کد خبر: ۷۷۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۰۹ مهر ۱۳۹۴

رونمایی از کتاب «کاکاعلی» در جهرم

در سومین یادواره شهدای تخریب جهرم از کتاب «کاکاعلی» خاطرات شهید عبدالعلی ناظم پور رونمایی شد.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از پسین جهرم، همزمان با چهارمین یادواره شهدای تخریب و سومین یادواره این شهدا در جهرم از کتاب «کاکاعلی»، مجوعه خاطرات شهید عبدالعلی ناظم پور رونمایی شد.

علیرضا صحرائیان، فرماندار ویژه جهرم در این آئین که با حضور رزمندگان گردان تخریب در دوران دفاع مقدس و چند نفر از همرزمان شهید ناظم پور برگزار شد، عظمت امروز کشور را مرهون رشادت های دلاورانه شهدای جنگ تحمیلی دانست و گفت: معتقدیم جنگ هنوز پایان نیافته و همچنان ادامه دارد و تنها شیوه آن تغییر کرده است.

وی به سخنی از شهید ناظم پور اشاره کرد و افزود: این شهید چه زیبا بیان می‌کند که چنانچه ما خوب باشیم دیگران هم خوب می‌شوند و هرگاه فکر کردید، کاره‌ای شده‌اید از همان‌جا ضربه می‌خورید که این جمله می‌تواند سرلوحه کار مسئولان باشد.

فرمانده سپاه ناحیه جهرم نیز در این مراسم با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و حجاج بیت الله الحرام که در سرزمین منا توسط آل سعود به بدترین نحو به شهادت رسیدند، بیان کرد: تاکنون 28 شهید و 20 مفقود مربوط به استان فارس بوده است.

محمدصادق شادمند به شهادت زائر جهرمی خانه خدا اشاره کرد و گفت: باید با برنامه ریزی مناسب و در جهت مبارزه با استکبار جهانی مراسم تشییع و تجلیل از شهید بهمن زادگان باشکوه انجام شود.

وی ادامه داد: از مقامات دولت می خواهیم به هر نحو ممکن در راستای پیگیری حقوق از دست رفته زائران به شهادت رسیده تلاش کنند.

فرمانده سپاه ناحیه جهرم با بیان اینکه آل سعود در مبارزه با مردم یمن صهیونیست ها را رو سفید کرده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم با نابودی اسرائیل و آمیکا که جیره خور دلارهای نفتی عربستان هستند شاهد فروپاشی حکومت آل سعود باشیم.

وی به صفات اخلاقی شهید عبدالعلی ناظم پور اشاره کرد و متشرع بودن، شب زنده داری، اطاعت پذیری از ولایت، عامل به معروف و ناهی از منکر، احترام به والدین، سلحشور و شجاع و غیره را از جمله این خصوصیات عنوان کرد.

ایوب پرندآور، نویسنده کتاب «کاکاعلی» نیز در سخنانی گفت: نگارش این کتاب که به بیان خاطرات شهید عبدالعلی ناظم پور از زبان همرزمان، دوستان و خانواده می پردازد در مدت دو سال انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه طراح جلد این اثر را مصطفی کارگر شاعر و گرافیست گراشی عهده دار بوده است، بیان کرد: تاکنون 5 کتاب به نام‌های «غبار عطش»، «تیغ و ترانه»، «دوبیتی‌های نیلی و رباعی‌های کبود» و «غزل مقتل» نوشته‌ام.

به گزارش پسین جهرم، خاطره گویی خواهر شهید ناظم پور، ناصر قاسمی از برازجان و سید یونس هاشمی از فسا و غلامعلی مهربان از جهرم، شعرخوانی و مداحی نصرآبادی از تهران و رونمایی از کتاب «کاکاعلی» دیگر برنامه های این مراسم را تشکیل داد.

 

انتهای پیام


نظرات بینندگان