کد خبر: ۷۷۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۰۹ مهر ۱۳۹۴

جوان فسایی از طناب دار رهایی یافت

با رضایت اولیای دم (خانواد مقتول) جوانی که به جرم قتل به قصاص نفس محکوم شده بود از طناب دار رهایی یافت.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، محمدحسن زنگنه بخشدار بخش ششده و قره بلاغ به فسایی گفت: یکی از جوانان این منطقه که متاسفانه در یک نزاع فردی مرتکب قتل شده بود و حکم اعدام وی نیز توسط دیوان عالی کشور تایید شده بود قبل از اینکه به مرحله اجرا برسد با تلاش های نماینده مردم در مجلس خیرین و مسئولان محلی به رضایت اولیای دم ختم شد.

وی افزود: تمام تلاش ما بر این بود که  شرایطی فراهم شود که این جوان 24 ساله که در سن زیر بیست سال مرتکب قتل شده بود بتواند به زندگی برگردد.  طی چند سال گذشته بارها با معتمدین و مسئولان به سراغ خانواده مقتول رفته و طلب بخشش و گذشت کردیم که پس از بارها تلاش و صحبت، نهایتاً به اتفاق معتمدان و فرمانده انتظامی و فرمانده سپاه و فرماندار شهرستان، با حضور در جمع خانواده مقتول ، ابتدا با بیان اینکه عفو و گذشت فرمان خداوند متعال است و گذشت مبیَن احسان، نیکوکاری و شرافت انسانی است از این خانواده خواستیم تا نسبت به حق خود گذشت کنند که خوشبختانه با توجه به تدین ، انسانیت و بزرگ منشی خانواده مقتول شرایطی فراهم گردید که رضایت جلب شد وجوان 24 ساله از دار مجازات نجات یافت .

بخشدار ششده و قره بلاغ ضمن تشکر ویژه از اولیای دم اظهار داشت: آنها با متانت و سعه صدر و گذشت از حق خود در ترویج فرهنگ گذشت الگوی دیگران خواهند شد.

نظرات بینندگان