کد خبر: ۷۷۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۳ - ۰۸ مهر ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 8 مهر 94

قیمت آب تا چند روز دیگر قد می کشد/ تنها شهرداری کشور که برای ساخت هتل پروانه رایگان می دهد

بازگشت اولین کاروان حجاج فارس به کشور و حادثه تلخ منا از جمله مطالبی است که در تمام روزنامه‌های امروز به چشم می‌خورد.
قیمت آب تا چند روز دیگر قد می کشد/ تنها شهرداری کشور که برای ساخت هتل پروانه رایگان می دهد

به گزارش شیرازه؛

سالاد «پروژه های عقیم دولت های قبل روی دست فارس»، عنوان گزارشی است در خبر جنوب که به نقل از یک خبرگزاری به چاپ رسیده است. در این گزارش بصورت مصداقی به جزئیات پروژه های نیم تمام استان فارس که میراث دولت های قبل است اشاره شده و به نقل از رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس آمده که 2670 پروژه نیمه تمام در فارس وجود دارد که برای اتمام آن ها رقمی حدود 3200 میلیارد تومان لازم است. گفتنی است ورزشگاه میانرود، تالار بزرگ شیراز و توسعه و نوسازی حرم مطهر احمد بن موسی(ع) از جمله پروژه های نا تمام فارس است که در این گزارش به انها اشاره شده است.

« تقویت همکاری ایران و ایتالیا برای توسعه گردشگری، مرمت و فعالیت های باستان شناسی»، عنوان مصاحبه اختصاصی خبر جنوب است با وزیر فرهنگ و گردشگری ایتالیا، فرانچسکینی در حاشیه بازدید از تخت جمشید گفته:« در چند دهه اخیر گروههای مختلف باستان شناسی و مرمت از کشور ایتالیا به ایران آمده اند که در نظر داریم این نوع همکاری ها توسعه بیشتری یابد» وزیر گردشگری ایتالیا بیان داشته:« در تلاشیم بر پایه همکاری های گذشته در مورد مباحث علمی و باستان شناسی و به خصوص حوزه مرمت با کارشناسان و فعالین ایرانی در این عرصه مراودات گسترده ای داشته باشیم».

«خانوارهای دارای دو معلوم در فارس صاحب خانه می شوند»، مدیر کل بنیاد مسکن فارس از تلاش های این بنیاد برای خانه دار شدن 750 خانوار دارای دو معلول در استان خبر داد. زمانی گفته:« بر اساس تفاهم نامه ای کشوری که بین بنیاد مستضعفان و جانبازان، سازمان بهزیستی و بنیاد مسکن منعقد شده است برای 27 هزار خانوار دارای دو معلول در کشور، مسکن ساخته خواهد شد که از این تعداد 750 واحد مسکن سهم خانوارهای دو معلولی در فارس است».

سالاد «صنعت گردشگری تنها راه توسعه شیراز»،«شهردار شیراز: شیراز ظرفیت و بودجه لازم را برای صنعتی شدن ندارد» از عناوین صفحه نخست روزنامه افسانه است. شهرداری شیراز در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه به صنعت توسعه صنعت گردشگری و اقدامات شهرداری در این زمینه اشاره کرده و گفته:« شهرداری شیراز تنها شهرداری کشور است که برای ساخت هتل ها به منظور تقویت زیر ساخت های گردشگری پروانه رایگان صادر می کند» پاک فطرت همچنین گفته:«برطرف کردن مشکلات صنعت گردشگری شیراز در توان شهرداری نیست و حمایت مسئولان کشوری و مدیران استانی را می طلبد».

سالاد «حضور گسترده مردم در آیین تشییع جان باختگان فاجعه منا»، تیتر یک امروز روزنامه عصر مردم است. رئیس نهاد نماینده مقام معظم رهبری در فارس از مردم فارس درخواست کرد جهت تسلی خاطر بازماندگان، در آیین تشیع جان باختگان فاجعه منا حضور گسترده یابند. رصاف همچنین بیان داشته:«علیرغم تلاش های دولت، اما توقع بیشتر است و دولت باید پیام رهبر و ملت ما را به دولت عربستان ابلاغ کند».

«بازگشت نخستین کاروان حجاج به شیراز»، «افزایش همزمان آمار ازدواج و طلاق در فارس»، « مجازات های جدید برای جلوگیری از فرار مالیاتی» از جمله عناوین امروز روزنامه عصر مردم است.

سالاد تیتر یک خود را به ورود اولین گروه از حجاج استان فارس در روز گذشته اختصاص داده و به نقل از مدیر کل حج و زیارت فارس تیتر کرده:«اجازه دفن اجساد شناسایی نشده حجاج ایرانی داده نمی شود». زینلی همچنین بیان داشته:«از مردم فهیم استان فارس در خواست می کنم به احترام خانواده جان باختگان از حمل هر گونه شیرینی و گل چراغانی و تزئین اتومبیل جدا خودداری کنند و احترام ویژه ای به این خانواده ها بگذارند».

«افزایش قیمت آب تا چند روز آینده»، تیتر دیگر صفحه نخست این روزنامه است که به نقل از یک خبرگزاری کار شده. قائم مقام وزیر نیرو از افزایش قیمت تعرفه آب تا چند روز آینده خبر داده و گفته:« فعلا خبری از افزایش تعرفه‌های برق نیست، اما پیشنهادات وزارت نیرو مبنی بر افزایش قیمت آب در شورای اقتصاد به تصویب رسیده ، اما ماهیت پییشنهاد تا حدودی مورد تعدیل واقع شده است».

سالاد نشست خبری دهه فرهنگ با حضور استاندار فارس برگزار شده است. استاندار در این نشست گفته: «گردشگری ادبی یکی از راه های ایجاد اشتغال در دنیاست». تیتر یک امروز هم به همین موضوع اختصاص یافته است.

عکس امروز این روزنامه هم به بازگشت اولین کاروان حجاج استان فارس به کشور اختصاص یافته و با «حاجی سلام، هم کاروانیت کجاست؟» تیتر شده است.

شهردار هم به میان خبرنگاان رفته و در جلسه هم اندیشی با آنها گفته: «ظرفیت اقامتی شیراز بایت متناسب با توانمندی‌های گردشگری افزایش یابد». این مطلب اما در سومین صفحه این روزنامه و با عکسی از پاک فطرت به چشم می خورد.

نظرات بینندگان