کد خبر: ۷۷۰۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۴ - ۰۸ مهر ۱۳۹۴

دیدار مسئولان کازرون با خانواده یکی از جانباختگان فاجعه منا

در پی فاجعه دلخراش منا، یکی از حجاج کازرونی از اهالی شهر خشت به نام «جان علی برومند» که چند روزی را بعد از این فاجعه مفقود شده بود مشخص شد که جان باخته و به سوی معبود خود شتافه است.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از کازرون خبر، در پی فاجعه دلخراش منا، یکی از حجاج کازرونی از اهالی شهر خشت به نام «جان علی برومند» که چند روزی را بعد از این فاجعه مفقود شده بود مشخص شد که جان باخته و به سوی معبود خود شتافه است.
مرگ یک حاجی کازرونی در فاجعه منا

به همین مناسبت فرماندار و فرمانده سپاه کازرون، امام جمعه خشت و جمعی از مسئولین بخش خشت جهت ابراز همدردی و ابلاغ پیام تسلیت فرماندهی سپاه فجر استان فارس با خانواده مرحوم حاج جان علی برومند دیدار کردند.

 

فرمانده سپاه کازرون با انتقاد شدید از مدیریت حج عربستان این فاجعه را ناشی از بی لیاقتی و بی کفایتی دولت سعودی دانست و تاکید کرد: پرپر شدن زوار بیت الله الحرام از قساوت قلب و بی کفایتی دولت سعودی پرده برداشت و به دنیا ثابت کرد این خاندان فاسد اهمیتی به جان مسلمین نمی دهد و نوکر حلقه به گوش صهیونیست هاست.

ابلاغ پیام سردار غیب پرور به خانواده حاجی کازرونی جان باخته در منا/ مسئولین کازرون با بازمندگان مرحوم برومند دیدار کردند+ عکس

سرهنگ پاسدار غلامرضا شرفی خدمت به ضیوف الرحمان را از توفیقات بزرگ الهی دانست و انجام چنین وظیفه خطیری را خارج از توان حکومت مستبد و ظالم و سراسر فتنه سعودی خواند و اظهارداشت: دولت سعودی لیاقت خدمت به حجاج را ندارد و ان شاء الله مظلومیت جان باختگان حوادث تلخ و غم انگیز مسجدالحرام و منا موجب رسوایی این خاندان در سرتاسر دنیا خواهد شد و هرچه زودتر شاهد سرنگونی این رژیم فاسد خواهیم بود.


وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) که فرمود: «هرکس در راه مکه بمیرد از اندوه بزرگ روز قیامت در امان خواهد بود» بیان داشت: این احادیث و وعده های الهی موجب دلگرمی خانواده های جان باختگان است چون بشارت های پروردگار تخلف ناپذیر اند.

شرفی در پایان اعتقاد خاندان حاکم بر حرمین شریفین به اسلام را دروغین خواند و بیان داشت: آل سعود هیچ اعتقادی به اسلام ندارد و حتی ارزشی برای باورهای اهل سنت قائل نیست و اگر روزی قادر باشند، مقبره حضرت رسول اکرم(ص) را هم تخریب خواهند کرد که البته به امید خداوند تبارک و تعالی عمرشان کفاف نخواهد داد.

فرماندار کازرون نیز ضمن تسلیت به خانواده این مرحوم، ناکارآمد بودن دستگاه های مدیریتی عربستان سعودی و سرگرم شدن مقامات سعودی به جنگ قدرت را عامل بروز این حادثه دانست و تاکید کرد: متاسفانه جان مسلمین برای دربار سعودی کم ارزش است و دولت عربستان باید علاوه بر پذیرش مسئولیت خود در رخ دادن این واقعه تلخ، روند رسیدگی به وضعیت مسدومان را تسریع بخشد و با هیئت های دولت های اسلامی برای شناسایی مفقودین و جانباختگان همکاری کامل کند.

نظرات بینندگان