کد خبر: ۷۷۰۲۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۶ - ۰۷ مهر ۱۳۹۴
رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس:

دفن دسته جمعی جانباختگان منا پذیرفتنی نیست/ اسلام بدون ولایت چیزی ندارد/ حضور 800 پیرغلام حسینی در فارس

حجت الاسلام رصاف گفت: مسوولان ما باید تا شناسایی آخرین نفر از حجاج کشورمان از مواضع خود کوتاه نیایند.
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی شیرازه، رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس، سه شنبه ۷ مهر در نشستی خبری در شیراز بیان کرد: فاجعه منا غم بزرگی در میان جامعه ما ایجاد کرده و واکنشهای مردم به آن همچنین اعلام سه روز عزای عمومی درکشور به دستور مقام معظم رهبری بیانگر عمق این فاجعه می‌باشد که دولت عربستان باید خود را در مقابل حادثه منا پاسخگو بداندو نمی‌تواند تنها باپرداخت غرامت از کنار این فاجعه به سادگی بگذرد زیرا غرامت، التیام بخش و جبران کننده درد و آلام مردم ما نیست.

حجت الاسلام امین رصاف با تاکید بر لزوم برخورد جدی با دولت عربستان یادآور شد: در سال‌های گذشته نیز جمع کثیری از حجاج ایرانی توسط دولت سعودی به شهادت رسیده بودند که امام راحل در آن زمان، موضع انقلابی خود را اعلام و به شدت برخورد کردند لذا امروز نیز دولتمردان جمهوری اسلامی باید موضعی همانند امام (ره) اتخاذ کنند.

رصاف با تأکید بر لزوم حضور گسترده مردم در مراسم تشعیع پیکر جان باختگان حادثه منا، اظهار کرد: گروه‌های مختلف در استان شکل گرفت و برنامه سرکشی به خانواده جانباختگان را به عهده گرفتند و خانواده جانباختگان نیز بدانند که نظام به شدت از آنان حمایت می‌کند.

وی با بیان اینکه حادثه منا مساله ساده‌ای نیست که مردم و دولت ایران بتوانند از کنار آن بگذرند، اظهارکرد: مردم ما به حادثه منا معترض هستند و دولت باید در مورد این حادثه، پیام رهبر معظم انقلاب و اعتراض جدی خود و ملت ایران را به دولت عربستان اعلام کند و با پیگیری‌های دیپلماسی با جدیت بیشتر پیگیر مسائل جان باختگان این حادثه باشد.

رصاف با اشاره به دفن دسته جمعی جانباختگان حادثه منا توسط دولت عربستان گفت: به هیچ عنوان پذیرفتی نیست که دولت آل سعود بخواهد جانباختگان این حادثه را دسته جمعی دفن کند و مسوولان ما باید تا شناسایی آخرین نفر از حجاج کشورمان از مواضع خود کوتاه نیایند زیرا این نگرانی مردم ماست.

رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس در مورد تشییع پیکر جان باختگان حادثه منا در استان فارس، گفت: هنوز تاریخ دقیقی از آیین تشییع جانباختگان این حادثه اعلام نشده است و در صورت مشخص شدن اطلاع رسانی خواهد شد.

رصاف با اشاره به اینکه ولایت و غدیر در فرهنگ دینی ما جایگاه عظیمی دارد، گفت: یکی از شاخصه‌های مهم شیعه بحث غدیر است و اگر ولایت از اسلام جدا شود چیزی از آن باقی نمی‌ماند.

این مقام مسئول با یادآوری این مطلب که بانک اطلاعاتی، هنرمندان، نویسندگان غدیر راه اندازی شده است، با اشاره به اینکه ۱۲ هزار نسخه کتاب و لوح فشرده در بین فرهنگ دوستان علوی تقسیم می‌شود، اضافه کرد: شب شعر «غدیر» چهارشنبه شب در حافظیه شیراز برگزار می‌شود.

حجت الاسلات رصاف، ایجاد ۷۵ ایستگاه صلواتی و اطعام ۴۵ هزار نفر را از دیگر برنامه‌های غدیر دانست و گفت: حفظ و ترویج خطابه غدیر از مهم‌ترین وظایف ما است و لذا رسانه‌ها باید ویژه برنامه‌ای برای غدیر داشته باشد چرا که دشمنان ما از غدیر و ولایت آسیب خورده‌اند وسعی در آسیب زدن از همین طریق را دارند.

رییس نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری سیزدهمین اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی در این استان گفت: برگزاری این جلاسیه که با حضور بیش از ۸۰۰ نفر از داخل و خارج از کشور برپا می‌شود، فرصت مغتنمی برای معرفی سومین حرم اهل بیت (ع) است و ضروری است با برنامه ریزی مناسب از آن به بهترین نحواستفاده کنیم.

رصاف اضافه کرد: برگزاری این اجلاسیه می‌تواند منشا تحول در بخش فرهنگ استان فارس باشد از این رو همه مردم و مسوولان این استان باید همت کنند تا این اجلاسیه به بهترین شیوه ممکن برگزار شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های این اجلاسیه از بیش از ۲۰ شبکه ملی و جهانی پخش می‌شود گفت: شش سبک عزاداری در این اجلاسیه ثبت ملی می‌شود همچنین از دو کتاب نیز رونمایی می‌شود.

رصاف با اظهار اینکه ۵۰ فیلم مستند ۲۰ دقیقه‌ای در مورد زندگی پیر غلامان در ۴۰ شب تحت عنوان چهل مروارید پخش خواهد شد عنوان کرد: تجلیل از ۳۰ نفر از پیرغلامان حسینی از جمله برنامه‌هایی است که برای این اجلاسیه تدارک دیده شده است.

سیزدهمین اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی از ۱۴ تا ۱۶ مهرماه جاری در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) برگزار می‌شود.
نظرات بینندگان