کد خبر: ۷۷۰۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۴ - ۰۸ مهر ۱۳۹۴
مجوزی به نام «اعتماد ملی» به کام «شورای هماهنگی اصلاحات»

میتینگ سیاسی اصلاح طلبان زیر پوستین جشن عید غدیر در شیراز

برخی مسئولین در استانداری فارس و فرمانداری شیراز، در پوشش اعتدال، علاقه قلبی خود به رادیکال ترین گروه های اصلاح طلب را نمی توانند پنهان کنند و با ارئه مشورت و نشان دادن راه و چاه و مفرهای قانونی، آن ها را در رسیدن به هدف همراهی می کنند.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، بعد از روی کارآمدن دولت اعتدال، فرصتی فراهم شد تا اصلاح طلبانی که به سبب حمایت از فتنه و فتنه گران، از چشم مرده افتاده و منفعل شده بودند، بار دیگر به عرصه سیاسی کشور برگردند. شورای هماهنگی جبهه اصلاحات یکی از چند مرکز و مرجعی است که ادعای اداره اردوگاه اصلاح طلبان را دارد. این شورا که از سال 92 به دامنه فعالیت سیاسی خود افزوده، شورای مشورتی و شورای راهبردی، دو مرجع مدعی رهبری اصلاح طلبان را قبول ندارد و  می گوید تنها مرجع امور اجرایی جریان اصلاحات شورای هماهنگی است.

از همین رو شعب این شورای غیرقانونی در مراکز استان ها و شهرستان ها هم چنین ادعایی را مطرح می کنند اما به واسطه غیرقانونی بودن فعالیتشان، امسال هنوز نتوانستند در استان فارس خصوصا شهر شیراز قدرت نمایی کنند به طوری که اخیرا تلاش آن ها برای برگزاری یک همایش سیاسی در تالار احسان به شکست انجامید.

اما از آن جایی که در نگاه این جبهه سیاسی، هدف وسیله را توجیه می کند، با راهنمایی و هدایت برخی مسئولین سیاسی در فرمانداری شیراز، دست به دامن حزب اعتماد ملی شدند و به نام این حزب، از فرمانداری شیراز مجوز برگزاری جشن عید غدیر در تالار احسان را گرفتند.

به این متن توجه کنید: «سلام دوستان عزیز و شریف اصلاح طلب، مجوز همایش اصلاح طلبان به مناسبت عید غدیر به ناح حزب اعتماد ملی استان و با مشارکت و محوریت شورای هماهنگی جبهه اصلاح طلبان صادر گردیده است. از همه شما عزیزان دعوت می گردد روز جمعه 10 مهرماه ساعت 10 تا 12 صبح در محل سالن احسان میدان احسان، حضور باشکوه و مسئولانه خود را به نمایش بگذارید». این پیامی است که از روز گذشته در گروه های اصلاح طلب شبکه های اجتماعی دست به دست می شود.

این میتینگ سیاسی در پوشش جشن در حالی قرار است برگزار شود که فعالیت های حزب اعتماد ملی هم به گفته بخشایش عضو پیشین کمیسیون ماده 10 احزاب، غیرقانونی است و باید این حزب با توجه به این که دبیرکلش در حصر است، رهبرش را تغییر دهد وگرنه فعالیت سیاسی اش غیرقانونی است. اما منتجب نیا قائم مقام اعتماد ملی می گوید: کماکان رهبر حزب کروبی است!

غیرقانونی بودن فعالیت شورای هماهنگی و حزب اعتماد ملی تنها انتقادی نیست که به این میتینگ سیاسی وارد است، جشن گرفتن در زمانی که مردم ایران اسلامی و شهر شیراز غرق در عزا و ماتم حاجیان جان باخته در منا است، هیچ توجیهی ندارد، علاوه بر این برخی مسئولین استانداری تا چندی پیش، از تبیلغات انتخاباتی در پوشش مراسمات مذهبی گلایه مند بودند.

یحیی هاشمی مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری فارس حدود 20 روز پیش، در گفتگو با روزنامه اصلاح طلب افسانه گفته بود: بسیاری از گروه های سیاسی با هدف شرکت در انتخابات و انجام تبلیغات، جلسات خود را با نام های دیگری برگزار می کنند و استانداری به خاطر ماهیت مذهبی جلسات، برخورد یا نظارتی بر آن ها ندارد. اما وقتی نوبت به اصلاح طلبان می رسد، سکوت توام با حمایت امثال هاشمی جایگزین نگرانی ها می شود.

واقعیت این است؛ برخی مسئولین در استانداری فارس و فرمانداری شیراز، در پوشش اعتدال، علاقه قلبی خود به رادیکال ترین گروه های اصلاح طلب را نمی توانند پنهان کنند و با ارائه مشورت و نشان دادن راه و چاه و مفرهای قانونی، آن ها را در رسیدن به هدف همراهی می کنند.

به نظر می رسد بخاطر همین همراهی ها و مشاوره های مسئولین دولت اعتدال است که شورای مدعی رهبری جریان چپ، که با سایر گروه های اصلاح طلب پالوده نمی خورد، آن قدر در رسیدن به هدف یعنی همان کسب اکثریت کرسی های مجلس مصر و هیجان زده است که حاضر می شود دست به دامن حزبی از اردوگاه اصلاح طلبان شود، که چند سال است رئیسش به دلیل رفتار رادیکال و فتنه گرانه اش در حصر به سر می برد.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۴
0
( دکتر ح ر ق)نیز یکی از همین فعالان فتنه هشتاد و هشت و عضو فعال ستاد میرحسین موسوی در فسا است که در ستاد مذکور با حمایت مالی یک کارخانه بستنی در شیراز تمام تلاشش را کرد اما موفق نشد و حال مزد خودش را از اصلاح طلبان دریافت نمود