کد خبر: ۷۶۹۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۶ - ۰۷ مهر ۱۳۹۴
آخرین مصوبات شورای شهر شیراز:

از تصویب سفر هیئتی از شهرداری شیراز به مجارستان تا استعفایی که پذیرفته نشد

غلام مهدی حقدل، محمدرضا هاجری و محمودرضا طالبان به عنوان اعضای کمیته سفرهای خارجی شورا انتخاب شدند.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، اعضای شورای اسلامی شهر شیراز دوشنبه 6 مهرماه 94 در صد وشانزدهمین جلسه علنی شورا به بررسی یازده مورد مصوبات کمیسیون ها پرداختند که از جمله مهمترین این مصوبات میتوان به آیین نامه هزینه های قابل پرداخت جهت وصول مطالبات شهرداری از طریق دفاتر کارگزاری اشاره کرد که به دلیل ایراداتی که اعضای شورا به این مصوبه وارد کردند، مصوبه جهت اصلاح به کمیسیون برنامه وبودجه برگشت داده شد.

غلامعلی ترابی در رابطه با این مصوبه گفت: میزان مطالباتی که در هر حوزه قرار است از طریق برون سپاری به دفاتر کارگزاری وصول شود به طور دقیق مشخص نیست همچنین مشخص نشده که شهرداری ملزم به برون سپاری وظایف خود می باشد یا نه.

محمدتقی تذروی نیز بیان کرد: نحوه وصول مطالبات توسط شهرداری و دفاتر از هم تفکیک نشده و مطالبات دریافتی به یک حساب مشترک می رود که بعد برای پرداخت حق العمل دفاتر ایجاد مشکل می کند.

علی راستگو نیز که مخالف این طرح بود، گفت: برون سپاری در همه دنیا جواب داده اما در کشور ما از زمانی که شروع به برون سپاری کرده ایم بنگاه های اقتصادی تعطیل شده اند به طوری که در شیراز 700 کارخانه تعطیل شده و 270 کارگاه نیز در حالت نیمه تعطیل می باشد. همچنین به واسطه این طرح قرار است که سی درصد از نیروهای شهرداری از بدنه آن جدا شود و در دفاتر کارگزاری مشغول شوند که با توجه به اینکه این دفاتر بصورت مناقصه ای طرف قرارداد شهرداری می شوند احتمال عدم بکار گیری نیروها توسط این دفاتر وجود دارد.

مصوبه دیگر شورا طرح مطالعه و بررسی وضعیت آبهای زیر زمینی شیراز پیرو اجرای طرح زهکشی و جمع آوری آبهای زیر زمینی و احتمال بروز پدیده نشست زمین و فروچالگی بود که به تصویب اعضا رسید.

از دیگر مصوبات شورا تصویب مجوز سفر هیئتی از شهرداری شیراز متشکل از شهردار، یکی از معاونین شهردار و یکی از اعضای شورای شهر به شهر پچ مجارستان بود که از طرف شهردار پچ از هیئت مذکور دعوت رسمی شده است.

همچنین در این جلسه شورای شهر، غلام مهدی حقدل، محمدرضا هاجری و محمودرضا طالبان به عنوان اعضای کمیته سفرهای خارجی شورا انتخاب شدند و عباس افراسیابی کشکولی نیز با رأی اعضا به عضویت کمیسیون خدمات شهری درآمد.

زین العابدین عرب نیز از عضویت در کمیسیون حمل و نقل وترافیک استعفا داد که مورد قبول اعضای شورا واقع نشد و وی در سمت خود ابقا شد.


نظرات بینندگان