کد خبر: ۷۷۰۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۷ - ۰۸ مهر ۱۳۹۴

تشریح برنامه های دهه بزرگداشت حافظ در شیراز/ احتمال حضور ظریف در مراسم اختتامیه

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: پیگیر حضور محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشور در مراسم اختتامیه بزرگداشت حافظ هستیم.
به گزارش شیرازه، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، بعدازظهر سه شنبه ۷ مهر ماه در نشست خبری برگزاری دهه فرهنگ و یادروز حافظ با اظهار اینکه تا قبل از سال ۹۳ یادروز حافظ در روز ۱۹ مهرماه برگزار می‌شد و مهمان ویژه این روز نیز رئیس‌جمهور یا یکی از وزرا بودند، گفت: از سال گذشته بزرگداشت حافظ در قالب دهه فرهنگ از ۱۰ تا ۲۰ مهرماه در شیراز برگزار می‌شود.

وی ابراز داشت: جمعه دهم مهرماه افتتاحیه برنامه‌های دهه از ساعت 18:30 در فضای باز مرکز اسناد با حضور استاندار و معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز می‌شود.

بهزاد مریدی به تشریح برنامه‌های این دهه پرداخت و گفت: دهم مهرماه کنسرت گروه «نفیر» به سرپرستی و خوانندگی محمد معتمدی، روز ۱۱ مهرماه گروه نمایش‌های آئینی کرمانجی از خراسان شمالی، ۱۲ مهر ماه گروه موسیقی چهارمحال و بختیاری و ۱۳ مهر ماه گروه‌های سیستان و بلوچستان و قشقایی و بختیاری در شیراز اجرای موسیقی دارند.

مریدی با بیان اینکه ۴ گروه هنری از خراسان رضوی در روز ۱۴ مهر ماه اجرا برنامه دارند، گفت: گروه هنری تربت جام یکی از این گروه‌ها است همچنین گروه نمایش «حیدربابا» از آذربایجان شرقی در ۱۵ مهر‌ماه اجرا دارد و اجرای موسیقی، نمایشگاه صنایع دستی، سنتی و فرهنگ بومی بوشهر نیز از برنامه‌های روز ۱۶ مهر‌ماه است.

وی افزود: برنامه هزار شاعر پارسی‌گوی از فارس به‌عنوان مقدمه برگزاری جشنواره بین‌المللی ادبیات جهان روز جمعه هفدهم مهرماه جاری برگزار می‌شود و از هر شهرستان فارس ۲۰ شاعر و همچنین بزرگانی مانند استاد میر جلال‌الدین کزازی در آن حضور خواهند داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه بر اساس پیشنهاد وزیر ارشاد بنا شد جشنواره هزار شاعر مقدمه‌ای باشد تا جشنواره بین‌المللی ادبیات جهان را چه در حوزه شعر وچه در حوزه نثر در شیراز برگزار شود، تصریح کرد: در حال حاضر اعضای هیئت‌علمی جشنواره را معرفی کردیم تا مانند جشنواره فیلم کودک اصفهان یا فیلم فجر دبیرخانه جشنواره ادبیات جهان در شیراز دائر شود و البته به‌عنوان مقدمه‌ای برای برگزاری جشنواره‌ای درابعاد جهانی، ابتدا برنامه‌هایی در ابعاد استانی سپس ملی و بین‌المللی در دستور کار قرار دارد.

مریدی با اشاره به برگزاری برنامه «با همسایگان خواجه حافظ شیراز» در روز شنبه ۱۸ مهر‌ماه گفت: در این مراسم از شعرا و بزرگانی که مقبره آن‌ها در کنار آرامگاه حافظ قرار دارد با حضور خانواده این بزرگان یاد می‌شود و در روز یک‌شنبه ساعت ۱۸: ۳۰ آرامگاه حافظ گلباران می‌شود.

وی با بیان اینکه تلاش می‌شود در مراسم اختتامیه دهه فرهنگ از حضور ادبا، فضلا، دانشمندان و اندیشمندان برجسته بهره گرفت اظهار کرد: صبح روز ۲۰ مهرماه حافظ‌ پژوهان با حضور بهاءالدین خرمشاهی گرد هم می‌آیند و درمراسم اختتامیه ارکس‌تر موسیقی به رهبری حسین علیزاده اجرای برنامه خواهد داشت.

مریدی با اشاره به برگزاری مراسم اختتامیه دهه فرهنگ و بزرگداشت حافظ شیرازی با حضور علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد افزود: پیگیر حضور محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشور در این مراسم هستیم همچنین حضور سفرا و رایزنان فرهنگی برخی کشور‌ها در مراسم بزرگداشت حافظ قطعی شده است و رایزنی‌ها برای حضور مقامات کشورهای فارسی‌زبان ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: در صورت تلاقی برنامه‌های دهه فرهنگ با مراسم تشییع پیکر شهدای منا تمامی برنامه‌های آن روز متوقف می‌شوند.
نظرات بینندگان