کد خبر: ۷۶۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۰ - ۰۷ مهر ۱۳۹۴
انجوی نژاد:

«انا لله و انا الیه راجعون» مربوط به زندگی است نه ختم/ هر کسی از خودش بپرسد نقش من در رفع فقر و ظلم چیست

مسئول کانون رهپویان وصال گفت: شما اتفاقات جهان را ببینید در روز از روی مظلومیت روزی چند نفر کشته می شوند؟ چرا آه مظلوم در دم ، دام ظالم را نمی گیرد؟ چون ما خودمان را غرق زندگی خود کرده ایم و کاری نداریم و در این قضیه ها دخالت نمی کنیم.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از سایت فسایی سومین همایش سبک زندگی اسلامی به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر فسا  در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
 
در این مراسم  سید محمد انجوی نژاد
ضمن تسلیت فاجعه منا و گرامیداشت آغاز هفته دفاع مقدس گفت: با توجه به این دو رویداد و سبک زندگی اسلامی این سه تا را می شود در آیه انا لله و انا الیه راجعون خلاصه کرد.

وی بیان داشت: مشکل بزرگ این است که این آیه فقط در ختم کاربرد دارد در حالیکه این آیه مربوط به زندگی است . اصابت در این آیه به معنای خوردن تیری بر هدف است کسی نمی تواند  از اتفاقاتی که در دنیا روی می دهد کناره گیری کند.



 انجوی نژاد تصریح کرد: در طول زندگی حقایقی وجود دارد که نمی توانیم از این حقایق غافل شویم ولو اینکه آدم با خدایی باشیم. مثلا در فاجعه منا میگویند: اگر خدا خداست پس چرا اینها مردند؟ ما می گوییم خدا خداست ولی قرار نیست جلوی مردن را بگیرد این جزء قواعد دنیاست .


وی اضافه کرد: مثلا این خدام امام رضا (ع) که در دهه کرامت به بیمارستان ها سر می زنند شما آمار بگیرید ببینید چند درصد شفاء می گیرند؟ بنابراین خدا بنا ندارد در قواعد دنیا دخالت کند شما اتفاقات جهان را ببینید در روز از روی مظلومیت روزی چند نفر کشته می شوند؟ چرا آه مظلوم در دم ، دام ظالم را نمی گیرد؟ چون ما خودمان را غرق زندگی خود کرده ایم و کاری نداریم و در این قضیه ها دخالت نمی کنیم .


وی خاطر نشان کرد: رئیس طائفه جنیان به خدمت اباعبدالله رسید گفت: سی هزار لشکر آوردم شما فرمان بدهید ما تا شام را برای شما  پاک می کنیم ولی ایشان فرمودند: ما بنا نداریم از قدرتهایمان استفاده کنیم دنیا یک قواعدی دارد بر همین قواعد خواهد چرخید .

انجوی نژاد اضافه کرد:در دنیا یک سراشیبی است یک سربالایی وقتی شما لذت سرازیری را در ذهنتان متصور شوید با شوق بیشتری سر بالایی را پشت سر می گذارید.



خطیب این مراسم بیان کرد:  امام صادق (ع ) فرمودند: «دخالت ما در زندگی شما در حد تبرک است بقیه آن تلاش و انگیزه و تن دادن به قواعد زندگی است» با مرگ گفتن و داد زدن کاری پیش نمی رود باید کار انجام دهیم مثلا نقش شما در کاهش مظلومیت مردم در یمن چقدر است ؟


انجوی نژاد گفت: انسانیت در کره زمین به صورت نهادینه و قانونی زیر پا گذاشته می شود. در سبک زندگی اسلامی باید رحما البینهم و اشداء علی الکفار باشیم. چرای صدای ما برای مردم یمن در نمی آید؟ این مملکت اسلامی باید برای یمن یکپارچه آتش باشد بیست تا دانشجو بلند شوند جلوی سفارت بروند فریاد بزنند کار به جایی نمی رسد.


وی اضافه کرد: 60 تا سگ توی شیراز کشتند 200 تا کمپین راه افتاد که من سگم اما برای مردم یمن و عراق و سوریه و حاجی ها چرا کسی کاری نکرد؟ هر کسی از خودش بپرسد نقش من در رفع فقر و ظلم چیست ؟ در سبک زندگی ما جایگاه دلخوشی های امام زمان (عج) به ما کجاست؟ سهم ایشان در زندگی الان شما با توجه به شرایط موجود جهان چقدر است؟ اگر امام زمان (عج) بیاید ما چه کار می کنیم؟ فقط برای نیازهای شخصی او را می خواهیم ما برای او چه کار کرده ایم؟

انجوی نژاد در پایان سخنان خود اظهار داشت: امام علی (ع) فرمودند: «اگر همتی را که دشمنان ما در باطنشان داشتند شما یاران من داشتید جهان را فتح می کردم» دشمن برای باطل همت می گذارد و ما برای حق نمی گذاریم. 

در پایان این مراسم به مناسبت هفته ولایت از خانواده های شهدای سادات تجلیل بعمل آمد. 



 
نظرات بینندگان