کد خبر: ۷۷۰۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۶ - ۰۹ مهر ۱۳۹۴

غاصبان مکه، جنایت منا و حکومت آل سقوط

فاجعه منا را باید از نوع حادثهٔ کربلا دانست، حادثه‌ای که علاوه بر فاجعه بودنش یک واقعهٔ تاریخی دردناک ولی بیدارکننده است.

عصر مُهـر/ فاجعه منا را باید از نوع حادثهٔ کربلا دانست، حادثه‌ای که علاوه بر فاجعه بودنش یک واقعهٔ تاریخی دردناک ولی بیدارکننده است.

همان‌طور که واقعهٔ عاشورا از نگاه ظاهری، مقتول واقعه را فرزند پیامبر معرفی می‌کند، ولی پیروز واقعه را باید تفکر ناب امام حسین (ع) دانست.

این پیروزی در رونق سال‌به‌سال عزاداری‌های مردم برای امام حسین (ع) پس از هزار و چهارصد سال نمایان است، درست در قرنی که همهٔ مظاهر فساد به اوج خود رسیده است.

از این نوع فجایع بیدارکننده که باعث آگاهی ملل می‌شود می‌توان انقلاب اسلامی ایران و دفاع مقدس را نام برد "انقلاب و دفاعی که در اوج تنهایی و مظلومیت جمهوری اسلامی و بالا بودن آمار تلفات انسانی توانست باعث بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی همانند یمن، لیبی، مصر و بیداری انسانی در کشورهای اروپایی مثل جنبش 99 درصد وال‌استریت در قلب آمریکا شود، پس تاریخ از این فجایع بیدارکننده زیاد به خود دیده است.

فاجعهٔ منا را نیز باید در این دسته از فجایع بیدارکننده دانست.

چراکه همه ملت‌ها به ظالم بودن و نامسلمانی حکومت جلاد سعودی به‌یقین رسیده‌اند و شاید تا قبل از این فاجعه مردم جهان به ظلم عظیم آل سقوط در حق مردم مظلوم یمن واقف نبودند ولی قربانی شدن بیش از 4000 حاجی بی‌گناه در محل امن الهی، آن‌هم به دست خادمین حرمین، پرده از چهرهٔ شیطانی حاکمان سعودی برداشت که ماحصل آن این بود که حاکمان سعودی علاوه بر این‌که مسلمان نیستند انسان بودنشان هم زیر سؤال رفته است!

و سؤال؟

آیا مسلمانان باوجود چنین فجایعی تلخی باید سنگر حج را خالی کنند؟

خیر، مگر امام حسین (ع) با علم به این‌که کشته خواهد شد جهت ایفای وظیفه الهی خود به کربلا نرفت؟

یا دفاع مقدسی که بیش از دویست هزار انسان آزاده کشته شهید شدن آیا وظیفهٔ دفاع از خاک خویش در برابر تجاوز صدامیان آمریکایی را از ذمهٔ خود برداشتند؟

پس عقب‌نشینی در مسئلهٔ حج یعنی شکست اسلام ناب در برابر اسلام آمریکایی، یعنی همان چیزی که دشمن درجه‌یک اسلام یعنی آمریکا و اسرائیل می‌خواهند و این نه اینکه دولت‌های اسلامی از برخورد جدی و انقلابی با حکومت جلاد سعودی شانه خالی کرده و سکوت نمایند چراکه این موضوع یعنی خیانت آن‌ها در برابر خداوند و مسئلهٔ مهم حج است.

نویسنده :
ایوب قاسمی
نظرات بینندگان