کد خبر: ۷۷۰۳۶
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۰ - ۰۷ مهر ۱۳۹۴

رئیس ستاد امر به معروف فارس: اصناف و بازاریان بهترین ترویج کنندگان دین اسلام هستند

اگر مردم و بازاریان بی تفاوت باشند، سبک زندگی اسلامی، امانتداری، راستگوئی و صداقت از بین می رود، لذا همه باید همدیگر را دعوت به خیر کنیم.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی ستاد امر به معروف فارس، سلیمان مهدوی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس در مراسم راه اندازی و تقویت شورای امر به معروف و نهی از منکر اتاق اصناف و اتحادیه صنفی که به همت ستاد امر به معروف و نهی از منکر و همکاری سازمان بسیج اصناف سپاه فجر و با حضور هیئت رئیسه اتاق اصناف و روسا و فرمانده پایگاه های اتحادیه های صنفی شیراز و فرماندهان حوزه های بسیج اصناف نواحی 4گانه سپاه شیراز برگزار شد گفت: بازاریان بهترین ترویج کنندگان اسلام هستند.

وی با اشاره به این مطلب که همواره حوزه های علمیه و بازار در موضوع علم حلال و کسب حلال رابطه تنگاتنگی با هم داشته اند افزود: کسبه و بازاریان تحت رهبری و هدایت روحانیت و مرجعیت معظم نقش حساسی را در پیروزی انقلاب اسلامی ایفا نموده اند، به گونه ای که اگر بازار به عنوان بخش پیشرو و موثر خصوصی و مردمی در صحنه حضور نداشت، معلوم نبود انقلاب اسلامی به چه سرنوشتی دچار می گردید.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس ادامه داد: بازار سهم به سزایی در ترویج دین دارد و بازاریان کسانی هستند که ملقب به حبیب الله هستند.

وی با تاکید بر لزوم حضور قوی تر بازاریان در صحنه های جنگ فرهنگی و نرم دشمنان داخلی و خارجی افزود: در این رابطه، وظیفه دستگاه های دولتی سازماندهی وتامین امکانات برای حرکت های فرهنگی است و تکلیف مردم و گروه های مردم نهاد پشتیبانی از برنامه های علمی وفرهنگی است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تنها راه اصلاح جامعه را ترویج امر به معروف و نهی از منکر در میان مردم و کسبه عنوان نموده و افزود: را دانسته و افزود: اگر مردم و بازاریان بی تفاوت باشند، سبک زندگی اسلامی، امانتداری، راستگوئی و صداقت از بین می رود، لذا همه باید همدیگر را دعوت به خیر کنیم.

وی با یادآوری 500 شهیدی که اصناف تقدیم انقلاب نموده اند اظهار داشت: در حوزه اصناف، بهترین راه حفظ دین، دوری از گناه زبان است. شیطان همواره در صدد اغوای مومنین است و ما متوجه نیستیم. پیامبر فرمودند: اگرامر به معروف ونهی از منکر نکنیم اشرار بر جامعه حاکم خواهند شد.

در ادامه مراسم، سرگرد بنایی رییس بسیج اصناف سپاه فجر به تشریح مشکلاتی که کسبه و بازاریان در این رابطه با آن گرفتارند پرداخت و در پایان نیز ترابی نائب رییس و دبیر شورای امر به معروف ونهی از منکر اتاق اصناف فارس مطالبی اظهار نمود.

وی گفت: امروز به دو مناسبت این جلسه را تشکیل داده ایم. تبریک به مناسبت عید قربان و تسلیت برای جنایت آل سعود. همچنین گرامی میداریم هفته دفاع مقدس ملت عظیم شان و جوانانی را که جان بر کف و با استمداد از عنایات آقا امام زمان(عج) و رهنمودهای آن پیر فرزانه در مقابل 53 کشور حامی صدام ایستادند.

در حاشیه این مراسم اصناف و بازاریان شیراز به منظور اعلام انزجار از رژیم آل سعود، شعار مرگ بر آل سعود سردادند
نظرات بینندگان