کد خبر: ۷۶۹۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۷ - ۰۷ مهر ۱۳۹۴

همت زنان نی ریز در پشت جبهه های جنگ + عکس

تقویت روحیه رزمندگان برای حضوری هر چه پرشورتر در جبهه‏‌ها و تشویق مداوم آنان، یکی از مهمترین و بارزترین فعالیت‏‌های زنان در ایام جنگ تحمیلی بود.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از نبض نی ریز، در طول 8 سال جنگ تحمیلی بیش از 5 هزار نفر از مردم شهرستان نی ریز به عنوان رزمنده به جبهه های نبرد حق علیه باطل اعزام شدند و به دفاع از مرز وبوم خود پرداختند. افرادی هم که توفیق حضور در جبهه را نداشتند، از کمک های خود به رزمندگان دریغ نمی کردند. در این میان زنان نی ریزی نیز دوشادوش مردان در جنگ نقش آفرینی می کردند.

 یکی از ابعاد حضور زنان و مشارکت آنان در جنگ پشتیبانی جبهه ها بود. تقویت روحیه رزمندگان برای حضوری هر چه پرشورتر در جبهه‏‌ها و تشویق مداوم آنان، یکی از مهمترین و بارزترین فعالیت‏‌های زنان در ایام جنگ تحمیلی بود. به طوری که بعضا دیده می شد که 4 تا 5 فرزند یک خانواده به همراه پدر همزمان در جبهه حضور دارند.

علاوه بر آن زنان با کمک های نقدی و غیر نقدی خود و اهدای زیور آلات نقش مهمی را در تامین هزینه های پشتیبانی جنگ داشتند. آن ها در پشت جبهه ها از هیچ کمکی دریغ نکردند و با فعالیت های شبانه روزی خود از جمله پخت نان و شیرینی، بسته بندی حبوبات، دوخت لباس و... نقش خود را به خوبی ایفا کردند.

اما فعالیت های زنان نی ریزی به این کمک ها ختم نشد. در سال ۱۳۶۷ یک گروه ۱۲ نفری از بانوان شهرستان نی‌ریز به اهواز اعزام شدند که در میان آن ها مادر 4 شهید نیز دیده می شود.

این گروه در6 خردادماه 67 به اهواز اعزام و در 24 همان ماه از سفر بازگشتند. آنها در ابتدا عازم شیراز شده و سپس همراه با سایر بانوان اعزامی از دیگر شهرستان ها راهی اهواز گردیدند و در ستاد پشتیبانی شهید علم الهدی مشغول خدمت به رزمندگان شدند.

یکی از زنان عضو این گروه در مورد فعالیت های ستاد پشتیبانی شهید علم الهدی می‌گوید:" در آنجا خواهرانی که از شهرستان ها می‌آمدند، از صبح تا شب کار می‌کردند و به امور مختلف می‌پرداختند از جمله شستن لباسها، خیاطی، پختن نان، خورد کردن قند، رفو کردن کیسه خواب و لباس، شستن پتو و... "

در ادامه تصاویری از فعالیت های پشتیبانی زنان نی ریزی در طول 8 دفاع مقدس آورده شده است.

زنان نی ریز در زمان جنگ

زنان نی ریز در زمان جنگ

زنان نی ریز در زمان جنگ

زنان نی ریز در زمان جنگ

زنان نی ریز در زمان جنگ

زنان نی ریز در زمان جنگ

زنان نی ریز در زمان جنگ

زنان نی ریز در زمان جنگ

زنان نی ریز در زمان جنگ

زنان نی ریز در زمان جنگ

نظرات بینندگان