات صورت گرفته توضیح دهند.

وی تاکید کرد: باید با نظارت و پیگیری دائم، این مسائل را به حداقل برسانیم و علاوه بر مادران، سلامت کودکان زیر پنج سال نیز به شکل جدی پیگیری شود تا در این شاخص نیز موفق عمل نمائیم و از تبعات این اتفاقات ناگوار برای خانواده‌ها، بکاهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز راه اندازی بیمارستان مادر و کودک شوشتری را اقدام موفقی در راستای تامین سلامت دو گروه مهم جامعه یعنی مادران و کودکان برشمرد که در مدت کوتاهی با تلاش پیگیرانه دانشگاه راه اندازی شد.

وی یادآور شد: راه‌اندازی بیمارستان مادر و کودک شوشتری توسط مسئولان مرتبط در وزارت بهداشت مورد توجه و تقدیر قرار گرفت و امیدواریم از این گام موثر، بتوانیم اقدامات مفیدی برای سلامت عمومی به انجام برسانیم.

بنابراین گزارش، جشنواره زایمان طبیعی امروز در تالار اجتماعات سینا و صدرا واقع در خیابان نشاط شیراز، با معرفی دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی شیراز در خصوص ترویج زایمان طبیعی، معرفی انواع روش‌های زایمان و مزایا و مشکلات مرتبط، با حضور مسئولان دانشگاه، بیمارستان و مراکز درمانی، شبکه‌های بهداشت و درمان موفق استان با برپایی کارگاه‌های سلامت برای مادران باردار شهر شیراز برگزار شد.

نظرات بینندگان